Codan gennemgår afviste sportsskader

I løbet af oktober vil Codan følge aktivt op på en række sportsskader, der er afvist i løbet af de seneste tre år. Tiltaget sker som led i Codans opfølgning på Højesterets nylige dom om hvilke typer af sportsskader, der er omfattet af ulykkesforsikringen.

Den 5. september 2017 traf Højesteret en principiel afgørelse om, at en meniskskade, der er opstået pludseligt under løb, er omfattet og dækket af ulykkesforsikringen. Dommen ændrer praksis for, hvilke sportsskader der kan betragtes som en ulykke omfattet af ulykkesforsikringen.

På den baggrund vil Codan i løbet af oktober 2017 aktivt gennemgå lignende sportsskader, der er afvist inden for forældelsesfristen på tre år.

Codan kontakter kunderne direkte
Codan kontakter de pågældende kunder direkte, da er behov for at indhente supplerende oplysninger i sagerne i form af eksempelvis lægejournaler eller behandlingsudgifter, for at kunne afgøre, hvorvidt kunderne har krav på erstatning i henhold til den nye praksis.

”Vi følger aktivt op på de seneste tre års sager, for at vurdere hvorvidt kunder med afviste sportsskader kan have krav på erstatning. Det er en større indsats, som skal give vores kunder vished i forhold til, at vi har vurderet og afgjort deres sager ud fra præmisserne i den nylige Højesteretsdom. Indsatsen vil desuden give vores skadebehandlere værdifuld indsigt i, hvordan vi fremover behandler tilsvarende sportsskader”, siger Henrik Bundgaard, Skadedirektør i Codan.

Skader afvist før 8. september 2014 er forældede i forsikringsmæssig forstand, og bliver derfor ikke genvurderet. Codan vurderer hver enkelt skade individuelt ud fra Højesterets dom. En genvurdering er således ikke ensbetydende med, at kunden er berettiget til erstatning.

Afhængig af forsikringstype og dækningssummer kan en eventuel erstatning variere fra dækning af behandlingsudgifter til erstatning for varige mén.

Om Codan Forsikring
Codan Forsikring har 255.000 danske husstande og godt 50.000 små og store virksomheder som kunder. Codan Forsikring er en del af Codan-koncernen, der bl.a. ejer det svenske forsikringsselskab Trygg-Hansa. Codan-koncernen er i dag 100 % ejet af den britiske forsikringskoncern RSA, der har 13.500 medarbejdere på verdensplan. Læs mere om Codan på www.codan.dk.