Codan ansætter Mikael Hvolgaard som underwritingdirektør

Mikael Hvolgaard kommer fra stillingen som Head of Portfolio Management for Trygs danske privatforretning. Han tiltræder hos Codan den 1. maj 2017.

Mikael Hvolgaard har 20 års forsikringserfaring fra sine ansættelser hos Tryg, Codan/Trygg-Hansa og Zurich. Mikael Hvolgaard var ansat hos Codan/Trygg-Hansa i 2010-2011 som Portfolio Director med ansvar for den nordiske erhvervsportefølje. Siden april 2011 har Mikael Hvolgaard været ansat hos Tryg, hvor han har haft roller i Trygs erhvervsforretning som Business Financial Officer, Produktdirektør og Forretningsudviklingsdirektør. Siden februar 2016 har Mikael Hvolgaard været Head of Portfolio Management for Trygs danske privatforretning.

Scott Ørmen, Codans landedirektør, siger om ansættelsen:
Det er mig en fornøjelse at byde Mikael Hvolgaard velkommen tilbage til Codan, hvor han slutter sig til ledelsesteamet til maj. Mikael kommer med et stærkt analytisk mindset og relevant international forsikringserfaring fra både privat- og erhvervsområdet. Mikaels baggrund indenfor finans og forretningsudvikling bliver et stort aktiv for Codan i det fremtidige arbejde med at tilbyde kunderne attraktive præmier og vilkår”.

Om sin ansættelse hos Codan siger Mikael Hvolgaard:
Forsikringsbranchen gennemgår store forandringer i disse år, hvor øget adgang til data, ændrede forbrugermønstre og konkurrence fra nye og etablerede spillere er med til at ændre markedet. Samspillet mellem den gode kundeoplevelse og vores forståelse af priser og risici bliver afgørende for at få succes. Jeg ser frem til at slutte mig til ledelsesteamet og bidrage til at udvikle Codans stærke kompetencer indenfor underwriting og prissættelse”.

Mikael Hvolgaard er uddannet Cand.Merc i Finance and Accounting fra Copenhagen Business School i 1999 og har også en executive MBA i forsikring, bank og investering (MBA-FSI) fra Vlerick Management School i Belgien og St. Gallen Universitetet i Schweiz.

Mikael er 41 år og bor på Frederiksberg med sin kone, Christina, og parrets datter, Esther.

Mere om Mikael Hvolgaard på hans Linkedin-profil:

Mads Houe, pressechef hos Codan, tlf. 3037 8353

Om Codan Forsikring
Codan Forsikring er Danmarks tredjestørste forsikringsselskab og har knap 340.000 danske husstande og godt 50.000 små og store virksomheder som kunder. Codan-koncernen er i dag 100 procent ejet af den britiske forsikringskoncern RSA. Dermed er Codan en del af et af verdens største forsikringsselskaber med omkring 19.000 medarbejdere. Læs mere på www.codan.dk.

Mindre virksomheder forsikrer sig ikke mod it-kriminalitet12.12.2017 08:00pressemeddelelse

Mindre virksomheder frygter i stigende grad it-angreb. Men på trods af frygten har kun hver fjerde virksomhed med 0-9 ansatte en erhvervsforsikring, der dækker it-kriminalitet og hacking. Samtidig er op mod halvdelen af de mindre danske virksomheder ikke klar over, hvordan de er rent faktisk er dækket i forhold til it-kriminalitet i deres nuværende forsikringer. Det viser en undersøgelse, som Codan har gennemført.

Mellemstore danske virksomheder i vildrede om nye persondataregler28.11.2017 07:00pressemeddelelse

Næste forår træder en ny, strammere EU-datalovgivning i kraft, der vil omfatte langt størstedelen af danske virksomheder. Alligevel er hver tredje virksomhed med mere end ti ansatte ikke klar til de nye dataregler, og hver fjerde har slet ikke hørt om dem. Det viser en ny undersøgelse fra Codan. Lever virksomheden ikke op til reglerne, kan det blive dyrt – både i form af store bøder, omdømmetab og tabt forsikringsdækning.