SEAS-NVESEAS-NVE

CLEVER og SEAS-NVE sætter hurtiglade-station op i Svinninge

I samarbejde med energiselskabet SEAS-NVE sætter Danmarks førende elbiloperatør CLEVER en ny hurtiglade-station op foran SEAS-NVE’s hovedkontor i Svinninge, hvor elbilbilisterne kan få hurtig strøm på bilen centralt i byen. Hurtiglade-stationen indgår i CLEVERs ladenetværk, der rummer mere end 500 hurtigladepunkter og er landets største ladenetværk af hurtigladestandere til elbiler på både 22 kW, 43 kW og 50 kW.

Hurtiglade-stationen kan oplade alle moderne elbiler, og den har DC-opladning med 50 kW med CHAdeMO-stik til f.eks. Nissan LEAF og DC-opladning med 50 kW med CCS-stik til f.eks. BMW i3 samt Volkswagen e-up! og e-Golf. Endelig har den også AC-opladning med 43 kW med Type 2-stik, der specifikt passer til Renault ZOE Z.E. og Tesla.

Central placering i byen foran SEAS-NVE’s hovedkontor

Den nye hurtiglade-station er sat op foran SEAS-NVE’s hovedkontor på Hovedgaden i Svinninge – blot to minutters gang fra Svinninge Station, hvilket gør det nemt for lokale pendlere at kombinere elbilen med toget.

Derudover udgør den nye hurtiglade-station i Svinninge en vigtig udbygning af CLEVERs ladenetværk i Nordvestsjælland, og den nye placering i Svinninge betyder blandt andet, at områdets mange sommerhusgæster får mulighed for at tage elbilen i sommerhus, da der nu er lademulighed i lokalområdet.

- Den nye hurtiglade-station ved SEAS-NVE gør det væsentlig nemmere, at få strøm på elbilen i Vestsjælland. Det er CLEVERs ambition, at det skal være let at køre elbil, og at det skal være muligt, at lade op på en CLEVER hurtiglade-station overalt i landet, uanset om det dækker behov for opladning i lokalområdet eller behov for opladning for folk, der er på farten. Samtidig er vi er glade for at vores ejere går forrest i omstillingen af transporten fra fossil til vedvarende energi og sætter den nyeste opladningsteknologi op, udtaler CLEVERs administrerende direktør Casper Kirketerp-Møller.

-Vi producerer mere og mere vedvarende energi, og vi tror på, at fremtidens transport bliver 100% elektrisk. Gennem CLEVER investerer vi i den fremtid, og med gode opladningsmuligheder styrker vi både lokalområdet og giver vores andelshavere mulighed for at skifte til elbil, fortæller Jesper Hjulmand, administrerende direktør i  SEAS-NVE.

CLEVERs ladenetværk dækker hele Danmark, og man kan se alle ladestationer på CLEVERs gratis app, hvor man også kan se om hurtiglade-stationen er ledig.

SEAS-NVE ejer CLEVER sammen med energiselskaberne SE, NRGi, EnergiMidt og Energi Fyn. Energiselskaberne er ejede af private andelshavere, og dermed er CLEVER også indirekte ejet af i alt 2,7 millioner danskere.

Kontakt:

Vibeke Agerdal Kristiansen, seniorkonsulent i CLEVER  på telefon +45 52190849
Pia Rosager Dinesen, presseansvarlig i SEAS-NVE på telefon +45 20221900

Om CLEVER CLEVER er Danmarks førende elbiloperatør. Vi tilbyder opladning til alle elbiler på markedet med installation af ladeboks i hjemmet og på arbejdspladsen, hvor den primære opladning foregår. CLEVER har et landsdækkende ladenetværk med mere end 500 hurtiglade-punkter (22 kW, 43 kW og 50 kW (både Type 2, CCS og CHAdeMO-standard)), som passer til alle moderne elbiler på markedet. Hent vores app: https://www.clever.dk/app/ - og find vej til alle vores ladestationer. CLEVER er dansk og ejet af energiselskaberne SEAS-NVE, SE, NRGi, EnergiMidt og Energi Fyn, og dermed er 2,7 mio. danskere gennem deres energiselskab medejere af CLEVER. Om SEAS-NVE Hos os sidder andelshaverne for bordenden, og det er deres interesser, vi varetager, når vi lægger elkabler i jorden, udruller fibernet og renoverer gadelys. Når vi investerer i vindmøller, skaber innovation for fremtiden og rådgiver om energi. Og vi leverer el til konkurrencedygtige priser til vores 386.000 andelshavere og kunder. I 2014 var vi 773 medarbejdere og omsatte for 3,9 milliarder kroner. Med hovedsæde i Svinninge er vi lokale, og samtidig er vi Danmarks største andelsejede energi- og fibernetkoncern.

Ildsjælepris: Hun hædres for at aktivere en hel by29.9.2017 19:38pressemeddelelse

Lotte Krogh Nielsen bor i Stenlille, som hun lever og ånder for. I august samlede hun bl.a. 6000 mennesker – det tredobbelte af Stenlilles samlede antal indbyggere – til årets eventuge ”Sjov i Gaden”. Gennem flere år har hun arbejdet benhårdt for at skabe et andet billede end det ofte negativt portrætterede billede af livet i en lille by på landet. Hendes utrættelige indsats hædres nu, da hun modtager SEAS-NVE’s Ildsjælepris og 25.000 kroner.

En hjælpende hånd til lokale fællesskaber1.9.2017 06:00pressemeddelelse

Hvad har kodepirater, en biavler, en byggefestival, en veteranhave, en idrætsforening, en grundejerforening, en spillemandsforening, et forsamlingshus og en kræftforening til fælles? De har alle søgt og modtaget en hjælpende hånd fra SEAS-NVE’s donationsprogram til at udvikle deres lokale projekter tilbage i marts. Nu uddeles igen 100.000 kroner til ti forskellige fællesskaber i region Sjælland med deadline den 10. september.