Clerk.io – et af Danmarks førende software-selskaber inden for kunstig intelligens – udpeger ny CEO.

Det fremadstormende danske software-selskab, Clerk.io, forfremmer deres nuværende CFO, Mikkel Novod, til CEO.

Clerk.io, der i 2020 vandt den danske E-Handelspris og i 2021 blev nummer to i kategorien “Bedste e-handelsværktøj”, har udpeget selskabets hidtidige CFO, Mikkel Novod, som ny CEO pr. 1 januar 2022. Samtidig træder selskabets stifter, Hans-Kristian Bjerregaard, op som bestyrelsesformand.

Via kunstig intelligens forbinder Clerk.io e-handelsbutikker med deres kunder, og sikrer den optimale kunderejse på den mest kosteffektive måde. Særligt den stigende trafik inden for onlinehandlen under Covid-19 pandemien har skubbet kraftigt til selskabets internationale expansion. I dag har Clerk.io’s omsætning passeret 50m DKK, selskabets marked er globalt med kunder i 50+ lande og antallet af medarbejdere nærmer sig 150 (kontra 30 for 1½ år siden). Clerk.io forventer samtidig at åbne det første kontor uden for Danmark i 2022 som en del af den fortsatte globale ekspansion.

Den store vækst betyder nu et skift på CEO-posten.

Hans-Kristian Bjerregaard, Founder & Board Chairman

"Det glæder mig at meddele at Mikkel bliver vores nye CEO. Igennem det sidste halvandet år har Mikkel demonstreret fremragende lederskabskompetencer i næsten alle vores afdelinger. Mikkel er en af de få ledere som kan have uendeligt mange bolde i luften samtidig med at han kan præstere på ypperste niveau og knytte tætte bånd til hans kollegaer - en sjælden kombination som matcher perfekt med vores værdier. Jeg glæder mig utrolig meget til vores videre samarbejde i denne nye ledelses konstellation."

Hans-Kristian fortsætter “at udvikle software som er baseret på kunstig intelligens, er én ting, mens dét at skalere et selskab til nye højder, er noget helt andet. Skabelsen af Clerk.io har været en vanvittig spændende rejse, men tiden er nu inde til at placere den bedst kvalificerede i CEO-stolen, og her er jeg ikke i tvivl om, at Mikkel er det helt rigtige valg”. Samtidigt ser jeg frem til at dedikere mig mere til vores produkt med henblik på at fastholde Clerk.io’s e-commerce løsninger som én af verdens førende” slutter Hans-Kristian.

Mikkel Novod, CEO

”Jeg er beæret over tilliden fra Hans-Kristian og ser meget frem til at fortsætte mit arbejde i denne nye rolle med vores fantastiske team. Jeg er overbevist om at fundamentet efterhånden er på plads til at eksekvere på anden del af vores ambitiøse, bootstrapped (!), vækstplan, og er generelt bare spændt på hvad fremtiden bringer for denne utrolige virksomhed.”

”Jeg er god til tal og software er som bekendt ”bare” 0- og-1-taller, så her er jeg på hjemmebane” fortsætter Mikkel med et smil på læben. ”Spøg til side så er Clerk.io og især vores medarbejdere et vanvittigt inspirerende sted for mig at være, og jeg ser ingen begrænsninger i hvad vi som team kan drive denne virksomhed til. Jeg glæder mig enormt til min nye opgave!” slutter Mikkel.

Yderligere Information:

Fakta om Clerk.io

Clerk.io blev stiftet i 2011 af Hans-Kristian Bjerregaard.

Med base på Islands Brygge beskæftiger Clerk.io i dag knap 150 medarbejdere. Kundebasen er global og består af e-handelsbutikker i +50 lande.

Virksomheden har vundet adskillige priser for sine innovative løsninger, bl.a. E-Handelsprisen for “Bedste e-handelsværktøj” i 2020. Derudover pryder flere Gazelle-statuetter de lækre lokaler.

Fakta om Hans-Kristian Bjerregaard

Hans-Kristian er 35 år og uddannet fra Københavns Universitet med en bachelor i Datalogi/Computer Science.

Hans-Kristian startede sin erhvervskarriere med at udvikle Unisports e-handelsplatform, hvilket også var startskuddet til etableringen af Clerk.io, da Hans-Kristian identificerede store udfordringer med at forbinde Unisports produkter med kundernes ønske om køb af produkter, på det rigtige tidspunkt.

Det han manglede, måtte han selv udvikle, og hermed var grundstenen til Clerk.io lagt. Resten er historie, eller rettere sagt et eventyr - et dansk erhvervseventyr.

Privat er Hans-Kristian gift med Sara, har 2 vidunderlige børn. Han bor på Vesterbro og er stolt over at køre til firmaet på sin gamle damecykel.

Fakta om Mikkel Novod

Mikkel er 34 år og uddannet fra Copenhagen Business School med en kandidatgrad i Regnskab og Finansiering (Cand.merc FIR).

Inden Mikkel kom til Clerk.io arbejdede han i 10 år som M&A-rådgiver hos Clearwater International med fokus på tech-sektoren.

Privat er Mikkel sammen med Silke på syttende år, og har 2 skønne tvillinge-prinsesser på fem år. Mikkels drivmiddel til og fra arbejde er íkke en gammel damecykel.

Mikkel Novod
Hans-Christian Bjerregaard