CITROËN redder LETH turen

Endnu engang krydses vejene for det ultimative match; Jørgen Leth og Citroën. Jørgen er meget facineret af Frankrig, og så elsker han kreativitet, autencitet - og ikke mindst Citroën. Og Citroën værdsætter Jørgens begejstring og det lange, gode samarbejde.

Derfor er det også oplagt, at Citroën er behjælpelig med at sikre Jørgen en komfortabel tur, når han ønsker at drage afsted og tilbringe sommeren i landet, der betyder så uendelig meget for ham. Det land, som er ophav til den traditionsrige arv, kreativitet og innovation, Citroën består af. I juli vil Jørgen så til gengæld sende en daglig beskrivelse fra sine køreture, og oplevelserne undervejs vil uden tvivl blive formidlet med den velkendte, dybe poetiske varme og passion, der er så kendetegnende for Jørgen.

Hvorfor lige Citroën?

Fordi det er ægte kærlighed! Jørgen Leths hjerte banker for Citroën. Som Leth selv siger: ”Citroën er meget speciel for mig. Helt bestemt!” Citroën og Jørgen Leth er to unikke og vidt forskellige personligheder, der har en hel del til fælles. Blandt andet hvordan de med enorm passion, hver især formår at formidle, hvad de står for. Kærlighedshistorien startede reelt for årtier siden, da Jørgen købte sin første bil: En Citroën. Digteren, journalisten og instruktørens møde med den farverige franskmand, var ægte kærlighed. Det var et sensuelt møde mellem to originaliteter skabt af de samme autentiske komponenter. Det perfekte match. Jørgens hjerte banker stadig varmt for denne særlige franske romantik, æstetik, arv og kreativitet. Fra første øjeblik var det ægte kærlighed – og kærlighedshistorien fortsætter nu på en tur til Citroëns moderland.

- følg Jørgens tur hver dag på citroen.dk

FORPREMIERE PÅ DEN NYE CITROËN C4 og ë-C49.2.2021 14:50:28 CETPressemeddelelse

Danmark er stadig lukket ned, men ”the show must go on”, især når man har så stor en nyhed, at man bare vil dele glæden og optimismen med omverden. Det er derfor en fornøjelse for Citroën at kunne præsentere sin nye C4 og den elektriske ë-C4 for danskerne - hjemme hos danskerne. For første gang nogensinde afholder Citroën forpremiere på en helt ny model på villavejene rundt om i landet. Man kontakter blot sin Citroën-forhandler for en fremvisning – og når landet åbner op igen, vil der naturligvis blive inviteret til et brag af en Danmarkspremiere.

NY CITROËN Ë-BERLINGO VAN KOMBINERER DET BEDSTE FRA TO VERDENER8.2.2021 10:51:51 CETPressemeddelelse

Den kompakte varebil Berlingo Van er med sin store fleksibilitet blevet en uundværlig ”schweitzerkniv” for mange fagfolk og erhverv, hvilket mere end 1.6 mio. solgte eksemplarer vidner om. Den har været benchmark i sin klasse i tre generationer, og nu kan Citroën præsentere endnu en videreudvikling af den populære varebil: ë-Berlingo Van – en elektrisk udgave med en rækkevidde på op til 275 km (WLTP).

NY CITROËN Ë-JUMPY: ELEKTRISK TUSINDKUNSTNER15.7.2020 17:30:00 CESTPressemeddelelse

CITROËNS HATCHBACK COMEBACK: NY C4 OG Ë-C43.7.2020 10:57:14 CESTPressemeddelelse