CITROËN redder LETH turen

Endnu engang krydses vejene for det ultimative match; Jørgen Leth og Citroën. Jørgen er meget facineret af Frankrig, og så elsker han kreativitet, autencitet - og ikke mindst Citroën. Og Citroën værdsætter Jørgens begejstring og det lange, gode samarbejde.

Derfor er det også oplagt, at Citroën er behjælpelig med at sikre Jørgen en komfortabel tur, når han ønsker at drage afsted og tilbringe sommeren i landet, der betyder så uendelig meget for ham. Det land, som er ophav til den traditionsrige arv, kreativitet og innovation, Citroën består af. I juli vil Jørgen så til gengæld sende en daglig beskrivelse fra sine køreture, og oplevelserne undervejs vil uden tvivl blive formidlet med den velkendte, dybe poetiske varme og passion, der er så kendetegnende for Jørgen.

Hvorfor lige Citroën?

Fordi det er ægte kærlighed! Jørgen Leths hjerte banker for Citroën. Som Leth selv siger: ”Citroën er meget speciel for mig. Helt bestemt!” Citroën og Jørgen Leth er to unikke og vidt forskellige personligheder, der har en hel del til fælles. Blandt andet hvordan de med enorm passion, hver især formår at formidle, hvad de står for. Kærlighedshistorien startede reelt for årtier siden, da Jørgen købte sin første bil: En Citroën. Digteren, journalisten og instruktørens møde med den farverige franskmand, var ægte kærlighed. Det var et sensuelt møde mellem to originaliteter skabt af de samme autentiske komponenter. Det perfekte match. Jørgens hjerte banker stadig varmt for denne særlige franske romantik, æstetik, arv og kreativitet. Fra første øjeblik var det ægte kærlighed – og kærlighedshistorien fortsætter nu på en tur til Citroëns moderland.

- følg Jørgens tur hver dag på citroen.dk

CITROËN fejrer 100-året og mobilitetsfrihed i Genève4.3.2019 00:50:15 CETPressemeddelelse

CITROËN hylder fortiden med fremtidens mobilitet20.2.2019 18:09:32 CETPressemeddelelse

Helt fra mærkets begyndelse har ideologien været at skabe mobilitet til alle. Den ikoniske 2CV blev skabt netop med dette formål, hvilket er årsagen til den dengang atypiske form og den skarpe prioritering i designet. Den revolutionerede datidens forestillinger om biler med en super simpel og meget økonomisk fordelagtig konstruktion, hvilket gjorde at bilen blev tilgængelig for lag af samfundet, hvor det før blot havde være en uvirkelig drøm om frihed. Netop frihed og ”peace of mind” er præcis hvad Citroën ønsker at give kunderne, uanset om det er for 5 minutter, 5 timer, 5 dage eller for 5 år. Med den begrundelse og ideologi præsenterer Citroën nu fremtidens digitale, elektriske og urbane mobilitets objekt – Ami One Concept.