Coop Danmark A/S

Cirkel Kaffe klar med første julekaffe

Del
Med en ny økologisk julekaffe giver Cirkel Kaffe kunderne mulighed for at få ny kaffe-oplevelse og samtidig støtte plantning af kaffetræer hos familier i Kenya

15.000 poser af en ny kaffe til kunderne i Danmark, vil resultere i plantning af 15.000 økologiske kaffetræer i Kenya.

Det er Coop, der står Cirkel Kaffe Grand Cru Jul 2021, som sælges i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen fra og med denne uge og så længe lager haves.

Julekaffen er udvalgt økologisk Grand Cru kaffe fra Sipi Falls i Uganda, et kaffeområde tæt ved grænsen til Kenya. Mellemristet, rund og fyldig med god sødme og delikat syrlighed. Den er blevet forarbejdet på Coops eget kafferisteri i Kenya, African Coffee Roasters.

Coop har samtidig reserveret 15.000 små økologiske kaffetræer, der står på en planteskole klar til udlevering og udplantning i takt med at den økologisk Cirkel Julekaffe bliver solgt.

Etablerede kaffefamilier vil typisk modtage et kaffetræ, mens andre træer samles i portioner à 250 træer og tildeles som opstartshjælp til personer, der har land men ikke yderligere midler, og som gerne vil i gang med at dyrke kaffe og på den måde sikre sig en levevej.

Et kaffetræ i Kenya giver typisk kaffebær i 35 år med start 3 år efter udplantning. Med projektet støtter kunderne opstart af økologisk kaffeproduktion, som er nyt i Kenya. Landet har lange traditioner for at dyrke kaffe med unik smag af høj kvalitet men halter bagefter på økologi i forhold til nabolandede. Med økologisk certificeret kaffe forventes farmeren både at opnå højere betaling for sin kaffe og bedre salgsmuligheder.

Fordelingen sker via det Danida støttede Trace Africa Projekt, som støtter udvikling af økologisk kaffeproduktion med forbedrede dyrkningsmetoder. Projektet gennemføres i samarbejde med Solidaridad NGO og World Coffee Research.  En række kooperativer i Kericho området i det vestlige Kenya er partnere i projektet.

Hvis man gerne vil skabe yderligere opstarts aktivitet, kan man med en donation på 500 kr. via Coop Crowdfunding blive co-founder og sikre 250 træer til en ny kaffefarmer. Man får selv en Kenya kaffegave samt certifikat med farmerens navn og dit navn. Læs mere på crowdfunding.coop.dk 

Kontakter

Kaffeambassadør, salgsdirektør Søren Sylvest, 51 59 41 55

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Flere penge tilbage til medlemmerne: Coop investerer millioner i medlemsbonus på frisk frugt og grønt6.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Coops 2 millioner medlemmer får, fra den 27. januar 2026, en af de hidtil største forhøjelser af deres bonus, når Coop udbetaler 5 % medlemsbonus, hver gang der købes frisk frugt og grønt i Coops kæder: SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen. Samtidig kommer Coop med en opfordring: Politikerne bør tage næste skridt og sænke momsen på frugt & grønt. Siden 2022, og i takt med den stigende inflation, har Coop været en aktiv stemme i debatten om at skære momsen på frugt og grønt. Med den nye bonusforhøjelse tager Coop nu selv et skridt for at gøre valget af frisk frugt og grønt mere attraktivt. ”Når vi spørger danskerne, er der ingen tvivl om, at momsen på frugt og grønt er den afgift, de helst vil have sænket. Og det er også noget, flere og flere partier på Christiansborg taler om. Derfor er jeg stolt af, at Coop nu sætter handling bag ordene og går foran med en markant medlemsbonus på frisk frugt og grønt,” siger Pernille Skipper, formand for foreningen Coop amba. I 2022, 2024 og

SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.

Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he

Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye