Circle K og Børns Vilkår går sammen om at holde morgenåbent på BørneTelefonen

Et 3-årigt samarbejde mellem Circle K og Børns Vilkår skal sikre, at børn kan henvende sig til BørneTelefonen inden skoletid.

BørneTelefonen hjælper tusindvis af børn og unge hver dag året rundt mellem klokken 11 og 02 om natten. Imidlertid ringer mange børn desværre forgæves bl.a. om morgenen.

”Vi er taknemmelige for samarbejdet med Circle K. Alle børn og unge har brug for en voksen, der lytter og hjælper – også før skoletid. Circle K er med til at sikre, at flere børn kan få en god start på dagen,” siger direktør i Børns Vilkår, Rasmus Kjeldahl.

I løbet af de næste 3 år vil samarbejdet mellem Børns Vilkår og Circle K skabe stor synlighed omkring BørneTelefonen og behovet for at udvide åbningstiderne.

Samarbejdet indebærer derfor en række kreative kampagner – den første går i luften i starten af december i bl.a. Circle K’s butikker. Som en del af et øget fokus på CSR ønsker Circle K at styrke hjælpen til udsatte børn og unge i alle de lande, hvor virksomheden er til stede.

”I Circle K er vi utrolig glade for at have indgået et langsigtet samarbejde med Børns Vilkår. Mange af os tager for givet, at alle børn har muligheden for at tale med en voksen, men det har vi erfaret, slet ikke er tilfældet. Derfor vil vi gerne være med til at sætte fokus på BørneTelefonen og samle penge ind i vores butikker. Kampagnen, som går i luften i december, skal derfor helt konkret bidrage til, at BørneTelefonen kan udvide sin åbningstid, siger Mette Uglebjerg, BU Manager/VP i Circle K Danmark.”