CIFF styrker beauty-indsatsen ovenpå succesfuld premiere
Udstillerne oplevede kommerciel medvind og international bevågenhed, da Copenhagen International Fashion Fair i februar 2023 for første gang udvidede med et kurateret område for nordiske beauty brands. Til den kommende messe i august bygger man videre på succesen med flere kvadratmeter og internationalt anerkendte aktører.

Gennem 30 år har CIFF hjulpet modevirksomheder med at skabe værdifulde relationer til indkøbere og medier fra hele verden. Samme sigte gør sig gældende i det strategiske arbejde med nordiske beauty brands, som så dagens lys første gang til jubilæumsudgaven af CIFF 60 tidligere i år.
”Vi er meget stolte over de flotte resultater og den positive brancherespons, vi oplevede i kølvandet på den første udgave af CIFF Beauty. At få initiativet omtalt globalt i bl.a. Forbes Magazine var en kæmpe milepæl. Vi vil være den samme handelsplatform, vækstmotor og fællesskabsfacilitator for beautybranchen, som CIFF har været for modebranchen i årtier,” siger Director of CIFF, Sofie Dolva, og uddyber:
”Selvom der er tætte tråde mellem fashion og beauty, har vi her også at gøre med en branche, der er helt sin egen hvad angår teknologi, forbrugerkrav, tendenser, certificeringer og produktion. De dynamikker og særegenheder har vi øje for, når vi målrettet arbejder med at skabe opmærksomhed om vores udstillende beauty brands fra Danmark, Norden og andre lande.”
Internationale aktører, forbrugerevents og talks
Til CIFF 61, som finder sted under den københavnske modeuge d. 9.-11. august 2023, rykker en lang række velrenommerede brands fra Danmark og Skandinavien atter ind i Bella Center Copenhagen, hvor de får endnu flere kvadratmeter at boltre sig på. Det gælder bl.a. Rudolph Care, HONEY, S:KØN Skincare, Alûstre, Mantle, Raw, Woods, Porcelain Perfumery, grønlandske Inua Care m.fl.
Denne gang udvides det geografiske perspektiv desuden med anerkendte, internationale aktører – heriblandt polske Bogna Skin En anden nyhed bliver et forbrugerorienteret push ind i et ellers traditionelt B2B-setup. Det betyder, at almindelige forbrugere på udvalgte tidspunkter vil få adgang til at møde folkene bag deres favoritbrands, samt røre, dufte og teste nutidens og fremtidens bedste beauty-produkter.
Dertil kurateres et talk-program målrettet beauty-segmentet til gavn for både besøgende og udstillere.
Det siger branchen:
Ditte Søndergaard Bihorac, CEO, Rudolph Care:
”For os er CIFF ikke bare en messe, men en mulighed. En mulighed for at folde fortællingen ud om Rudolph Care til interessenter, presse og retailers, som endnu ikke kender os. Samtidig er det en helt unik anledning til at snakke og sparre med branchekollegaer. Vi sidder ofte i vores konkurrerende siloer, men vi har jo et fælles mål om at udkomme med værdierne bag dansk og skandinavisk beauty til omverdenen. Det kan vi i fælles front hos CIFF”
Liv Winther, Founder, HONEY:
”Som nystartet skincare brand var CIFF den første messeoplevelse for Honey, og det hele gik op i en højere enhed. Vi kom på landkortet side om side med etablerede brands, som vi udvekslede erfaringer med. Fremadrettet forventer vi at kunne få etableret endnu flere kontakter til de udenlandske forhandlere, der er en del af CIFFs netværk, men som vi ikke selv har samme indgang til. Derfor udgør det nye beautyfokus hos CIFF en unik vækstmulighed, der flugter med vores egen strategi.”
Mina Ingerslev, CEO & Founder, S:KØN Skincare
”Messen til august bliver den første for S:Køn Skincare. Gennem alle mine år i branchen har jeg fået mange tilbud om udstillingsmuligheder, men CIFF Beauty er første gang jeg oplever et match med vores brand hvad angår bæredygtighed og æstetik. Vi oplever kæmpe interesse, efter vores Triple Serum Booster vandt prisen som årets danske produkt til Danish Beauty Awards, som blev præsenteret af netop CIFF. Nu glæder vi os til at omsætte interessen til nye forretningsmuligheder.”
Kontakter
Kaspar Mørk AriantoKommunikationsdirektørBellagroup
Tlf:+45 22 15 56 57kaar@bellagroup.dkBilleder
Bellagroup A/S
Bellagroup er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, events og hospitality.
Venuedelen består af kongres-, event- og mødedestinationerne Bella Center Copenhagen, Bella Arena og Bella Sky Conference & Event, CIFF Showrooms og International House. Bellagroups egenproducerede, store events tæller bl.a. CIFF - Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og Copenhagen Gaming Week.
Bellagroup driver tre hoteller med internationalt anerkendte brands: Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen og Copenhagen Marriott Hotel med til sammen næsten 1.600 værelser
Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
Bellagroup opnår anerkendt SBTi-godkendelse af sine klimamål10.3.2025 09:58:09 CET | Pressemeddelelse
Bellagroup, som tæller Bella Center Copenhagen, Bella Arena, Copenhagen Marriott Hotel, AC Hotel Bella Sky og Crowne Plaza Copenhagen Towers, har opnået en vigtig milepæl i sin bæredygtighedsrejse: en officiel godkendelse af virksomhedens klimamål fra Science Based Targets initiative (SBTi). Det placerer Bellagroup blandt en eksklusiv gruppe af virksomheder i hospitality-sektoren, der har fået valideret deres CO2e-reduktionsmål efter de strengeste videnskabelige standarder.
Festival fordoblet på et år: 23.000 besøgende sætter Gaming Week-rekord i Bella Center17.2.2025 08:02:14 CET | Pressemeddelelse
Copenhagen Gaming Week havde urpremiere i januar 2024, og kun et år senere kan festivalen nu med rette kalde sig Danmarks hurtigst voksende event for gaming og bred spilkultur. Forventningen var op mod 20.000 besøgende, men drømmene blev overhalet af virkeligheden med hele 23.000 spilentusiaster i Bella Center Copenhagen fra den 13. til den 15. februar.
Sætter vild rekord: Gaming Week i Bella Center må melde resten af årets festival udsolgt14.2.2025 12:50:03 CET | Pressemeddelelse
Copenhagen Gaming Week 2025 har for alvor cementeret sin position som et af årets mest eftertragtede events for gaming- og spilkultur. Efter at have meldt alle lørdagsbilletter udsolgt allerede tilbage i januar, kan festivalen nu annoncere, at også samtlige resterende billetter til i dag, fredag d. 14. februar, er revet væk. Det betyder de facto, at hele festivalen, der finder sted i Bella Center Copenhagen i disse dage, nu er totalt udsolgt.
Melder lørdag udsolgt: Copenhagen Gaming Week oplever eksplosivt billetsalg29.1.2025 09:08:33 CET | Pressemeddelelse
Copenhagen Gaming Week 2025, som finder sted for blot anden gang i vinterferien d. 13.-15. februar i Bella Center Copenhagen, har allerede sat nye standarder for efterspørgsel. Nu melder arrangørerne, at lørdagens dagsbilletter er totalt udsolgt, hvilket understreger festivalens status som et af årets mest eftertragtede events for gaming og bred spilkultur.
Nu kan der ansøges: Gratis adgang til Copenhagen Gaming Week for skoler, klubber, foreninger og fritidsordninger i uge 715.1.2025 13:25:08 CET | Pressemeddelelse
Copenhagen Gaming Week giver fritidsordninger, børne- og ungdomsklubber, foreninger og skoler mulighed for at ansøge om gratis billetter til Danmarks hurtigst voksende festival for spilkultur. Festivalen finder sted i uge 7 i Bella Center Copenhagen på Amager og tilbyder en unik mulighed for at dyrke børn og unges fællesskaber inden for gaming, gadesport og spil i alle tænkelige former.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum