CIFF styrker beauty-indsatsen ovenpå succesfuld premiere
Udstillerne oplevede kommerciel medvind og international bevågenhed, da Copenhagen International Fashion Fair i februar 2023 for første gang udvidede med et kurateret område for nordiske beauty brands. Til den kommende messe i august bygger man videre på succesen med flere kvadratmeter og internationalt anerkendte aktører.
Gennem 30 år har CIFF hjulpet modevirksomheder med at skabe værdifulde relationer til indkøbere og medier fra hele verden. Samme sigte gør sig gældende i det strategiske arbejde med nordiske beauty brands, som så dagens lys første gang til jubilæumsudgaven af CIFF 60 tidligere i år.
”Vi er meget stolte over de flotte resultater og den positive brancherespons, vi oplevede i kølvandet på den første udgave af CIFF Beauty. At få initiativet omtalt globalt i bl.a. Forbes Magazine var en kæmpe milepæl. Vi vil være den samme handelsplatform, vækstmotor og fællesskabsfacilitator for beautybranchen, som CIFF har været for modebranchen i årtier,” siger Director of CIFF, Sofie Dolva, og uddyber:
”Selvom der er tætte tråde mellem fashion og beauty, har vi her også at gøre med en branche, der er helt sin egen hvad angår teknologi, forbrugerkrav, tendenser, certificeringer og produktion. De dynamikker og særegenheder har vi øje for, når vi målrettet arbejder med at skabe opmærksomhed om vores udstillende beauty brands fra Danmark, Norden og andre lande.”
Internationale aktører, forbrugerevents og talks
Til CIFF 61, som finder sted under den københavnske modeuge d. 9.-11. august 2023, rykker en lang række velrenommerede brands fra Danmark og Skandinavien atter ind i Bella Center Copenhagen, hvor de får endnu flere kvadratmeter at boltre sig på. Det gælder bl.a. Rudolph Care, HONEY, S:KØN Skincare, Alûstre, Mantle, Raw, Woods, Porcelain Perfumery, grønlandske Inua Care m.fl.
Denne gang udvides det geografiske perspektiv desuden med anerkendte, internationale aktører – heriblandt polske Bogna Skin En anden nyhed bliver et forbrugerorienteret push ind i et ellers traditionelt B2B-setup. Det betyder, at almindelige forbrugere på udvalgte tidspunkter vil få adgang til at møde folkene bag deres favoritbrands, samt røre, dufte og teste nutidens og fremtidens bedste beauty-produkter.
Dertil kurateres et talk-program målrettet beauty-segmentet til gavn for både besøgende og udstillere.
Det siger branchen:
Ditte Søndergaard Bihorac, CEO, Rudolph Care:
”For os er CIFF ikke bare en messe, men en mulighed. En mulighed for at folde fortællingen ud om Rudolph Care til interessenter, presse og retailers, som endnu ikke kender os. Samtidig er det en helt unik anledning til at snakke og sparre med branchekollegaer. Vi sidder ofte i vores konkurrerende siloer, men vi har jo et fælles mål om at udkomme med værdierne bag dansk og skandinavisk beauty til omverdenen. Det kan vi i fælles front hos CIFF”
Liv Winther, Founder, HONEY:
”Som nystartet skincare brand var CIFF den første messeoplevelse for Honey, og det hele gik op i en højere enhed. Vi kom på landkortet side om side med etablerede brands, som vi udvekslede erfaringer med. Fremadrettet forventer vi at kunne få etableret endnu flere kontakter til de udenlandske forhandlere, der er en del af CIFFs netværk, men som vi ikke selv har samme indgang til. Derfor udgør det nye beautyfokus hos CIFF en unik vækstmulighed, der flugter med vores egen strategi.”
Mina Ingerslev, CEO & Founder, S:KØN Skincare
”Messen til august bliver den første for S:Køn Skincare. Gennem alle mine år i branchen har jeg fået mange tilbud om udstillingsmuligheder, men CIFF Beauty er første gang jeg oplever et match med vores brand hvad angår bæredygtighed og æstetik. Vi oplever kæmpe interesse, efter vores Triple Serum Booster vandt prisen som årets danske produkt til Danish Beauty Awards, som blev præsenteret af netop CIFF. Nu glæder vi os til at omsætte interessen til nye forretningsmuligheder.”
Kontakter
Kaspar Mørk AriantoKommunikationsdirektørBellagroup
Tlf:+45 22 15 56 57kaar@bellagroup.dkBilleder
Bellagroup A/S
Bellagroup er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, events og hospitality.
Venuedelen består af kongres-, event- og mødedestinationerne Bella Center Copenhagen, Bella Arena og Bella Sky Conference & Event, CIFF Showrooms og International House. Bellagroups egenproducerede, store events tæller bl.a. CIFF - Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og Copenhagen Gaming Week.
Bellagroup driver tre hoteller med internationalt anerkendte brands: Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen og Copenhagen Marriott Hotel med til sammen næsten 1.600 værelser
Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
Andet programrul til Copenhagen Gaming Week 2025 afsløret: Stærke navne og unikke oplevelser føjes til line-uppet i vinterferien17.12.2024 14:50:30 CET | Pressemeddelelse
Bella Arena og Bella Center Copenhagen står klar til at tage imod endnu flere af gaming-verdenens største stjerner og de mest efterspurgte aktiviteter indenfor alle genrer af spilkulturen, når Copenhagen Gaming Week løber af stablen d. 13., 14. og 15. februar 2025. Med andet programrul tilføjes nu en lang række publikumsfavoritter, der spænder fra underholdende YouTube-stjerner til gaming-legender og interaktive oplevelser.
Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) præsenterer NEUDEUTSCH til den 64. udgave af CIFF i København 28.-30. januar 202516.12.2024 09:59:17 CET | Pressemeddelelse
CIFF er stolte af at annoncere tilbagekomsten af det tyske talentkollektiv NEUDEUTSCH ved messens 64. udgave i København fra 28. til 30. januar 2025. Med afsæt i succesen fra sidste sommers samarbejde viderefører kurator Julian Daynov sin mission om at præsentere spirende designtalenter og skabe international opmærksomhed omkring den kunstneriske vision og det kommercielle potentiale hos nye tyske designere.
Crowne Plaza Copenhagen Towers ansætter Malene Friis som ny General Manager10.12.2024 10:27:31 CET | Pressemeddelelse
Med omfattende international erfaring og direktørerfaring fra en række københavnske hoteller træder Malene Friis pr. 16. december ind som General Manager for IHG-hotellet, der siden 2009 har opbygget en stærk bæredygtighedsfortælling midt i Ørestad. Samtidig træder hun ind i den øverste ledelse af Bellagroup, som driver Crowne Plaza Copenhagen Towers side om side med Bella Center Copenhagen, AC Hotel Bella Sky Copenhagen og Copenhagen Marriott Hotel.
Mere sjæl og samvittighed i julegaverne: Indendørs gigantloppemarked udvider med kunsthåndværk i weekenden3.12.2024 11:23:14 CET | Pressemeddelelse
Over halvdelen af alle danskere ønsker at købe eller modtage en genbrugt julegave, viser flere undersøgelser. I en tid, hvor kinesiske lavpriswebshops dominerer, viser en tydelig modbevægelse, at bæredygtig omtanke og ønsket om unikke og personlige gavefortællinger også står stærkt. Det får nu Københavns største indendørs loppemarked i Bella Center til at udvide med et helt nyt område.
Jonas Lilleskov Nielsen tiltræder som kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena25.11.2024 09:29:38 CET | Pressemeddelelse
Med en stærk baggrund inden for salg, strategisk ledelse og forretningsudvikling indtræder Jonas Lilleskov Nielsen pr. 1. januar som ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena. Jonas kommer fra en stilling som Managing Director for foodtech-virksomheden Selecta i Danmark og Norge, ejet af kapitalfonden KKR, og har tidligere tilbragt næsten 13 år i Telmore, hvor han som direktør for salg og kundeservice stod i spidsen for markante, kundeorienterede transformationer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum