Bellagroup A/S

CIFF henter ny direktør fra beautybranchen

Del
Med solid erfaring i at navigere forbrugs- og handelsmønstre under forandring på både startup- og corporate niveau i beautybranchen, skal Sofie Dolva fremover drive og udvikle messer, brandsamarbejder og nye forretningsben hos CIFF – Copenhagen International Fashion Fair. Dolva kommer fra en stilling som salgs- og marketingdirektør i den danske tech haircare-virksomhed LULAB, og har tidligere været business unit director i den internationale beautygigant L’Oreal.
Foto: PR
Foto: PR

Den 5. august tiltræder Sofie Dolva som ny direktør for CIFF – Copenhagen International Fashion Fair. Her får hun det overordnede ansvaret for at drive og udvikle Skandinaviens førende brancheplatform for mode med to årlige handelsmesser, samt en lang række faste virksomhedskunder i regi af de faste CIFF Showrooms i Bella Center Copenhagen.


Overtager en unik platform midt i en brydningstid

34-årige Dolva har årelang erfaring med salg, markedsføring og ledelse indenfor beutysegmentet, og det er særligt erfaringen med at navigere disruption i denne branche, hun ønsker at sætte i spil i arbejdet med at cementere CIFFs position i det nationale og internationale modelandskab:

”Uanset om vi taler startup eller på globalt virksomhedsniveau, er jeg drevet af, hvordan ændrede forbrugsmønstre og samfundsdynamikker bliver en motor fremfor en forhindring. I tidligere jobs har min udfordring været skiftet fra fysisk til online handel. Nu handler det i stedet om at bistå CIFF og modebranchen med at finde fornyet fodfæste ovenpå en pandemi med helt nye brydningsflader hvad angår produktionsformer og kommercielle behov,” siger Sofie Dolva og fortsætter:

”Dertil har CIFF en helt unik mulighed for at drive forandring gennem fællesskaber. CIFF er meget mere end de halvårlige branchemesser – det er en vidensplatform, der samler aktører på tværs af brands, indkøbere og medier med det klare formål at pege dansk mode i en endnu mere konkurrencedygtig, bæredygtig og digital retning.”


Nye forretningsområder med bæredygtig omtanke

Med sin solide erfaring og forankring i beautybranchen er det håbet, at Sofie Dolva også kan være med til at pege CIFF i nye retninger indenfor andre lifestyle-segmenter end mode i klassisk forstand. Som et skub i den retning har Bellagroup – som ejer og driver CIFF – valgt at lægge populære formater som lagersalget DesignerForum og vintagemarkeder i Bella Center ind under den nye direktørs ansvarsområde i CIFF.

”Vi ser en tydelig tendens i retning af mere genbrug og bæredygtig omtanke i mode- og livsstilsmålgrupperne,” fortæller kommerciel direktør for Bella Center og Bella Arena, Kevin Helsinghof og uddyber:

”Vi har blandt andet at gøre med en generation af unge, der er drevet af et stort behov for at udtrykke sig gennem påklædning, men også har klare holdninger til klima og overforbrug. Med Sofie ved roret i det nye CIFF har vi store forventninger til, hvad der kan komme ud af yderligere at udforske krydsfeltet mellem det nyproducerede, det overskydende og det genanvendte.”

Blå bog: Sofie Dolva

  • 34 år, bosat i København

  • Uddannet i Business Administration & Commercial Law ved Copenhagen Business School

  • Kommer fra stillingen som salgs- og marketingdirektør i LULAB under Dansk Teknologi

  • Har tidligere arbejdet som business unit director på flere områder i L’Oreal

  • Fortid som selvstændig erhvervsdrivende indenfor beautysegmentet med Dolva Group

  • Sofie Dolva afløser den hidtidige CIFF-direktør, Christina Neustrup, som har takket ja til jobbet som CEO og partner i det danske smykkefirma Kinraden

Fakta:

  • CIFF – Copenhagen International Fashion Fair – er Nordeuropas førende modeplatform, som forbinder brands, indkøbere, medier og øvrige brancheaktører.

  • CIFF blev grundlagt i 1993 og står bag to årlige fag- og handelsmesser i Bella Center Copenhagen i forbindelse med Copenhagen Fashion Week.

  • Herudover driver CIFF faste, kuraterede showrooms i regi af Bella Center, hvorfra danske og internationale modebrands fremviser deres kreationer til indkøbere året rundt.

  • CIFF 59 slår dørene op til sommerens messe i Bella Center fra d. 10.-12. august 2022. Til februar 2023 fejrer CIFF 30-års jubilæum til CIFF 60.

www.ciff.dk

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Foto: PR
Foto: PR
Download
Foto: PR
Foto: PR
Download
Foto: PR
Foto: PR
Download

Information om Bellagroup A/S

Bellagroup A/S
Bellagroup A/S
Center Boulevard 5
2300 Copenhagen S

+45 32 52 88 11https://bellagroup.dk/

Bellagroup er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, events og hospitality.

Venuedelen består af kongres-, event- og mødedestinationerne Bella Center Copenhagen, Bella Arena og Bella Sky Conference & Event, CIFF Showrooms og International House. Bellagroups egenproducerede, store events tæller bl.a. CIFF x Revolver, Bogforum og Copenhagen Gaming Week.

Bellagroup driver tre hoteller med internationalt anerkendte brands: Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen og Copenhagen Marriott Hotel med til sammen næsten 1.600 værelser

Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S

Ovenpå succesfuld premiere: Københavns Kommune forlænger støtten til Copenhagen Gaming Week7.3.2024 10:46:11 CET | Pressemeddelelse

Med et ønske om at bidrage til den fortsatte udvikling af Københavns nye, internationale festival for gaming og esport, har økonomiudvalget i Københavns Kommune bevilget en udmøntning til planlægning og afholdelse af Copenhagen Gaming Week på 2,5 mio kr. i 2025 og 2 mio. kr. i 2026. Hertil kommer en toårig pulje på 700.000 kr., som kommunen vil bruge på aktivering ifm. eventen.

Det tårnhøje helvede: Crowne Plaza Copenhagen Towers og COPENHELL indgår strategisk partnerskab20.2.2024 08:44:16 CET | Pressemeddelelse

Efter et to-årigt pilotsamarbejde med Smukfest, som havde til formål at øge IHG-hotellets brand awareness i det jyske marked, slår Crowne Plaza Copenhagen Towers nu pjalterne sammen med rock- og metalfestivalen COPENHELL. Formålet er at styrke markedspositionen som Danmarks foretrukne overnatningsmulighed, når de helt store musikoplevelser skal soves ud, forklarer hoteldirektøren.

Copenhagen Gaming Week spillede sig op til en succes for branche og besøgende22.1.2024 11:37:08 CET | Pressemeddelelse

I weekenden 12.-14. januar fandt 12.500 vej til den første udgave af Danmarks nye, tilbagevendende festival for gaming og esport. Med stærk opbakning fra branche, politikere og spilentusiasterne selv går arbejdet nu ind på at bygge Copenhagen Gaming Week endnu større og stærkere i de kommende år. Her skal endnu mere af København inddrages og blikket mod udlandet løftes yderligere.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye