CIFF henter ny direktør fra beautybranchen

Med solid erfaring i at navigere forbrugs- og handelsmønstre under forandring på både startup- og corporate niveau i beautybranchen, skal Sofie Dolva fremover drive og udvikle messer, brandsamarbejder og nye forretningsben hos CIFF – Copenhagen International Fashion Fair. Dolva kommer fra en stilling som salgs- og marketingdirektør i den danske tech haircare-virksomhed LULAB, og har tidligere været business unit director i den internationale beautygigant L’Oreal.

Foto: PR

Den 5. august tiltræder Sofie Dolva som ny direktør for CIFF – Copenhagen International Fashion Fair. Her får hun det overordnede ansvaret for at drive og udvikle Skandinaviens førende brancheplatform for mode med to årlige handelsmesser, samt en lang række faste virksomhedskunder i regi af de faste CIFF Showrooms i Bella Center Copenhagen.

Overtager en unik platform midt i en brydningstid

34-årige Dolva har årelang erfaring med salg, markedsføring og ledelse indenfor beutysegmentet, og det er særligt erfaringen med at navigere disruption i denne branche, hun ønsker at sætte i spil i arbejdet med at cementere CIFFs position i det nationale og internationale modelandskab:

”Uanset om vi taler startup eller på globalt virksomhedsniveau, er jeg drevet af, hvordan ændrede forbrugsmønstre og samfundsdynamikker bliver en motor fremfor en forhindring. I tidligere jobs har min udfordring været skiftet fra fysisk til online handel. Nu handler det i stedet om at bistå CIFF og modebranchen med at finde fornyet fodfæste ovenpå en pandemi med helt nye brydningsflader hvad angår produktionsformer og kommercielle behov,” siger Sofie Dolva og fortsætter:

”Dertil har CIFF en helt unik mulighed for at drive forandring gennem fællesskaber. CIFF er meget mere end de halvårlige branchemesser – det er en vidensplatform, der samler aktører på tværs af brands, indkøbere og medier med det klare formål at pege dansk mode i en endnu mere konkurrencedygtig, bæredygtig og digital retning.”

Nye forretningsområder med bæredygtig omtanke

Med sin solide erfaring og forankring i beautybranchen er det håbet, at Sofie Dolva også kan være med til at pege CIFF i nye retninger indenfor andre lifestyle-segmenter end mode i klassisk forstand. Som et skub i den retning har Bellagroup – som ejer og driver CIFF – valgt at lægge populære formater som lagersalget DesignerForum og vintagemarkeder i Bella Center ind under den nye direktørs ansvarsområde i CIFF.

”Vi ser en tydelig tendens i retning af mere genbrug og bæredygtig omtanke i mode- og livsstilsmålgrupperne,” fortæller kommerciel direktør for Bella Center og Bella Arena, Kevin Helsinghof og uddyber:

”Vi har blandt andet at gøre med en generation af unge, der er drevet af et stort behov for at udtrykke sig gennem påklædning, men også har klare holdninger til klima og overforbrug. Med Sofie ved roret i det nye CIFF har vi store forventninger til, hvad der kan komme ud af yderligere at udforske krydsfeltet mellem det nyproducerede, det overskydende og det genanvendte.”

Blå bog: Sofie Dolva

• 34 år, bosat i København

• Uddannet i Business Administration & Commercial Law ved Copenhagen Business School

• Kommer fra stillingen som salgs- og marketingdirektør i LULAB under Dansk Teknologi

• Har tidligere arbejdet som business unit director på flere områder i L’Oreal

• Fortid som selvstændig erhvervsdrivende indenfor beautysegmentet med Dolva Group

• Sofie Dolva afløser den hidtidige CIFF-direktør, Christina Neustrup, som har takket ja til jobbet som CEO og partner i det danske smykkefirma Kinraden

Fakta:

• CIFF – Copenhagen International Fashion Fair – er Nordeuropas førende modeplatform, som forbinder brands, indkøbere, medier og øvrige brancheaktører.

• CIFF blev grundlagt i 1993 og står bag to årlige fag- og handelsmesser i Bella Center Copenhagen i forbindelse med Copenhagen Fashion Week.

• Herudover driver CIFF faste, kuraterede showrooms i regi af Bella Center, hvorfra danske og internationale modebrands fremviser deres kreationer til indkøbere året rundt.

• CIFF 59 slår dørene op til sommerens messe i Bella Center fra d. 10.-12. august 2022. Til februar 2023 fejrer CIFF 30-års jubilæum til CIFF 60.

www.ciff.dk

Foto: PR

Venuedelen består af kongres- og mødedestinationen Bella Center Copenhagen, Bella Arena og Bella Sky Conference & Event, CIFF Showrooms og International House. Bellagroups egenproducerede, store events tællerbl.a. CIFF - Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og LEGO World.

3 mio. kr. på højkant: Nu afgøres verdensmesterskaberne i FIFA i København29.7.2022 06:33:00 CEST | Pressemeddelelse

Mens mange har brugt sportssommeren på at følge den danske cykelsucces på de franske landeveje, har et andet højspændt drama fra allerøverste hylde udspillet sig i vores hovedstad. Til den første udgave af FIFAe Finals i Bella Arena har verdens bedste esports-fodboldspillere i ugevis kæmpet om ultimativ hæder og millioner af præmiekroner. Lørdag d. 30. juli står det største slag af alle.

Vildt Tour-syn fanget på video: Cykelklædte klatrere byder rytterne velkommen til København i 76 meters højde30.6.2022 07:03:00 CEST | Pressemeddelelse

Da løbsleder Christian Prudhomme tirsdag åbnede det internationale pressecenter og Tourens midlertidige, Københavnske hovedkontor – den såkaldte ’permanence’ - i Bella Center, markerede det nærliggende AC Hotel Bella Sky begivenheden med fire klatrere, som udførte et halsbrækkende, lycraklædt stunt fra toppen af det ikoniske hotel. Happeningen gentages under fredagens enkeltstart i den danske hovedstad.

Guldfest: Københavns nye arena fejrer 1-års fødselsdag med international milepæl for bæredygtighed17.6.2022 08:02:54 CEST | Pressemeddelelse

Det er et år siden, Bella Arena slog portene op til nye muligheder for kongresser, koncerter og kulturelle events ved Bella Center. Trods åbning midt i en pandemi har arenaen allerede dannet ramme om et væld af arrangementer, og mange flere er på trapperne. Som en veltimet fejring modtager Bella Arena nu sit endelige DGNB-certifikat for bæredygtigt byggeri i international guldklasse.

Ovenpå kapitaltilførsel og nyt ejerskab: Årsregnskabet for Bellagroup giver stærk tro på fremtiden6.5.2022 09:29:28 CEST | Pressemeddelelse

Trods endnu et år kraftigt præget af COVID-19-restriktioner, viser det netop offentliggjorte 2021-regnskab for Bellagroup stærke, positive takter. Et travlt andet halvår med stor gæsteaktivitet mellem lockdowns kombineret med bl.a. en rekapitalisering på 120 mio. fra selskabets nye ejere giver et resultat på lidt over 47 mio. kr. før skat. Dermed styrkes troen på en ny, altomfattende strategi om at forme fremtidens bæredygtige platform for international hospitality i København.