CIFF (Copenhagen International Fashion Fair) og Copenhagen Fashion Week er på plads i starten af august 2020. Det er en overordentlig positiv melding og forberedelserne i Bella Center Copenhagen er i fuld gang.

CIFF afholdes den 9.-12. august 2020 og Bella Center Copenhagen lægger som altid de mange kvadratmeter til.

Det har været en udfordring at fastholde målet om afvikling i august måned, og det er lykkedes via et historisk tæt og fokuseret samarbejde mellem Copenhagen Fashion Week, messerne CIFF og Revolver, samt organisationerne Dansk Mode & Textil og Wear.

Malina Lebrecht Hye, Director of Exhibition Development hos BC Hospitality Group siger: "Først og fremmest glæder vi os utroligt meget til august. Det er er et meget vigtigt og positivt signal at sende til branchen og vi er glade for at kunne gennemføre CIFF55 og fastholde København som en vigtig destination for modebranchen."

CIFF vil også fremover fokusere på at samle brands og buyers, samt innovation og bæredygtighed, og skal integreres mere i BC Hospitality Groups øvrige indholdsforretning hvorfor sommerens CIFF også bliver i en ændret udgave. Målet er at skabe en rendyrket salgsplatform og arbejde både med de fysiske og digitale rammer. Messens layout skal konsolideres, og der skal rykkes sammen for i fællesskab at løfte omsætning og styrke branchen.

Malina Lebrecht Hye fortsætter: "Udgangspunktet for næste CIFF, og kommende udgaver, er den virkelighed vi allerede befinder os i, nemlig hvor fællesnævneren er omsætning, fællesskab og fortsat grøn omstilling. Vi kommer til arbejde med de tre konceptuelle greb, det ser jeg også meget frem til. Derudover har vi valgt at udvide CIFF med en ekstra dag, og jeg glæder jeg mig til både at kunne tilbyde CIFF om søndagen, som en del brands har ønsket, og til, som nævnt, at kunne udvide messen med en ekstra dag."

Jens Obel, CEO hos DK Company Ikast & Copenhagen siger: "DK Company glæder sig over, at det er lykkedes at få en messe stablet på benene til august. Tilmed, at vi nu har søndagen med, så man giver kunderne muligheden for at tage personalet med, og de mindre butikker ikke behøver at lukke butikken, men kan deltage på messe, søge inspiration og købe ind.

Det er også dejligt, at tidspunktet er så tæt på den normale dato - jeg tror, at vi alle higer efter en vis form for normalitet".

Kamilla Byriel, ejer af Lollys Laundry fortsætter: "Hos Lollys Laundry jubler vi over, at CIFF og Copenhagen Fashion Week nu igen er en realitet. Messen er for os et vindue, hvor vi kan få lov at vise vores brand og kollektioner for såvel nationale som internationale partnere, samt skabe nye relationer.

Netop at messen nu er en realitet, ser vi også som et stærkt signal om, at vi er en branche der vil lykkedes på trods af den givne situation, som hele verden er mærket af. Vi glæder os til at vise vores skønne SS21, tale om udvikling og se nye muligheder og sammen med mange andre brands, at kunne byde indkøbere velkommen til en messe, hvor overskriften er sammenhold og vilje. Det er nemlig nu vigtigere end nogensinde, at vi danner fælles front".

BC Hospitality Group har professionel og lang erfaring i at afvikle arrangementer med mange mennesker under samme tag, også i ekstraordinære situationer. Afviklingen af CIFF og modeuge-aktiviteter bliver i trygge rammer, efter alle forskrifter og i fuld overensstemmelse med de retningslinjer og anbefalinger der udgår fra relevante myndigheder i forhold til at håndtere coronavirus.

Copenhagen Fashion Week finder sted fra 9. - 12. august, mere information om CIFF her.

Malina Lebrecth Hye, Director of Exhibition Development - tlf. 50 60 4 90 - mhy@bellacenter.dk
Pressechef Karen Østerbye - tlf 81 88 48 43 - kars@bchg.dk

Om CIFF

Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) er Nordeuropas førende og mest innovative modeplatform. Her præsenterer de førende brands deres bud på trends og tendenser på kuraterede områder. CIFF er en fagmesse, der finder sted hvert halve år med brands fra hele verden.

CIFF opstod på den danske modescene i 1993 og har siden da gennemgået en rivende udvikling.

Ovenpå succesfuld premiere: Københavns Kommune forlænger støtten til Copenhagen Gaming Week7.3.2024 10:46:11 CET | Pressemeddelelse

Med et ønske om at bidrage til den fortsatte udvikling af Københavns nye, internationale festival for gaming og esport, har økonomiudvalget i Københavns Kommune bevilget en udmøntning til planlægning og afholdelse af Copenhagen Gaming Week på 2,5 mio kr. i 2025 og 2 mio. kr. i 2026. Hertil kommer en toårig pulje på 700.000 kr., som kommunen vil bruge på aktivering ifm. eventen.

Det tårnhøje helvede: Crowne Plaza Copenhagen Towers og COPENHELL indgår strategisk partnerskab20.2.2024 08:44:16 CET | Pressemeddelelse

Efter et to-årigt pilotsamarbejde med Smukfest, som havde til formål at øge IHG-hotellets brand awareness i det jyske marked, slår Crowne Plaza Copenhagen Towers nu pjalterne sammen med rock- og metalfestivalen COPENHELL. Formålet er at styrke markedspositionen som Danmarks foretrukne overnatningsmulighed, når de helt store musikoplevelser skal soves ud, forklarer hoteldirektøren.

Copenhagen Gaming Week spillede sig op til en succes for branche og besøgende22.1.2024 11:37:08 CET | Pressemeddelelse

I weekenden 12.-14. januar fandt 12.500 vej til den første udgave af Danmarks nye, tilbagevendende festival for gaming og esport. Med stærk opbakning fra branche, politikere og spilentusiasterne selv går arbejdet nu ind på at bygge Copenhagen Gaming Week endnu større og stærkere i de kommende år. Her skal endnu mere af København inddrages og blikket mod udlandet løftes yderligere.