CIFF (Copenhagen International Fashion Fair) er tilbage i fysisk og velkendt format.

For et år siden, så verden anderledes ud, og omstændighederne gjorde at fagmessen CIFF måtte gå en anden vej: Fokus blev flyttet fra internationalt til nationalt, og intet var som det plejer. CIFF august 2021 er en helt anden snak – den fysiske messe er tilbage.

Foto: Søren Jepsen

Efter halvandet år med coronastilstand er det svært at skjule glæden over det første store fysiske event i meget lang tid, og forventningerne er tilsvarende høje, når dørene åbner 11 – 13. august. Det gælder for os som værter, brands, indkøbere, presse, kort sagt alle der har sin gang huset når CIFF folder sig ud.

”Vi stiller op med fuld bemanding og ser ikke tilbage. Vi ændrer ikke på vores messedeltagelse i forhold til før corona, og er til stede med alle brands og alt relevant personale. Vi kører på med så normale tilstande som muligt, og vi opfordrer alle andre til at gøre det samme. Det er den første reelle modeuge i lang tid, og vi har alle behov for at det bliver en succes. Det er nu vil skal give den gas” lyder det fra Jens Obel, ejer og direktør DK Company.

Møde- og eventbranchen har været hårdt ramt af nedlukninger og forsamlingsforbud, så det er næsten symbolsk, at man igen kan byde mange gæster velkommen inden for i takt med at vores normale hverdag vender tilbage.

Eva Lundgren, Group Marketing Director BC Hospitality Group supplerer: “Vi lever af, at mennesker mødes, og uanset om man er hotelgæst, konferencedelegeret eller messedeltager, så er det fysiske møde afgørende for de relationer vi indgår. Tiden siden marts 2020 har mildt sagt været udfordrende, men også udviklende, idet vi har skulle tænke i helt andre baner hvor hybridmøder, og rene digitale løsninger, blev det nye sort.

Nu er vi tilbage med det store fysiske event, i version 2021. Vi har fået vigtig erfaring og nye måder at gøre tingene på med i bagagen, og det er blevet tydeligt hvad værdien af henholdsvis de digitale og de fysiske møder er. Vi skal hele tiden udvikle os, og det ene udelukker heldigvis ikke det andet. Vi glæder os til liv i huset igen, til at samle fashionindustrien, og til at fortsætte og understøtte samtalen om bæredygtighed”.

Mikkel Aarø-Hansen CEO Wonderful Copenhagen siger: ”København har, som mange andre storbyer rundt om i verden, været hårdt ramt af nedlukninger og restriktioner som følge af coronakrisen. Vi ser fremad og skal have både de danske og internationale besøgende tilbage, og selvom det bliver et længere træk, så er det vigtigt for byen og branchen, og samtidig en symbolsk milepæl, at Copenhagen Fashion Week og CIFF igen kan afvikles fysisk, og under tæt på normale omstændigheder.”

CIFF, version 57, varer tre dage fra onsdag 11.8. til og med fredag 13.8. og det foregår i Bella Center Copenhagen.

Om CIFF

Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) er Nordeuropas førende og mest innovative modeplatform. Her præsenterer de førende brands deres bud på trends og tendenser på kuraterede områder. CIFF er en fagmesse, der finder sted hvert halve år med brands fra hele verden.

CIFF opstod på den danske modescene i 1993 og har siden da gennemgået en rivende udvikling.

Pressechef - BC Hospitality Group A/S, Karen Østerbye, kars@bchg.dk / 81884843

BC Hospitality Group er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality, og den samlede koncern råder over 1.584 hotelværelser, 162 møde- og konferencelokaler og ca. 200.000 m2 konference- og møde- og eventfaciliteter, med plads til over 30.000 personer, og består af: Bella Center Copenhagen, Bella Sky Conference & Event, Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen Marriott, CIFF, CIFF Showrooms og International House.

BC Hospitality Groups nye i alt 14.000 m2 store multihal Bella Arena, og del af Bella Center Copenhagen, står færdig og klar til at huse alt fra kulturbegivenhede til kongresser og udstillinger.

Nu navngives ny arena i København med plads til 7.000 siddende gæster17.6.2021 08:26:30 CEST | Pressemeddelelse

Bella Arena er navnet på Københavns nye Arena, der er bygget i forlængelse af Bella Center. Med plads til 7.000 siddende gæster i den nye Arena er København i stand til at være vært ved endnu større internationale events i fremtiden. Et stærkt fokus på bæredygtighed i hele byggeprocessen og et innovativt samarbejdede med Carlsberg giver Bella Arena en guldcertificering indenfor bæredygtigt byggeri.

BC Hospitality Group fremlægger 2020-regnskab præget af corona og vedtager kapitaltilførsel fra ny ejerkreds15.6.2021 13:46:15 CEST | Pressemeddelelse

BC Hospitality Group fremlagde i dag i forbindelse med generalforsamlingen årsregnskabet for 2020, som vidner om et hårdt år præget af corona med nedlukning, aflysninger af store events og markante fald i overnatninger. Samtidig vedtog et flertal af aktionærerne i BC Hospitality Group en rettet emission til en ny dansk ejerkreds af erfarne erhvervsfolk. Dermed får en af Danmarks største koncerner inden for hospitality og konferencer tilført et trecifret millionbeløb i kapital og står nu solidt rustet til fremtiden.

Dansk investorgruppe klar til at sikre fortsat udvikling af BC Hospitality Group.1.6.2021 08:28:17 CEST | Pressemeddelelse

Et dansk konsortium med erfarne erhvervsfolk i spidsen har tilbudt at fortsætte udviklingen af BC Hospitality Group (BCHG). Koncernen skal tilføres ny likviditet, der giver BCHG mulighed for at komme godt ud af coronakrisen og agere på nye vækstmuligheder. Godkendes grundlaget for planerne på generalforsamlingen den 15. juni, vil der fortsat være fast grund under koncernen, der driver Bella Center og de tre internationale hoteller Copenhagen Marriott, AC Bella Sky og Crowne Plaza Copenhagen Towers, samt en række store events som Bogforum, Lego World og modemessen CIFF.