Christian Baltzer fortsætter som CEO af Codan Danmark efter afslutning af Intact Financial Corporation’s foreslåede overtagelse

Christian Baltzer, CEO i Codan Danmark

TORONTO D. 22. APRIL 2021

Intact har i dag bekræftet, at Christian Baltzer vil fortsætte som CEO af Codan Danmark efter afslutning af Intact Financial Corporation og Tryg A/S’ foreslåede overtagelse af RSA Insurance Group plc, på nuværende tidspunkt forventet i Q2 2021.

I henhold til den foreslåede transaktion, vil Codan Danmark blive ejet af de to parter på et 50/50 økonomisk grundlag med Intact som ledelsesansvarlig.

I samarbejde med Intact, vil Christian Baltzer og Codan Danmark-teamet drive den fortsatte succes af forretningen, og sideløbende vurdere de strategiske alternativer for det langsigtede partnerskab.

Charles Brindamour, CEO, Intact Financial Corporation:

“The entire Codan team in Denmark, led by Christian Baltzer, has undergone remarkable development over the past year, and has achieved strong results. Codan Denmark is an iconic brand in a great market. We are confident that Codan Denmark can continue to realize its significant potential, and Christian Baltzer is the right person to lead that journey forward,” says Charles Brindamour, CEO, Intact Financial Corporation.

Christian Baltzer, CEO, Codan Denmark:

“Codan Danmark er en virksomhed med usædvanligt dygtige medarbejdere, og en mangfoldig, kundefokuseret forretning. Jeg og resten af det danske Codan-team ser meget frem til fremtiden. Både Intact og Codan tror på, at en stærk, datadrevet tilgang – kombineret med et stærkt, kundeorienteret fokus – er vejen frem for at realisere Codan Danmarks store potentiale.”

Noter:

• Intact Financial Corporation og Tryg A/S har annonceret deres bud på RSA Insurance Group plc d. 18. november 2020. RSAs aktionærer har godkendt overtagelsen d. 18. januar 2021.
  • I henhold til den foreslåede transaktion ejes RSAs forretning i Danmark af de to parter i fællesskab på et 50/50 økonomisk grundlag med Intact som ledelsesansvarlig. Intact vil eje RSAs canadiske, britiske og internationale virksomheder, mens Tryg A/S vil beholde RSAs svenske og norske virksomheder, Trygg-Hansa og Codan Norge.
  • Den foreslåede overtagelse er betinget af, at visse betingelser er opfyldt eller ophævet, herunder finansielle, lovgivningsmæssige godkendelser på relevante markeder, domstolens sanktion af ordningen samt omregistreringen af RSA Insurance Group plc til et privat aktieselskab.
  • Færdiggørelse/overtagelse er på nuværende tidspunkt forventet i løbet af Q2 2021.
  • De danske konkurrencemyndigheder har godkendt Intact Financial Corporations overtagelse af RSA’s selskaber udenfor Norge og Sverige, inklusiv kontrollen med RSA’s danske selskab Codan A/S.

Christian Baltzer, CEO i Codan Danmark

Hver fjerde sommerhusejer har haft en vejrskade det seneste år30.7.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Corona har fået sommerhussalget til at stige voldsomt. Men med sommerhuskøbene følger ikke kun frisk luft, sand under fødderne og en sikker ferielokation. Udover de seneste ugers kraftige regnskyl, viser en ny undersøgelse lavet for Codan nemlig, at hver fjerde danske sommerhusejer har haft en vejrskade på deres sommerhus inden for det seneste år. Og det er langt flere end blandt normale boligejere. Det bekymrer skadedirektør i Codan, Henrik Bundgaard, da det i sidste ende kan få betydning for sommerhusets værdi.

Pas på dig selv i haven: Her er sommerens skøreste skader28.7.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Det er sommerferie, og vi har masser af tid i haven og sammen med vores børn. Men der er grund til at være opmærksom, når man går i gang med havearbejdet eller låner børnenes legetøj. Når sommerferien begynder, lægger danskerne sig ikke blot i en solseng eller på et håndklæde i strandkanten og slapper af. Mange benytter også lejligheden til at forskønne haven eller blander sig lidt uheldigt i børnenes leg, oplever Codan Forsikring. "Vi kan godt mærke, at der er gået sommer i den i forhold til de skader, som folk ringer ind med i øjeblikket," siger skadedirektør i Codan, Henrik Bundgaard, med et glimt i øjet, "Det gode vejr har naturligt nok fået danskerne ud i haven, men tid i haven kan godt være farlig og resultere i nogle skader, som man måske ikke umiddelbart havde forestillet sig," lyder det. Det udsagn bakker Charlotte Rahbek, som er ledende oversygeplejerske på Bispebjerg Hospital, op om. "Når det er godt vejr, bruger danskerne mere tid udenfor og i deres haver. Udover det bringe

Vil du udleje dit sommerhus eller bolig? Det kan blive en dyr fornøjelse7.7.2021 07:53:52 CEST | Pressemeddelelse

Er du blandt de mange danskere, som igen i år holder sommerferie indenfor Danmarks grænser og har booket et sommerhus eller en ferielejlighed? Eller måske udlejer du selv? Så er det vigtigt, at du sætter dig grundigt ind i, hvordan du er dækket. Det har nemlig stor betydning for din forsikringsdækning, hvorvidt du låner eller udlejer din bolig, og om du gør det gennem en udlejningsportal eller på egen hånd.

8 ud af 10 skader i transportbranchen er under selvrisikoen: Peder Olsen og Søn fra Odense sparede 600.000 kr. på forebyggelse på kun ét år30.6.2021 09:37:49 CEST | Pressemeddelelse

Meget få virksomheder i transportbranchen arbejder struktureret med at forebygge små og mellemstore skader på deres køretøjer. Men det er der god grund til at lave om på, mener Camilla Amstrup, erhvervsdirektør i Codan Danmark. Der er nemlig rigtig mange penge at spare i at undgå de småskader, der ligger under selvrisikoen. En af de virksomheder, der har oplevet effekten af forebyggelse, er Peder Olsen og Søn fra Odense. På kun ét år reducerede de antallet af skader med 60 procent svarende til mere end en halv million kroner på bundlinjen.