Chris Pedersen rykker fra Radio LOUD til Børsen

Radio LOUDs kulturredaktør Chris Pedersen får nyt job hos Børsen.

Chris Pedersen bliver kulturredaktør på Børsen og stopper på Radio LOUD ved udgangen af juli. For Chris er det en mangeårig drøm, der går i opfyldelse.

"Radio LOUD har været et af de vildeste projekter i mit arbejdsliv, og jeg er vildt stolt over at have været en del af holdet bag udviklingen og lanceringen af en ny radiokanal med så mange seje journalister og nye stemmer, som jeg slet ikke er i tvivl om kommer til at sætte deres præg på fremtidens mediebillede. Jeg har dog længe gerne villet tilbage til de trykte medier, og derfor slog jeg til, da jeg fik tilbuddet om et job på Børsen,” siger Chris Pedersen og fortsætter:

”Det er helt ærligt gået ret stærkt, men det er et virkelig spændende medie og med en målgruppe, der er både klassisk funderet og nysgerrig på de nyeste udviklinger inden for kunst, kultur, forbrug, design og restaurantliv, og det identificerer jeg mig i høj grad med. Det bliver virkelig spændende, ligesom det også bliver virkelig spændende at følge Radio LOUDs udvikling fremover.”

Chris Pedersen har været en af de profiler, der har tegnet kanalen fra begyndelsen, og derfor er kanaldirektør Ann Lykke Davidsen ærgerlig over at måtte sige farvel til kulturredaktøren.

”Vi kommer aldrig til at stå i vejen for drømme, så selvom jeg er ked af, at vi må undvære Chris, er vi alle meget glade på hans vegne. Når man har så kompetent en profil som Chris på holdet, er det desværre en del af pakken, at der kan komme eftertragtede tilbud andre steder fra. Vi ønsker ham alt det bedste,” siger Ann Lykke Davidsen.