Chokstart får bookmaker til at opjustere Huddersfields chancer

Miniputterne fra Huddersfield er startet som fyr og flamme, og er nu ikke længere en sikker nedrykker, som de ellers var spået før sæsonstart. Sådan lyder vurderingen fra NordicBet.

Zanka, Billing og Lössl må tage sig vantro til hovedet, når de ser dagens stilling i Premier League. Ovenpå to sejre ud af to mulige frister nedrykningsfavoritten Huddersfield nemlig en tilværelse på ligaens andenplads. Det har fået flere eksperter til at ændre spådommene om et lynexit fra Englands bedste række.

Hos spilleselskabet NordicBet har man også valgt at hæve forventningerne til Zanka, Lössl og co. Forud for sæsonstarten stod en Huddersfield-nedrykning i odds 1,57, mens en nedrykning nu forrentes 2,50 gange pengene igen. Det svarer til, at sandsynligheden for nedrykning er faldet markant fra 62 til 37 procent.

”Huddersfields drømmestart har både imponeret og overrasket os. Holdet minder os om Superligaens FC Helsingør. Et hold som med en god portion selvtillid går uimponeret til topholdene”, siger Thomas Holm, pressechef hos NordicBet, og fortsætter:

”Med den ene vanvittige feberredning efter den anden kan Jonas Lössl have fundet opskriften på overlevelse. I England siger mundheldet, at en god keeper er 12 point værd i nedrykningskampen, så det er med god grund, at fansene sætter deres lid til landsholdskeeperen som Huddersfields mulige redningsmand”, afslutter Holm.

Huddersfield får i weekenden besøg af Southampton og Højbjerg, der ligeledes er ubesejret i sæsonens to første kampe.

Hvilket hold rykker ud af Premier League 2017/18?
Brighton                        1,90
Burnley                         2,20
Huddersfield                 2,50
Swansea                       2,60