Chili Security er regionsvinder af ”Danmarks Sundeste Arbejdsplads - Initiativprisen 2017”

IT-sikkerhedsfirmaet Chili Security i Odense er vinder i Region Syddanmark i konkurrencen om det sundeste initiativ på arbejdspladsen. Virksomheden deltager dermed i konkurrencen sammen med fire andre regionsvindere om at vinde Initiativprisen 2017 som Danmarks Sundeste Arbejdsplads.

I en travl arbejdsdag kan det være svært at gennemføre gode initiativer, der fremmer sundhed og trivsel på arbejdspladsen. Derfor har de fire partnere - Forsikring & Pension, Dansk Erhverv, Dansk Firmaidrætsforbund og Falck - valgt at gennemføre en konkurrence om at blive ”Danmarks Sundeste Arbejdsplads – Initiativprisen 2017”.

Målet for konkurrencen er at få sat fokus på de mange gode initiativer, der findes i hele landet, og som kan inspirere andre, fordi et fokus på sundhed og trivsel er til gavn for både arbejdspladsen og medarbejderne.

Chili Security, der holder til i Odense, har med sundhedsinitiativet, ”Forebyg arbejdsskader og nedsæt sygefravær”, fået flest stemmer og kåres dermed som vinder i Region Syddanmark.

Virksomheden har indført en halv times obligatorisk, lønnet motion i arbejdstiden to gange om ugen for deres i alt 16 medarbejdere.

- Intentionen er både at få rørt medarbejderne, så vi forebygger arbejdsskader og mindsker sygefraværet, og samtidig styrker sammenholdet. Den halve time, vi får lov at træne, får vi også en pause fra arbejdet og styrker sammenholdet som kolleger.

- Træningen er en god kombination af styrketræning, pulstræning og teamwork. Vi får grinet en del, og alle hæmninger omkring overvægt og forskelligheder er fuldstændig glemt, siger supportchef Michael Nielsen i Chili Security.

Resultaterne af initiativet ses tydeligt fra gang til gang
- Vi kan allerede nu klare flere øvelser og presse os selv mere, end vi kunne for kort tid siden. Vi bakker hinanden op, flytter os fra gang til gang og mærker, at vi bliver stærkere, siger Michael Nielsen.

- Vinderen af konkurrencen i Region Syddanmark giver et godt og inspirerende bud på et sundhedsinitiativ, som er afprøvet med succes i praksis, siger underdirektør Anne Seiersen i brancheorganisationen Forsikring & Pension.

- Initiativet hos Chili er også et bud på, hvordan vi sikrer, at fremtidens arbejdsstyrke holder sig sund og rask fysisk som mentalt, så arbejdspladserne fortsat kan være konkurrence- og bæredygtige, siger Anne Seiersen.

Fakta om konkurrencen:
Det er arbejdspladserne, der selv har indstillet deres egne initiativer inden for sundhed, trivsel og arbejdsmiljø. Regionsvinderen er det initiativ, der har opnået flest stemmer i forhold til, hvor mange medarbejdere den pågældende arbejdsplads har. Alle i hele Danmark har kunnet stemme på i alt tre forskellige initiativer.

Konkurrencen, ”Danmarks Sundeste Arbejdsplads - Initiativprisen 2017”, har kørt fra 6. marts til 25. april 2017 og er et samarbejde mellem Forsikring & Pension, Dansk Firmaidrætsforbund, Dansk Erhverv samt Falck, der tilsammen er i løbende kontakt med størstedelen af Danmarks befolkning.

Kontakt til vinderen i Region Syddanmark:
Direktør Martin Larsen, mobil 28 96 41 11, ml@chilisecurity.dk

Kontakt til partnerne bag konkurrencen:
Kommunikationskonsulent Jesper Hjorth Jespersen, Forsikring & Pension, mobil 41 91 91 02, jhj@forsikringogpension.dk

Forsikring & Pension er brancheorganisation for forsikrings- og pensionsselskaberne i Danmark.

Brevkasse: Uvildige rådgivere fra Forsikringsoplysningen gør dine læsere klogere på forsikring20.8.2019 13:47:18 CESTPressemeddelelse

De fleste ved, at forsikringer er gode at have, men ved dine læsere, hvad der helt præcist gælder i enkeltsager? Har de fx styr på, om man er dækket af sin bilforsikring, hvis ens kørekort er udløbet? Ved de, hvordan man er dækket, når der har været indbrud i en campingvogn, mens den stod opmagasineret, eller hvordan man sikrer sig i tilfælde af sygdom, når man rejser flere familier sammen?

Brevkasse: Uvildige rådgivere fra Forsikringsoplysningen gør dine læsere klogere på forsikring3.7.2019 10:56:24 CESTPressemeddelelse

De fleste ved, at forsikringer er gode at have, men ved dine læsere, hvad der helt præcist gælder i enkeltsager? Har de fx styr på, om de skal have det grønne og røde kort med på kør selv-ferien? Ved de, om rejseforsikringen betaler for en ny rejse, når ens barn bliver syg på sommerferien, eller hvorfor man ikke får fuld erstatning, når en tyv er brudt ind ad et vindue på klem?