Chief Value Officer skal sætte forøget fokus på værdiskabelsen i LB Forsikring

Danmarks største medlemsejede forsikringsselskab LB Forsikring gør den nuværende CFO, Jan Kamp Justesen, til Chief Value Officer (CVO). Her skal han bl.a. sætte fokus på den samlede værdiskabelse for medlemmerne i LB Forsikring. Samtidig ansætter virksomheden Fatiha Benali som CFO.

Jan Kamp Justesen skifter titlen som CFO ud med betegnelsen Chief Value Officer (CVO). En titel som afspejler det fokus på den samlede værdiskabelse og de øgede krav til styring mellem selskabets strategiske ambitioner og rammerne for eksekvering.

”Chief Value Officer rollen er ikke så brugt i Danmark, men det er en betegnelse som fint indrammer de ansvarsområder, som i dag er i min portefølje, og som også klart signalerer det stærke fokus på den samlede værdiskabelse, som kendetegner os som et medlemsejet selskab – fra investeringer og økonomisk styring til sikring af fokus på værdiskabelsen hos medlemmerne,” forklarer Jan Kamp Justesen, CVO i LB Forsikring.

Han peger på, at LB Forsikring er i en spændende udviklingsfase, hvor virksomheden både skal mestre at fastholde positionen som et af de mest attraktive forsikringsselskaber, samtidig med at man skal udvikle nye løsninger, som kan hjælpe med at forhindre og forebygge skader, før de sker. ”I sidste ende handler det om, at vi ønsker at skabe mest værdi for medlemmerne, og det tror vi på, at vi kan gøre ved at skabe de bedste tilbud i dag og over tid gøre forsikring, som vi kender det i dag, overflødig,” siger Jan Kamp Justesen.

Fatiha Benali som ny CFO

Til at varetage den mere klassiske CFO-rolle har LB Forsikring ansat Fatiha Benali, som kommer fra en stilling som direktør for skade i Tryg, hvor hun bl.a. også har en fortid som Business Financial Officer og økonomidirektør.

”Vi er meget glade for, at vi kan ansætte Fatiha Benali som vores nye CFO. Hun kommer med en unik kombination af dyb økonomisk indsigt og erfaring med at bringe den indsigt i spil i forretningen. Hendes lange og brede ledelseserfaring giver Fatiha de helt rigtige kompetencer til at drive den fortsatte udvikling af det økonomiske område i LB i årene fremover,” siger Jan Kamp Justesen.

Også for Fatiha Benali er der begejstring over at skulle blive en del af LB Forsikring: ”Jeg er meget glad for at blive en del af teamet i LB Forsikring. Det er en virksomhed, som står på et meget solidt fundament af stærke forsikringsløsninger, sund økonomi og en spændende vision. Jeg ser frem til at kunne skabe masser af yderligere værdi for vores ejere, som også er vores medlemmer,” siger Fatiha Benali.

Fatiha Benali tiltræder den 1/9 2022 og i mellemtiden varetages hendes rolle af Marc Collignon. Jan Kamp Justesen har rollen som CVO med det samme.

Om Fatiha Benali

Uddannet Cand.merc.aud fra Copenhagen Business School

Udover rollerne i Tryg har hun tidligere været Head of Group Finance i Alm Brand.

Hun er desuden bestyrelsesmedlem og formand for revisionsudvalget i Maersk Insurance A/S.

Om Jan Kamp Justesen

Uddannet Cand.Oecon. (MSci) fra Aarhus Universitet og er Chartered Insurance Risk Manager fra Chartered Insurance Institute

Har gennem de sidste 8 år været CFO og en del af direktionen i LB Forsikring.

Har tidligere været Chief Risk Officer i LB Forsikring og Executive Director i Willis Re Nordic.

Sidder i bestyrelsen for International Woodland Company og Nærsikring/Amorta samt en række af LB Forsikrings datterselskaber.

LB Forsikring har lige over 400.000 medlemmer fordelt i hele landet, og er er det tredjestørste forsikringsselskab på privatmarkedet i Danmark.