Charlotte Bircow lærer lokale ledere om robusthed

Som leder er det nødvendigt at opbygge en mental styrke og robusthed for at kunne navigere i en stresset hverdag. Derfor vil Lederne Midt-Vest på en konference give de lokale ledere nye perspektiver og værktøjer til at holde hovedet koldt. Konferencen om robusthed finder sted torsdag den 7. april klokken 13 i Nupark i Holstebro.

Charlotte Bircow har startet flere succesfulde forretninger og har samtidig oplevet livets ”ups and downs”, da hun gik gennem et kræftforløb. Hendes inspirerende og humoristiske historie om succeserne i livet er med til at fortælle ledere, hvordan man bliver mentalt stærkere både privat og i erhvervslivet, og hun ved, hvordan man kommer i mål som leder.

Torben Wiese er ledelses- og karriererådgiver, forfatter og Danmarks vanebryder nr. 1. "Bøj fisken" er hans livsfilosofi om at leve i nuet og prioritere anderledes, end det vi måske gør, og i stedet sætte fokus på det, der virkelig betyder noget. På konferencen giver han ledere teknikker til at træne deres bevidsthed og øge evnen til at være fokuseret på det, der foregår netop nu.

Afdelingsformand for Lederne Midt-Vest Aage Mørch Sørensen synes, at robusthed er vigtigt at få på lederes agenda:

- Robusthed giver troværdighed på den måde, at ledere kan vise deres medarbejdere, at man ikke bare sådan bøjer af og giver op. Charlotte Bircow er en super god motivator, og hun kan i særdeleshed vise deltagerne, hvordan man finder balance mellem de private og de arbejdsmæssige udfordringer. Det er ikke kun vigtigt i Midt- og Vestjylland, men i hele landet, at ledere kan være robuste, i balance og være gode forbilleder for medarbejderne, siger Aage Mørch Sørensen.

Konferencen i Nupark Holstebro er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Aage Mørch Sørensen
Lederne Midt-Vest
Tlf.  2020 2115
E-mail:  aage.moerch.soerensen@lederne.dk