CEO Andreas Pfisterer forlader TDC NET inden for de næste 12 måneder

Bestyrelsen i TDC NET informerer om, at der er indgået en aftale med CEO Andreas Pfisterer om, at han forlader TDC NET inden for de næste 12 måneder. Indtil da vil han – i samarbejde med bestyrelsesformand Henrik Clausen – fortsat fokusere på at forbedre selskabets finansielle og operationelle resultater yderligere og på at sikre en god overgang til en ny CEO.

Henrik Clausen, bestyrelsesformand i TDC NET, siger:
“Ved udgangen af 2021 blev TDC NET et selvstændigt selskab efter splittet fra TDC Group. TDC NET viser solide finansielle resultater og har en klar forretningsplan for de kommende år. CEO Andreas Pfisterer har været i selskabet siden 2017 og har spillet en afgørende rolle i at nå et stabilt kommercielt niveau og i at sikre kontinuitet i transformationen af TDC NET. På baggrund af den stabile situation har bestyrelsen og Andreas Pfisterer haft en løbende og åben dialog og er enige om, at det nu er naturligt at starte en god proces om at finde en ny CEO og sætte personen ind i forretningen. En ny CEO skal stå i spidsen for den næste fase af TDC NETs udvikling, der skal understøtte den grønne, digitale omstilling af Danmark”.

Andreas Pfisterer, CEO i TDC NET, kommenterer:
“Det er et privilegium at være CEO i TDC NET, og jeg er meget stolt af, hvad vi sammen har opnået. Vi har leveret; Danmarks første nationale 5G-netværk, det bedste mobilnetværk syv år i træk og samtidig styrket vores førerposition inden for højhastighedsbredbånd gennem investeringer og udrulning af fiber til mere end 500.000 adresser indtil nu. Samtidig er vi en af de mest bæredygtige virksomheder i verden, og dermed har vi lagt fundamentet for, at Danmark kan drive en digital, grøn omstilling. Det er et godt tidspunkt til at give stafetten videre til en ny ledelse af selskabet.”

Søgningen efter en ny CEO til TDC NET er startet. Den kommende ændring påvirker ikke de strategiske og kommercielle prioriteter for 2022 eller de finansielle forventninger til året.

TDC NET 1. Kvt. 2022: Kommerciel stabilisering førte til højere indtjening, fiberudrulningen fortsatte, og initiativer til at reducere CO2-udledninger tog fart6.5.2022 09:01:19 CEST | Pressemeddelelse

I første kvartal som selvstændigt selskab leverede TDC NET i tråd med forventningerne og realiserede et driftsresultat (EBITDA) på 1.162 mio. kr., en stigning på 0,7% i forhold til samme periode sidste år. TDC NET omsatte for 1.678 mio. kr., og det er på niveau med første kvartal 2021. Resultatet afspejler en fortsat kommerciel stabilisering, hvor øget omsætning inden for mobile services og højhastighedsbredbånd kompenserede for lavere omsætning i de traditionelle infrastruktur-platforme. "I det første kvartal som en selvstændig virksomhed, udviklede vores finansielle resultater sig som forventet, og vi så en stigning i EBITDA på 0,7%, drevet af en stabil omsætning og optimering af omkostningerne. Vi fortsatte med at udrulle fibernet og med at forbedre kundeoplevelsen yderligere," siger Andreas Pfisterer, administrerende direktør i TDC NET. På trods af højere elpriser faldt TDC NETs driftsomkostninger med 3,1% sammenlignet med samme periode sidste år. Det skyldes primært optimering af

Elkøbsaftale mellem TDC NET og Better Energy: Den første solcellepark leverer nu grøn strøm23.3.2022 12:00:00 CET | Pressemeddelelse

TDC NET øger indtjeningen i fjerde kvartal og leverer et solidt resultat på niveau med forventningerne for året14.2.2022 09:06:52 CET | Pressemeddelelse