Copenhagen Business School

CBS er med i eksklusiv gruppe af business schools

Et internationalt kvalitetsstempel af den højeste kvalitet er netop givet til CBS. Det gør det nemmere at tiltrække de rigtige studerende, forskere og samarbejdspartnere fra hele verden, siger rektor Nikolaj Malchow-Møller.
Studerende i et auditorium på Solbjerg Plads på Frederiksberg. Foto: CBS

Et internationalt kvalitetsstempel af den højeste kvalitet, som kun én ud af 20 business schools i verdenen får, er netop givet til Copenhagen Business School.

Det er den anerkendte, USA-baserede organisation The Association to Advance Collegiate Schools of Business (AACSB), der netop har genudstedt det særlige kvalitetsstempel til CBS, en såkaldt AACSB-akkreditering, som dermed er blevet forlænget for en ny femårig periode.

Forud for en akkreditering har et uafhængigt været på besøg for at kontrollere, vurdere og godkende kvaliteten af uddannelser, forskning og effekt. En akkreditering er et bevis på, at CBS lever op til AACSB's standarder for internationale business schools.

Akkreditering forstærker CBS’ tiltrækningskraft
Dermed er CBS fortsat indehaver af den eftertragtede akkreditering, som universitetet som den første business-school i Skandinavien opnåede i 2011. Ifølge den amerikanske organisation er det mindre end seks procent af verdens business schools, der har en AACSB-akkreditering. Den forstærker ifølge rektor Nikolaj Malchow-Møller CBS' tiltrækningskraft.

”Vi ønsker at være med til at udvikle samfundet og byde ind med løsninger på mange af de udfordringer, verden står overfor. Det er en stor ambition, som vi kun kan løse ved at levere dimittender af meget høj kvalitet, samt bedrive forskning på højeste internationale niveau, siger Nikolaj Malchow-Møller, og tilføjer:

”Forlængelsen af vores AACSB-akkreditering er netop en anerkendelse af vores kvalitet og relevans for det danske og internationale samfund. Sammen med vore øvrige akkrediteringer forstærker den vores brand og bidrager til, at vi kan tiltrække de rigtige studerende, forskere og samarbejdspartnere fra hele verden.”

Blandt de én procent bedste business schools
Med AACSB-akkrediteringen kan CBS fortsat kalde sig indehaver af den meget prestigefyldte ’Triple Crown’-akkreditering, som kun omkring én procent af verdens business schools har. ’Triple Crown’ dækker over akkrediteringer fra henholdsvis den europæiske EQUIS, den britiske AMBA og AACSB fra USA.

Værd at vide om akkrediteringer:

- AACSB står for Association to Advance Collegiate Schools of Business.
- Akkrediteringen gives for 5 år ad gangen.
- CBS har de tre anerkendte internationale akkrediteringer: AMBA, EQUIS og AACSB.
- Akkrediteringerne indikerer, at CBS har fundet en god balance mellem høj akademisk kvalitet og professionel relevans igennem et tæt samarbejde med nationalt og internationalt erhvervsliv.

Studerende i et auditorium på Solbjerg Plads på Frederiksberg. Foto: CBS
Rektor Nikolaj Malchow-Møller. Foto: CBS

Information om Copenhagen Business School

Copenhagen Business School
Solbjerg Plads 3
2200 Frederiksberg

WE TRANSFORM SOCIETY WITH BUSINESS

CBS er et globalt anerkendt businessuniversitet med dybe rødder i den nordiske, socioøkonomiske model. Vi har et bredt fokus på erhvervslivets og samfundets udfordringer i det 21. århundrede. Derfor har vi en samlet portefølje af tværfaglig forskning og uddannelse af høj kvalitet, der har styrket generationer af fagfolk og ledere i den private sektor og andre steder.

Universitetet ligger på Frederiksberg og har ca. 20.000 fuldtids- og deltidsstuderende, 800 fuldtidsansatte videnskabelige medarbejdere, 200 ph.d.-studerende og 700 administrative medarbejdere samt en portefølje af bachelor-, kandidat-, MBA/EMBA-, ph.d.-og efter-/videreuddannelser udbudt på både dansk og engelsk.

Med vores globale profil følger en forpligtelse til at bidrage til udviklingen af transformative kompetencer hos studerende, kandidater og virksomhedsledere gennem vores uddannelsesaktiviteter og muligheder for livslang læring. Komplekse udfordringer kræver en fælles indsats, og derfor fokuserer vores strategi på at styrke nuværende og starte nye partnerskaber med andre videnskaber, erhvervslivet, myndigheder og civilsamfundet.

Følg pressemeddelelser fra Copenhagen Business School

Flere pressemeddelelser fra Copenhagen Business School