Casper fra Kjellerup er blandt verdens bedste industriteknikere

Efter fire intense konkurrencedage i den russiske by Kazan fik industriteknikeren Casper Rasmussen fra KVM i Kjellerup tirsdag aften præmieret sin indsats med en flot 'Medallion for Excellence'.
Casper Rasmussen til World Skills. Foto: World Skills

Medallion for Excellence gives til konkurrencedeltagere, som opnår point i den absolutte top af deres konkurrence. Casper endte på en flot 7.-plads af 28 deltagere i CNC-drejning, og beviser dermed, at han er blandt verdens bedste industriteknikere.

Konkurrencerne blev skudt i gang fredag d. 23. august og forløb over fire dage med deltagelse af 1600 unge håndværkere fra 60 nationer.

Den flotte placering vækker begejstring hos både hans virksomhed, KVM International A/S, og hans skole, Mercantec i Viborg, som begge havde sendt delegationer afsted til Rusland for at overvære konkurrencerne og støtte Casper Rasmussen undervejs.

- Hos KVM er vi mere end stolte af at have en af verdens bedste industriteknikere ansat. Det har været spændende at følge Casper gennem sin læretid hos KVM, hvor han hurtigt begyndte at vise sine kvaliteter. Derfor valgte vi at give ham de bedste forudsætninger med tid og plads til at han kunne udvikle sig mest muligt. Det har han nu til fulde bevist var en god investering. Godt gået, Casper!, lyder det fra Lars Christiansen, produktionsleder hos KVM International A/S

- Med sin indsats her til WorldSkills viser Casper, at man kan komme rigtig langt med en erhvervsuddannelse – også internationalt. Det skyldes selvfølgelig Casper selv, for han er ekstremt dygtig og dedikeret til sit arbejde. Men det skyldes også, at vi som skole har haft fokus på udviklingen af hans talent i et samarbejde med hans virksomhed, KVM International, fortæller John Hansen, uddannelseschef på Mercantec.

Halvandets års målrettet træning

Har man fulgt 21-årige Casper Rasmussen, som er udlært hos KVM International i Kjellerup, gennem det sidste halvandet års træning, kommer medaljen næppe bag på en. Han har nemlig arbejdet yderst målrettet frem mod mesterskabet med personlig træner to gange om ugen, mentaltræning om aftenen og senest en studietur til Tyskland, hvor han fik lov til at arbejde på den samme type CNC-maskine, som WorldSkills-konkurrencen foregik på.

Casper selv er godt tilfreds med resultatet.

- Jeg har det fantastisk. Jeg har nået mit mål, og det er fuldstændig ubeskriveligt, lyder det fra Casper umiddelbart efter præmieoverrækkelsen.

Casper Rasmussen til World Skills. Foto: World Skills