Casa Nord og CEC Group indtager Coopland

Ejendomsudviklingsvirksomheden Casa Nord har i samarbejde med CEC Group indgået aftale med Coop Danmark om køb af en byggeret til boliger på 14.300 m² i Albertslund.

Casa Nord har med overtagelse d. 31. december 2017 erhvervet knap 24.000 m² grundareal beliggende syd for Coops hovedkvarter i Albertslund. Ejendommen udstykkes fra Coop Danmarks hovedejendom beliggende Roskildevej 33, Albertslund for at give plads til udviklingen af et boligprojekt med ca. 150 boliger.

Lokalplanen er netop blevet endelig vedtaget og giver mulighed for samlet 14.300 m² boliger fordelt på ca. 6.300 m² rækkehuse i størrelsen 120-130 m² og ca. 8.000 m² lejligheder i størrelsen 65-110 m².

”Vi vil gerne sige tak til Coop Danmark for et godt og konstruktivt forløb i forbindelse med handlen, og vi ser frem til at indgå i et samarbejde med Albertslund Kommune om udformningen og realiseringen af projektet”, udtaler administrerende direktør i Casa Nord, Torben Røsler.

Også hos Coop Ejendomme glæder udviklingschef Flemming Møller Hansen sig over salget af byggeretten, der har skabt interesse fra flere forskellige investorer.

”Coop Ejendomme har sammen med arkitektfirmaet Aarstiderne udarbejdet denne lokalplan, og vi har oplevet et godt og positivt forløb med Albertslund kommune forud for salget, hvor EDC Erhverv ved Poul Erik Bech har stået for udbuddet af projektet, ” siger Flemming Møller Hansen fra Coop Ejendomme, der har endnu flere salg af byggeretter i pipelinen:

”Dette er det første store boligprojekt, som bliver realiseret efter frasalg af en Coop-grund, og vi har været positivt overrasket over den store interesse, investorerne har udvist for dette projekt, ” lyder det fra Flemming Møller Hansen, der i samme ombæring oplyser, at Coop Ejendomme p.t. arbejder med fem projekter, som inkluderer salg af byggeretter.

Casa Nord forventer at kunne igangsætte byggeriet primo 2019.

Casa Nord ApS er en ejendomsudviklingsvirksomhed og styringsentreprenør som blev stiftet tilbage i 2004 af administrerende direktør Torben Røsler. Selskabet udvikler og opfører hovedsageligt boligprojekter, værende tæt-lav og etagebyggeri flere steder på Sjælland, som for øjeblikket bygger og færdiggør ca. 80-100 boliger om året.

Casa Nord har lige nu boligprojekter i gang i Nordhavnen i København, på Søndre havn og Hastrup i Køge, Trekroner i Roskilde og Hvissinge i Glostrup. Selskabet sælger dels til private boligkøbere og dels afhændes projekter til investorer.

For yderligere information, kontakt projektudvikler hos Casa Nord Camilla Gottlieb per email cg@casanord.dk eller udviklingschef i Coop Ejendomme Flemming Møller Hansen, mob. 60381241/email flemming.moeller.hansen@coop.dk

Se mere på www.casanord.dk

Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit12.2.2018 08:10pressemeddelelse

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag. I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger. Svaret har man nu fundet: Hjerter i flødesauce. Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker. Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager. ”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma. Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personlig