Casa Nord og CEC Group indtager Coopland

Ejendomsudviklingsvirksomheden Casa Nord har i samarbejde med CEC Group indgået aftale med Coop Danmark om køb af en byggeret til boliger på 14.300 m² i Albertslund.

Casa Nord har med overtagelse d. 31. december 2017 erhvervet knap 24.000 m² grundareal beliggende syd for Coops hovedkvarter i Albertslund. Ejendommen udstykkes fra Coop Danmarks hovedejendom beliggende Roskildevej 33, Albertslund for at give plads til udviklingen af et boligprojekt med ca. 150 boliger.

Lokalplanen er netop blevet endelig vedtaget og giver mulighed for samlet 14.300 m² boliger fordelt på ca. 6.300 m² rækkehuse i størrelsen 120-130 m² og ca. 8.000 m² lejligheder i størrelsen 65-110 m².

”Vi vil gerne sige tak til Coop Danmark for et godt og konstruktivt forløb i forbindelse med handlen, og vi ser frem til at indgå i et samarbejde med Albertslund Kommune om udformningen og realiseringen af projektet”, udtaler administrerende direktør i Casa Nord, Torben Røsler.

Også hos Coop Ejendomme glæder udviklingschef Flemming Møller Hansen sig over salget af byggeretten, der har skabt interesse fra flere forskellige investorer.

”Coop Ejendomme har sammen med arkitektfirmaet Aarstiderne udarbejdet denne lokalplan, og vi har oplevet et godt og positivt forløb med Albertslund kommune forud for salget, hvor EDC Erhverv ved Poul Erik Bech har stået for udbuddet af projektet, ” siger Flemming Møller Hansen fra Coop Ejendomme, der har endnu flere salg af byggeretter i pipelinen:

”Dette er det første store boligprojekt, som bliver realiseret efter frasalg af en Coop-grund, og vi har været positivt overrasket over den store interesse, investorerne har udvist for dette projekt, ” lyder det fra Flemming Møller Hansen, der i samme ombæring oplyser, at Coop Ejendomme p.t. arbejder med fem projekter, som inkluderer salg af byggeretter.

Casa Nord forventer at kunne igangsætte byggeriet primo 2019.

Casa Nord ApS er en ejendomsudviklingsvirksomhed og styringsentreprenør som blev stiftet tilbage i 2004 af administrerende direktør Torben Røsler. Selskabet udvikler og opfører hovedsageligt boligprojekter, værende tæt-lav og etagebyggeri flere steder på Sjælland, som for øjeblikket bygger og færdiggør ca. 80-100 boliger om året.

Casa Nord har lige nu boligprojekter i gang i Nordhavnen i København, på Søndre havn og Hastrup i Køge, Trekroner i Roskilde og Hvissinge i Glostrup. Selskabet sælger dels til private boligkøbere og dels afhændes projekter til investorer.

For yderligere information, kontakt projektudvikler hos Casa Nord Camilla Gottlieb per email cg@casanord.dk eller udviklingschef i Coop Ejendomme Flemming Møller Hansen, mob. 60381241/email flemming.moeller.hansen@coop.dk

Se mere på www.casanord.dk

Mød Coop på Naturmødet 23.-25. maj 201920.5.2019 05:30:00 CESTPressemeddelelse

Coop deltager med stærkt program for både store og små på Naturmødet i Hirtshals. De medlemsvalgte bestyrelser fra Kvickly Hjørring, SuperBrugsen Hirtshals, Dagli’Brugsen Bindslev og Dagli’Brugsen Tornby står som tidligere år bag aktiviteterne på stand nr. 49. Coop har udviklet en af verdens måske mest ambitiøse emballagestrategier, og netop ”bæredygtig emballage” er hovedtemaet i dette års debatter og oplæg. Der vil også være aktiviteter for de helt unge deltagere, når elever fra Hirtshals Skole sammen med folkene bag Coops skolekontakt og lokale bestyrelsesmedlemmer bygger Skrotrobotter ud af emballageaffald. Det er lokale kræfter, der står for det praktiske arrangement, men Naturmødet har høj prioritet i hovedkvarteret i Albertslund. Derfor kommer en række fagpersoner fra Coop og bidrager til spændende oplæg og debatter om bæredygtighed i dagligvarehandlen – både på Coops egen stand og på de store scener. Bestyrelsen for andelsfællesskabet Coop amba kommer også til Hirtshals, og for