Casa Nord og CEC Group indtager Coopland

Ejendomsudviklingsvirksomheden Casa Nord har i samarbejde med CEC Group indgået aftale med Coop Danmark om køb af en byggeret til boliger på 14.300 m² i Albertslund.

Casa Nord har med overtagelse d. 31. december 2017 erhvervet knap 24.000 m² grundareal beliggende syd for Coops hovedkvarter i Albertslund. Ejendommen udstykkes fra Coop Danmarks hovedejendom beliggende Roskildevej 33, Albertslund for at give plads til udviklingen af et boligprojekt med ca. 150 boliger.

Lokalplanen er netop blevet endelig vedtaget og giver mulighed for samlet 14.300 m² boliger fordelt på ca. 6.300 m² rækkehuse i størrelsen 120-130 m² og ca. 8.000 m² lejligheder i størrelsen 65-110 m².

”Vi vil gerne sige tak til Coop Danmark for et godt og konstruktivt forløb i forbindelse med handlen, og vi ser frem til at indgå i et samarbejde med Albertslund Kommune om udformningen og realiseringen af projektet”, udtaler administrerende direktør i Casa Nord, Torben Røsler.

Også hos Coop Ejendomme glæder udviklingschef Flemming Møller Hansen sig over salget af byggeretten, der har skabt interesse fra flere forskellige investorer.

”Coop Ejendomme har sammen med arkitektfirmaet Aarstiderne udarbejdet denne lokalplan, og vi har oplevet et godt og positivt forløb med Albertslund kommune forud for salget, hvor EDC Erhverv ved Poul Erik Bech har stået for udbuddet af projektet, ” siger Flemming Møller Hansen fra Coop Ejendomme, der har endnu flere salg af byggeretter i pipelinen:

”Dette er det første store boligprojekt, som bliver realiseret efter frasalg af en Coop-grund, og vi har været positivt overrasket over den store interesse, investorerne har udvist for dette projekt, ” lyder det fra Flemming Møller Hansen, der i samme ombæring oplyser, at Coop Ejendomme p.t. arbejder med fem projekter, som inkluderer salg af byggeretter.

Casa Nord forventer at kunne igangsætte byggeriet primo 2019.

Casa Nord ApS er en ejendomsudviklingsvirksomhed og styringsentreprenør som blev stiftet tilbage i 2004 af administrerende direktør Torben Røsler. Selskabet udvikler og opfører hovedsageligt boligprojekter, værende tæt-lav og etagebyggeri flere steder på Sjælland, som for øjeblikket bygger og færdiggør ca. 80-100 boliger om året.

Casa Nord har lige nu boligprojekter i gang i Nordhavnen i København, på Søndre havn og Hastrup i Køge, Trekroner i Roskilde og Hvissinge i Glostrup. Selskabet sælger dels til private boligkøbere og dels afhændes projekter til investorer.

For yderligere information, kontakt projektudvikler hos Casa Nord Camilla Gottlieb per email cg@casanord.dk eller udviklingschef i Coop Ejendomme Flemming Møller Hansen, mob. 60381241/email flemming.moeller.hansen@coop.dk

Se mere på www.casanord.dk

Coop og Cofoco bag fremtidens færdigretter22.10.2018 07:10pressemeddelelse

Med en ny serie af italienske retter vil Cofoco Food og Coop sammen sætte en ny standard for, hvordan færdigretter kan smage, se ud og opleves. De fire første retter i serien kan nu fås i Irma, Kvickly, SuperBrugsen og Coop.dk MAD. ”Efter utallige tests, smagninger og forsøg er vi nået et resultat, som vi er meget stolte over. Et resultat hvor alt fra emballagens udtryk til madens udseende og smag er af den højeste kvalitet og er med til at sikre, at måltidet virkelig kommer til sin ret,” siger adm. direktør Kåre Find Nielsen, Cofoco Food. ”Den moderne forbruger stiller stadig større krav til den mad, de køber færdig i supermarkedet. Det er ikke længere nok, at det er nemt og hurtigt at tilberede. Smagen skal også være i orden, og det er den i den grad i denne serie,” siger Sylvester Vantore, kategoriplanlægger i Coop. Serien består i første omgang af 4 retter: Svamperisotto kogt på Arborio ris rørt med Grand Padano og cremet mascarpone samt stegte svampe, Spaghetti med sicilianske kød