Carsten Klausen fortsætter som chef i Svenska Foder

25.4.2017 13:58 | DLG a.m.b.a

Carsten Klausen er udnævnt som adm. direktør i DLG’s svenske grovvareselskab, Svenska Foder. Dermed fortsætter han på den post, han siden november har bestredet som konst. adm. direktør.

Efter at have fungeret som konstitueret adm. direktør i DLG’s svenske datterselskab, Svenska Foder, er Carsten Klausen blevet udnævnt til adm. direktør.

”Vi er glade for, at Carsten Klausen har takket ja til at fortsætte som adm. direktør i Svenska Foder på permanent basis. Carsten Klausen har tidligere varetaget jobbet med stor succes, og vi har stor tiltro til, at han er manden, som kan bringe fortsat fremgang for Svenska Foder,” siger Kristian Hundebøll, koncernchef i DLG.

Siden tiltrædelsen i november har Carsten Klausen iværksat en række initiativer, der har øget Svenska Foders kundefokus og har effektiviseret driften. Målet er at styrke konkurrencekraften på et udfordret svensk marked.

Carsten Klausen, 51, har tidligere været adm. direktør i Svenska Foder i otte år og to år som viceadm. direktør, inden han i 2014 rykkede til DLG’s tyske datterselskab, HaGe, i en lignende stilling.

Carsten Klausen, adm. direktør, Svenska Foder: +46 768 525 289; carsten.klausen@svenskafoder.se

Om DLG og Svenska Foder

Svenska Foder er en del af DLG, som er eneejer af Svenska Foder-koncernen. DLG er Europas største grovvareselskab med aktiviteter i 18 lande og 6.500 medarbejdere. DLG er ejet af danske landmænd og havde i 2016 en omsætning på 49 mia. kr., og er dermed en af Danmarks største virksomheder målt på omsætning. Se mere på www.dlg.dk