CanopyLAB

CanopyLAB lander kommerciel aftale med den tyske coaching-virksomhed Qfour.ai

Den tyske coaching-virksomhed Qfour.ai og den danske edtech-virksomhed CanopyLAB har indgået en kommerciel aftale for at fremme kompetenceudvikling, work-life balance og personlig udvikling gennem online coaching. Den nye fælles platform skal sælges B2B. Qfour.ai leverer allerede online coaching på tysk, englelsk og kinesisk, og oplever en markant vækst i markedet, hvor arbejdsgiverne implementer en række nye initativer for at fastholde medarbejderne.

Ifølge et studie fra 2019 fra Sitel Group ville en tredjedel af arbejdstyrken overveje at forlade deres arbejdsplads hvis der ikke er mulighed for opkvalificering. Qfour.ai har 200 coaches ansat, som arbejder med skræddersyede løsnigner til virksomheder. Sammen med CanopyLAB skal der også lanceres en B2C løsning som er mere scalerbar og giver mulighed fra at angribe markedet fra flere vinkler på samme tid.

“Vi har arbejdet med coaching i samarbejde med en række NGOer de senest år, og det har under COVID-19 pandemien været meget vigtigt for de studerende at havde adgang til en række resourcer med fokus på velværd og mental sundhed. Derfor er det ikke et helt nyt område for os. Vi er meget ispireret at Qfour.ai’s tilgang til social læring og den måde de kombinrer individuelle coaching-timer med læring i grupper og ser frem til samarbejdet med høje forvetninger” siger CanopyLABs direktør Sahra-Josephine Hjorth.

“Aftalen med CanopyLAB er et vigtigt næste skridt mod realiseringen af vores vision: At give vores kunder en digital hjemmebase, hvor livslang læring er i centrum. Vi er glade for denne mulighed for at kombinere kunstig intelligens med en menneskelig tilgang til læring, og ser frem til at aftalen vil bidrage til en forbedring af vores trænings- og coachingtilgang,” siger Ralf Schreiber CEO og grundlægger af Qfour.ai

Information om CanopyLAB

CanopyLAB