Camilla Kragelund, København, nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Tandlæge, ph.d. og lektor i Oral Patologi & Medicin ved Københavns Universitet Camilla Kragelund er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Camilla Kragelund vil som hovedbestyrelsesmedlem bl.a. arbejde for forbedrede vilkår for patienter i eller efter kræftbehandling med fokus på det hele menneske, hvor munden inddrages, når det er relevant. Hun ønsker desuden atudbrede viden om akutte og kroniske senfølger i munden i forbindelse med kræftbehandling, herunder nye behandlingsformer som partikelterapi og immunterapi.

Milepæl: Nye retningslinjer vil forbedre behandling af patienter med senfølger efter tarmkræft10.5.2022 13:05:10 CEST | Pressemeddelelse

Omkring 40.000 mennesker i Danmark lever med eller efter tyk- og endetarmskræft – mange af dem med forskellige senfølger efter sygdommen og behandlingen. Derfor er det en god nyhed, at der nu for første gang offentliggøres kliniske retningslinjer for, hvordan man bedst behandler patienter med senfølger efter tyk- og endetarmskræft. Kræftens Bekæmpelse har støttet arbejdet.