Camilla Andersen knokler for BØRNEfonden under VM

Den tidligere håndboldstjerne Camilla Andersen har travlt i disse dage. Mens de danske håndboldherrer knokler på banen under VM i Frankrig, har Camilla Andersen travlt som kommentator for DR, rejsearrangør og ikke mindst som ambassadør for BØRNEfonden.
Photocredit: Tine Harden

Den tidligere håndboldspiller Camilla Andersen har drøntravlt under VM i Frankrig, hvor de danske herrer som bekendt gør det fremragende og hiver flotte sejre hjem.

På mission for BØRNEfonden
Men det er ikke kun spillerne, der løber stærkt. Den tidligere håndboldstjerne Camilla Andersen er med i Paris, hvor hun blandt andet kommenterer VM-kampene på DR, rejser med gæster for sit rejseselskab - og så er hun på en mission for en af Danmarks største privatfinansierede udviklingsorganisationer, BØRNEfonden.

”Med i kufferten har jeg en dansk landsholdstrøje, som har været hele vejen i Togo, som er et af verdens fattigste lande. Her har børn fra en skole, som er en del af et BØRNEfonden-projekt, skrevet deres egne "held og lykke"-autografer på,” fortæller Camilla Andersen. Hun har nu fået det danske herrelandshold til at signere trøjen. Der vil så blive trukket lod blandt dem, der klikker sig ind på BØRNEfondens hjemmeside og giver en donation til organisationens vigtige arbejde.
”Vi håber selvfølgelig, at mange vil kigge forbi hjemmesiden og donere. Hvem vil ikke gerne have fingre i sådan en trøje og samtidig støtte et godt formål?” spørger Camilla Andersen og smiler.

Lever af at sælge rejser
Camilla Andersen var en af de største profiler på kvindelandsholdet i 1990'erne. Hun stoppede håndboldspillet i 2005, men nåede inden da at score 846 mål i 194 landskampe. Hun er den kvindelige danske spiller, som har scoret flest landskampmål gennem tiderne. Camilla Andersen var med til at vinde guld ved OL i 1996 og 2000 og er både ved EM og VM blevet kåret som bedste playmaker.

Camilla Andersen stiftede rejseselskabet Travel Sense i 2002. Og firmaet er blandt Danmarks førende indenfor sportsrejser.

For mere info:
Kontakt kommunikationskonsulent i BØRNEfonden Gitte Meyer Madsen på tlf. 29 42 15 14

BØRNEfonden har i mere end 40 år arbejdet i nogle af verdens fattigste lande og er i dag en af Danmarks største privatfinansierede udviklingsorganisationer. I samarbejde med lokalsamfund, organisationer og myndigheder arbejder BØRNEfonden i 15-20 år i hvert lokalområde for at sikre en bæredygtig fremtid for børn, unge og familier.

Photocredit: Tine Harden