Call me

Call me: Virksomheder skal tage ansvar for deres produkter

Del

Walk the talk. Purpose er blevet et brandvarmt ord i virksomheds-Danmark. Godt, synes man hos Call me, der samtidigt mener, at der skal helt konkret handling bag formålet – ellers bliver det hele en tom omgang Kejserens nye klæder.

Call me lever at sælge mobilabonnementer, mobilt bredbånd, mobiltelefoner og tablets. Samtidigt er selskabet, som alle andre, vidne til, at tonen på især nettet bliver hårdere og hårdere. Og det er ikke blot en gisning - i en ny undersøgelse foretaget af analyseinstituttet Wilke for Call me svarer tæt på ni ud af 10 danskere (88,2 %), at de oplever, at tonen på nettet er for hård.

”Den måde, vi taler til og om hinanden på nettet, er helt generelt ude på et sidespor. Hvis ikke alle os, der giver mennesker adgang til nettet, også tager et ansvar for de produkter, vi tilbyder, så mener jeg ikke, man har ret til at have adgangsbillet til de danske forbrugere,” siger Sofie Wedel Heilskov fra Call me.

Call me, som står bag den aktuelle undersøgelse, startede for seks år siden bevægelsen Tal Ordentligt, hvor de overfor befolkningen understregede, at det ikke koster noget at tale pænt til hinanden. Dengang var der fokus på det offentlige rum. Fremover vil selskabet også fokusere på tonen på nettet.

Vi mangler digital dannelse
I Wilke-undersøgelsen svarer næsten halvdelen af de adspurgte danskere (47,1%), at manglen på digital dannelse er grunden til, at tonen på nettet er blevet skærpet. Især de unge mellem 18 og 39 år angiver den manglende dannelse som årsagen (50,9 %).

”De nye tal taler for sig selv. Men det er ikke nok blot at påpege et problem, det er der mange andre, som gør. At leve op til sit formål kræver, at man også følger op og bliver en del af løsningen for at flytte noget. Derfor teamer vi op med eksperter på området, der kan give råd, vejledning og uddannelse omkring onlinelivet,” siger Sofie Wedel Heilskov.

I en årrække har Call me haft et godt, langsigtet samarbejde med Red Barnet, hvor partnerskabet bl.a. har været rundt på stort set alle landets folkeskoler med budskabet om, at man skal tale ordentligt til hinanden. Nu udvider mobilselskabet indsatsen med to nye partnerskaber, der bl.a. skal undervise forældre i også at være gode forældre i en ofte svær digital tidsalder.

De nye partnerskaber er indgået med Center for Rummelighed, som i 2016 for alvor kom på landkortet med et budskab, der gik viralt og skabte overskrifter, og med Nordic Parenting, der er stiftet af Sofie Münster. Gennem sine partnerskaber vil Call me allerede denne sommer sætte fokus på, hvordan vi som forældre kan give vores børn en god start på online-livet og på, hvordan vi som familier er sammen samtidigt med, at der døgnet rundt inde i vores digitale dingenoter sker alt muligt spændende, der har det med at fjerne fokus fra det nære familieliv.

Billeder

Information om Call me

Call me
Call me



SPRED LIDT GLÆDE MED MOBILEN

I dag er det nemt at komme i kontakt med gud og hver mand. Det kræver meget lidt af os at kommunikere og komme i kontakt med vores familie, venner og omgangskreds. Det betyder, at det også er utroligt nemt at sprede lidt god stemning. Med et knips kan vi sende et sjovt billede, ringe til vores bedsteforældre eller skrive en sød besked. Og hvem bliver ikke glad for en hilsen, et kompliment, et opkald eller et skulderklap? Det kræver så lidt af os, men betyder virkelig meget for modtageren. Vi skal alle huske at tale ordentligt og sprede lidt glæde med mobilen – det koster ikke ekstra.

Venlig hilsen fra os i Call me

Følg pressemeddelelser fra Call me

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Call me

Tal ordentligt: Hvem tager ansvar for den hårde tone?1.2.2019 16:30:00 CET | Pressemeddelelse

En nyere undersøgelse foretaget af Wilke for Call me viser, at 82 % af alle danskere oplever, at tonen er blevet skærpet i Danmark inden for de seneste fem år. Konsekvensen er, at vi hver især trækker os fra diskussioner og bliver mindre udadvendte. Det er et problem for den enkelte, men også for samfundet og den demokratiske samtale, når omgangstonen og debatkulturen bliver rå og uforsonlig. ”Hos Call me har vi haft fokus på denne fælles udfordring i de seneste syv år, siden vi første gang valgte at bruge vores kommunikationskanaler og markedsføringsressourcer på kampagnen ’Tal ordentligt.’ Har det så hjulpet? Det er svært at afgøre – men alle undersøgelser viser i hvert fald, at emnet stadig er yderst relevant”, siger Sofie Heilskov, Brand Activation Manager i Call Me. Mange ofre, ingen skyldige Især på de sociale medier er retorikken blevet hård – når vi diskuterer i alenlange kommentarspor, der fyldes med verbale granater, sendt afsted i ly af computerskærmen. I en undersøgelse til

Tusindvis af børn løber for at hjælpe andre børn24.9.2018 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse

På skolernes motionsdag vil skolebørn på tværs af landet trække i træningstøjet og bevæge sig for mere end deres egen sundheds skyld. De deltager nemlig i Venskabsløbet, som både har til formål at styrke fællesskabet og trivslen blandt eleverne og samtidig løbe penge ind til Red Barnets arbejde for de dårligst stillede børn i Danmark og resten af verden. Dermed har den traditionsrige Skolernes Motionsdag, som har eksisteret siden 1982, fået en ekstra positiv dimension. Venskabsløbet er udviklet i et samarbejde mellem Call me og Red Barnet og foregår for langt de fleste skolers vedkommende den 12. oktober. Sidste år samlede over 13.000 skolebørn lige over 780.000 kroner ind i denne gode sags tjeneste. - Call me er mobilselskabet med et hjerte til forskel, og vi gerne gøre en forskel i relationen mellem mennesker. Det vil vi, fordi vi lever af kommunikation, og fordi vi ønsker at bidrage til en verden, hvor vi både lytter og taler ordentligt til hinanden. Derfor har vi etableret et tæt s

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye