UNSILO A/S

Cactus Communications annoncerer overtagelse af UNSILO, en dansk softwarevirksomhed

Cactus Communications overtager dansk softwarevirksomhed, der udvikler kunstig intelligens, for at understøtte sin teknologiske platform.

Singapore, 28. Januar – Cactus Communications, den førende leverandør af videnskabelig kommunikation, har købt UNSILO, en dansk softwarevirksomhed med services indenfor kunstig intelligens (AI) og Natural Language Processing (NLP), og speciale i text mining, lingvistik, og data science.

UNSILO, der er stiftet af Mads Rydahl og Thomas Laursen, leverer værktøjer og løsninger der anvender kunstig intelligens til at hjælpe forlag med at udvikle deres forretning og forbedre deres kundeoplevelse. UNSILO’s produkter inkluderer Classify, der hjælper akademiske forlag med at udvælge og sælge indhold på nye måder, Recommend, der forbedrer synligheden og faciliterer opdagelsen af ny og eksisterende forskning, og Evaluate, der understøtter redaktions- og peer review processen på videnskabelige tidsskrifter. UNSILO har desuden en række partnerskaber med ledende aktører indenfor STM, herunder BMJ, Wiley, Clarivate Analytics, og Taylor & Francis, om at udvikle nye løsninger til branchen.

Medstifter Mads Rydahl var ansvarlig for produktdesignet af Siri, før det blev købt af Apple, og Thomas Laursen, medstifter og administrerende direktør for UNSILO, siger: “Ved at kombinere CACTUS's størrelse og rækkevidde indenfor forlags- og pharmaindustrierne med UNSILO’s tekniske platform, kan vi forbedre både kvalitet og time-to-publication til fordel for alle vores kunder.”

CACTUS har tidligere udviklet egne værktøjer og platforme til pharma- og forlagsbranchen. CACTUS’s forfatter-ressourcestyringssystem bruges af 3 millioner forskere over hele verden, og selskabets workflow management portal håndterer over en million opgaver om året. CACTUS’s produktsuite inkluderer Ada, et automatiseret værktøj til dokumentanalyse, der hjælper udgivere med at evaluere videnskabeligt indhold, og PubSURE, et AI-drevet værktøj, der vurderer om et manuskript er klar til udgivelse i et videnskabeligt tidsskrift.

I forbindelse med opkøbet sagde Anurag Goel, medstifter af og direktør for CACTUS: ”CACTUS kan nu udbyde et fuldt spektrum af løsninger til forfattere, akademiske forlag, og forbrugere af videnskabeligt indhold. AI-algoritmer kommer til at spille en nøglerolle ved at hjælpe os med at forbruge og forstå den hastigt stigende mængde af indhold. Erhvervelsen af ​​UNSILO giver os mulighed for at øge både hastigheden og kvaliteten af ​​de AI-produkter, vi bygger til vores primære markeder.”

Nishchay Shah, CTO for CACTUS og chef for Cactus Labs, sagde, “CACTUS har etableret sig som en førende leverandør af machine learning og AI-drevne løsninger. Jeg er meget begejstret for denne mulighed for at arbejde sammen med UNSILO teamet og yderligere udvide CACTUS Labs-teamet. De næste 5 år er vores vision at skabe teknologier og produkter til understøttelse og automatisering af arbejdsgange, der vil forandre forlagsbranchen.”

Købet understøtter Danmarks strategi for at tiltrække udenlandske investeringer og fremstille Danmark som en frontløber indenfor nye lovende teknologier. Maria Tarp, direktør for Invest in Denmark (investindk.com), sagde: ”Investeringen vil fremskynde væksten og internationaliseringen af ​​det spirende AI-miljø i Danmark. Vi ser frem til et langt og frugtbart samarbejde med CACTUS.”

Om Cactus Communications

Cactus Communications (CACTUS) blev grundlagt i 2002 og er en ledende leverandør af videnskabelig kommunikation, der samarbejder med forskere på tværs af akademiske discipliner, universiteter, akademiske forlag, faglige sammenslutninger, og organisationer for at fremskynde forskningseffekten. CACTUS's portefølje af produkter og services løser et bredt spektrum af forskeres udfordringer: Editage leverer redaktionelle, oversættelses-, uddannelses- og træningsløsninger til forskere; Cactus Life Sciences tilbyder strategiske og taktiske videnskabelige indholdsløsninger til globale life science organisationer; PubSURE er den første AI-drevne videnskabelige udgivelsesplatform, der forbinder tidsskrifter og forskere; og Impact Science sikrer en bred distribution af ny forskning gennem distributionsløsninger og et tæt engagement med fagfæller, offentlighed, og ledende meningsdannere. Alle CACTUS’ produkter er understøttet af de nyeste teknologier fra udviklings- og innovationafdelingen Cactus Labs. CACTUS inkuberer desuden også early-stage startups, der deler CACTUS’ mission om at løse globale udfordringer med videnskab og teknologi.

CACTUS er en international virksomhed med kontorer i London, Princeton, Singapore, Beijing, Shanghai, Tokyo, Seoul, Bengaluru og Mumbai; en global arbejdsstyrke med over 3.000 eksperter; og kunder i 173 lande. CACTUS er blevet kåret som en fantastisk arbejdsplads med en placering som nr. 1 i 2017 (Great Places to Work survey: http://bit.ly/2oaAUot). For yderligere information, besøg cactusglobal.com/.

About UNSILO

UNSILO er en softwarevirksomhed der udvikler avancerede værktøjer med kunstig intelligens til tekstforståelse og -behandling. UNSILO’s produkter leverer dramatiske workflow-forbedringer til akademiske forlagsvirksomheder ved at reducere behandlingstiden og samtidigt forbedre kvaliteten og præcisionen. Servicen UNSILO Document Enrichment danner grundlaget for over 20 separate funktionelle løsninger og API'er til akademiske forlag, herunder services der kan identificere populære emner i realtid, automatiserede dokument kollektioner, præcise søgninger efter relevant indhold, og senest evaluering af akademiske manuskripter. UNSILO samarbejder med førende forlag og informationstjenester om at forbedre synligheden af ny forskning på tværs af deres platforme og interne publiceringsprocesser. For mere information, besøg unsilo.ai/.

For yderlige information, kontakt:

Ai Kano
Newsroom, Cactus Communications