CA-MESSAGEBIRD
MessageBird, verdens ledende omnichannel cloud communications-platform, annoncerer i dag afslutningen på en ny $200 mio. Serie C-runde anført af Silicon Valley’s Spark Capital med en værdiansættelse på $3 mia. og med deltagelse af Bonnier, Glynn Capital, LGT Lightstone, Longbow, Mousse Partners og New View Capital. Som en del af denne investering vil Spark Capital General Partner Will Reed blive en del af MessageBirds bestyrelse. Allerede eksisterende investorer Accel, Atomico, og Y-Combinator deltog også i denne runde.
Der er multimedier i denne pressemeddelelse. Se hele meddelelsen her: https://www.businesswire.com/news/home/20201008005548/da/
Denne seneste investering, som blev rejst på afstand under lockdown’en, kommer efter en stigende global efterspørgsel på en lang række ”messaging-first” kundekommunikations-værktøjer på tværs af mange flere kanaler, i takt med at virksomheder verden rundt kæmper med at håndtere skiftet fra kundeservice i en fysisk butik og call centre-baseret kundeservice til en arbejdsstyrke, der arbejder 100% hjemmefra og til salg, der kun foregår online. Dette har accelereret MessageBirds udvikling fra at være en ren Communications Platform as a Service (CPaaS)-virksomhed til at blive verdens første og eneste Omnichannel Platform as a Service (OPaaS)-virksomhed. Investeringen vil blive brugt til at tredoble størrelsen på MessageBirds globale team og udvide yderligere på virksomhedens kernemarkeder i Europa, Asien og Latinamerika samtidig med, at den lancerer en “Work from Anywhere”-politik.
”Jeg ønsker bare at leve i en verden, hvor jeg kan sms’e med en virksomhed og aldrig skulle vente i kø igen. MessageBird har banet vejen for OPaaS (Omnichannel Platform as a Service) baseret på idéen om, at globale virksomheder bør kunne føre en gnidningsløs kommunikation med deres kunder overalt i verden og på en hvilken som helst kanal, de foretrækker,” siger MessageBirds stifter & CEO, Robert Vis .
”Denne investeringsrunde er et bevis på, at der er opbygget stor efterspørgsel fra kunderne overalt i verden, der også ønsker, at traditionelle virksomheder rykker ind i denne nye messaging-first omnichannel-verden, og vi har det førende produkt på markedet til at hjælpe dem med at gøre lige præcis det.”
”I takt med at forbrugerne i højere grad efterspørger, at virksomheder kommunikerer med dem i deres foretrukne apps, bliver virksomhederne nu omsider tvunget til at tage omnichannel-strategier i brug i langt større grad,” siger General Partner hos Spark Capital , Will Reed .
”Robert og MessageBird-teamet har bygget den bedste platform til at kommunikere med enhver kunde på enhver kanal globalt – sammen med en pakke af softwareprodukter, der forstærker og automatiserer disse interaktioner – hvilket sætter virksomheder i stand til at skille sig ud i denne nye messaging-first-verden.”
En ægte omnichannel-oplevelse handler om at flytte kundens kommunikation væk fra ineffektive kanaler som email og telefon til mere dynamiske messaging-kanaler. Det kræver produkter til både virksomheder og forbrugere, der kan sørge for en samlet kontekst omkring hver enkelt interaktion. Dette er nu muligt takket være MessageBirds produkter, deriblandt:
- Inbox – Gratis omnichannel kundesupport og kundeengagement. Inbox gør det muligt for virksomheder overalt i verden at kommunikere og dele Rich Media med enhver kunde omgående på WhatsApp, SMS, Voice, Messenger, WeChat, Google Business Messaging, Line og Telegram. Indgående beskeder på tværs af alle kanaler grupperes i én enkelt kundetråd for nemt at kunne skabe en supportanmodningskø og svare kunden.
- Omnichannel Chat Widget – forandrer statiske sider til dynamiske samtaler og sætter kunden i stand til at kommunikere med dit team på din hjemmeside, i din app, på live-chat eller en hvilken som helst kommunikationsservice (WhatsApp, Messenger, WeChat, SMS, og mange andre).
- Flow Builder - En RPA-platform til virksomhedskommunikation, der også gør det muligt for enhver virksomhed at skabe skræddersyede omnichannel-oplevelser.
- Sidst, men ikke mindst, er MessageBird den eneste platform med foretrukne leverandørforhold med alle de største kommunikationsplatforme, hvilket gør det muligt for kunder overalt i verden omgående at kommunikere og dele Rich Media med enhver virksomhed.
En tredjedel af MessageBirds 15.000 globale kunder er nu gået over til at benytte sig af omnichannel cloud communications via deres Flowbuilder-, Inbox- eller Omnichannel Widget-produkter. MessageBird bruges af mere end 20.000 kunder fra etablerede brands som Lufthansa Airlines, Heineken, Hugo Boss, Rituals Cosmetics og SAP, såvel som hastigt voksende nye virksomheder som Uber, Glovo, HelloFresh og Deliveroo.
OM MESSAGEBIRD
MessageBird blev etableret i 2011 og er verdens førende omnichannel cloud communications-platform, der tilbyder en række omnichannel-produkter og Cloud Communications-API’er, som gør det muligt for udviklere og virksomheder at kommunikere med deres kunder stort set overalt på jordkloden og på enhver kommunikationskanal.
Virksomheden var boostrappet og profitabel i seks år, før den rejste en af de største Serie A-runder for en erupæisk softwarevirksomhed ($60 mio. fra amerikanske Accel Partners og britiske Atomico).
MessageBird bruges af mere end 20.000 kunder fra etablerede brands som Lufthansa Airlines, Heineken, Hugo Boss, Rituals Cosmetics og SAP, såvel som hastigt voksende nye virksomheder som Uber, HelloFresh og Deliveroo.
Virksomheden har kontorer i Amsterdam, San Francisco, Singapore, Bogota, London, Shanghai, Dublin, Hamborg og Sydney.
OM SPARK CAPITAL
Vi er Spark Capital, investorer i produkter, vi elsker, som er skabt af virksomheder, vi beundrer, deriblandt Affirm, Carta, Cruise, Discord, Oculus, Plaid, Postmates, Slack, Twitter, og Wayfair. Vi ved, at der ikke findes nogle regler eller opskrifter på succes, og vi er her for at hjælpe grundlæggerne af virksomheder med at vinde på deres egen måde. Vi investerer i alle brancher og på alle niveauer, og vi arbejder fra San Francisco, Boston og New York City.
Se kildeudgaven på businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20201008005548/da/
Information om Business Wire
Følg pressemeddelelser fra Business Wire
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Business Wire
OCP Announces Date of Second Quarter and First Half 2025 Earnings19.9.2025 14:30:00 CEST | Press release
OCP S.A. (“OCP” or the “Company”), a global leader in the fertilizer industry, will release its second quarter and first half 2025 results on Friday, September 26, 2025. The results will be available to holders of the Company’s bonds, qualified institutional buyers, securities analysts and market makers on the OCP Intralinks portal from 11:00 a.m. EDT, 4:00 p.m. Morocco and London time (GMT+1). OCP senior management will host a conference call to discuss second quarter and first half 2025 results at 12:00 p.m. EDT, 5:00 p.m. Morocco and London time (GMT+1) on Friday, September 26, 2025, for holders of the Company’s bonds, qualified institutional buyers, securities analysts and market makers. Eligible parties that have not already registered for access to the Intralinks portal may do so by contacting the Investor Relations Department by emailing g.laraki@ocpgroup.ma. About OCP OCP is a global leader in the fertilizer industry, backed by almost a century’s production history. OCP has exc
GCCA Concrete in Life Global Photography Competition Launches19.9.2025 14:00:00 CEST | Press release
Tens of thousands of entries expected, focusing on concrete's essential role Overall winner of the free-to-enter competition will receive top prize of $10,000 USD With category prizes of $2,500 USD across each theme This year’s Concrete in Life, a popular global photography competition which celebrates the essential role of concrete across the world, has been officially launched. Now in its 7th year, the competition which receives tens of thousands of entries every year from every corner of the world, highlights the sustainability, versatility, beauty and durable presence of the world’s most used material after water. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20250919202417/en/ Overall Winner, Concrete in Life 2024/25, Venice Beach Skating by Henrik Hagerup, Venice Beach, Los Angeles, USA Run by the Global Cement and Concrete Association (GCCA), the competition is open to everyone - professionals, amateurs, or anyone with
European Commission (EC) Approves Henlius and Organon’s BILDYOS® (denosumab) and BILPREVDA® (denosumab), Biosimilars to PROLIA (denosumab) and XGEVA (denosumab), Respectively19.9.2025 12:00:00 CEST | Press release
Shanghai Henlius Biotech, Inc. (2696.HK), and Organon (NYSE: OGN) today announced the European Commission (EC) has granted marketing authorization for BILDYOS® (denosumab) injection 60 mg/mL and BILPREVDA® (denosumab) injection 120 mg/1.7 mL,biosimilars to PROLIA (denosumab) and XGEVA (denosumab), respectively, for all indications of the reference products.1,2 This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20250919502394/en/ “The EC approvals of BILDYOS and BILPREVDA mark a pivotal moment in expanding access to essential bone care treatments for millions of Europeans, particularly women, who are disproportionately affected by osteoporosis,” said Nico Van Hoecke, Head, International Commercial at Organon.3,4 “These biosimilars may offer additional treatment options across several therapeutic areas associated with bone loss, including osteoporosis, and reflect Organon’s commitment to advancing women’s health through access to im
Cluster Reply Supports Riverty’s AI-first Strategy for Omnichannel,Human-centric Customer Service19.9.2025 11:15:00 CEST | Press release
Cluster Reply, the Reply company specialised in digital platform solutions leveraging Microsoft technologies, has partnered with fintech company Riverty to accelerate the rollout of a pioneering customer service platform – delivered in record time of just 100 days. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20250919101836/en/ The initiative is part of Riverty’s broader strategy to become a leader in AI-powered financial services. The new solution empowers Riverty to deliver efficient, empathetic customer support across all channels while creating a robust foundation for future AI-driven automation. The initiative is part of Riverty’s broader strategy to become a leader in AI-powered financial services. The new solution empowers Riverty to deliver efficient, empathetic customer support across all channels while creating a robust foundation for future AI-driven automation. The platform leverages Microsoft Dynamics 365 Custom
L&T Technology Services Joins the MIT Media Lab to Collaborate on AI-led Innovations19.9.2025 10:30:00 CEST | Press release
With access to world-class research and breakthrough problem-solving opportunities, LTTS will explore next-gen technologies in Mobility, Sustainability and Tech L&T Technology Services (BSE: 540115, NSE: LTTS), a global leader in AI, Digital & ER&D Consulting Services, today announced a multi-year membership agreement with the MIT Media Lab, one of the world’s most prestigious research institutions. As a consortium Lab Member, LTTS intends to explore next-generation advancements in artificial intelligence (AI), underscoring its commitment to driving transformational innovation in Mobility, Sustainability and Tech. As part of the agreement, LTTS will engage in active discussions and information exchange with the Media Lab’s unique cross-disciplinary ecosystem that brings together researchers, innovators and industry leaders. The collaboration not only emphasizes practical AI innovation but also accelerates technology-driven advancements by linking LTTS’ expertise in AI and engineering w
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum