CA-ANDERSEN-TAX

Andersen Global udpeger partner i offentlig spansk lovgivning som koordinator i EU-lovgivning og adjunkteret medlem af den europæiske bestyrelse

Andersen Global annoncerede i dag udnævnelsen af José Vicente Morote som juridisk koordinator i Europa og adjunkteret bestyrelsesmedlem i den europæiske regionale bestyrelse. José Vicente er Partner hos Andersen Tax & Legal i Spanien og er ansvarlig for afdelingen Public and Regulatory Law (offentlig ret og regulerende lovgivning) i Madrid og Valencia.

Den regionale bestyrelse består af partnere i skat og jura fra Andersen Globals medlemsfirmaer og samarbejdsfirmaer under ledelse af Andrea De Vecchi og Paolo Mondia, som er Co-Managing Partnere for den europæiske region og har arbejdet tæt sammen med Mark Vorsatz, bestyrelsesformand for Andersen Global samt administerende direktør for Andersen Tax LLC, på at udvikle strategien med henblik på vækstmuligheder og drift på tværs af regionen. Den europæiske bestyrelse blev etableret i september 2018.

“José Vicente er en anerkendt tankeleder inden for offentlig ret og hans aktive og omfattende bidrag til vores juridiske afdelinger har været uvurderlige”, sagde Andrea De Vecchi. “Hans ekspertise og indsigt er en værdifuld tilføjelse til koordineringen af vores juridiske afdelinger. Vi ser frem til at arbejde sammen med ham i forhold til fremtidige engagementer med offentlige forvaltninger og andre relaterede emner.”

Paolo Mondia tilføjede, “Vores regionale bestyrelse fungerer som et fundament for vores succes på tværs af Europa med flere end 20 lande repræsenteret, 200 partnere, mere end 1.000 eksperter i alt, samt ca. 400 advokater, som yder skattemæssig og juridisk rådgivning. José Vicente deler vores vision og kerneværdier og hans uddannelsesmæssige baggrund vil være en stor fordel for os.”

Inden sin ansættelse i Andersen Tax & Legal i Spanien, arbejdede Morote som Partner hos Olleros Abogados, Managing Partner hos LexUrban Abogados & Urbanistas, en del af LexCorporate Abogados, og fungerede som Dekan for det juridiske faktultet på universitetet Católica de Valencia, San Vicente Mártir. Han har været rådgiver for en række offentlige forvaltninger i forbindelse med emner vedrørende administrativ lovgivning siden 1995, og han har en ph.d. i jura fra universitetet i Bologna.

Andersen Global har over de sidste fire år øget sin tilstedeværelse i en række større økonomiske knudepunkter på tværs af Europa, herunder Storbritannien, Tyskland, Portugal, Frankrig, Spanien, Italien, Ungarn, Tyrkiet, Irland, Østrig, Polen, Grækenland, Cypern, Luxembourg, Slovakiet, Holland og Schweiz via sine medlemsfirmaer og samarbejdsfirmaer.

Andersen Global er en international sammenslutning af juridisk separate, uafhængige medlemsfirmaer, der består af skatte- og juraeksperter verden over. Efter at være blevet etableret i 2013 af det amerikanske medlemsfirma Andersen Tax LLC har Andersen Global nu mere end 4.000 medarbejdere verden over og er repræsenteret på mere end 129 lokationer gennem sine medlemsfirmaer og samarbejdsfirmaer.

Contact:

Megan Tsuei Andersen Tax 415-764-2700