Andersen og University of San Francisco (USF) udvider partnerskab og skaber nyt Enterprise MBA-program, især for Andersen-medarbejdere

Andersen — førende inden for skat, værdiansættelse, finansiel rådgivning og beslægtede konsulenttjenester — og University of San Francisco (USF) har udvidet deres partnerskab for at skabe Enterprise MBA- -programmet, der giver berettigede Andersen-medarbejdere mulighed for at tage en MBA på tre til fem år, fuldt finansieret af Andersen på vegne af medarbejderne. MBA-tilbuddet bruger USF Masagung Graduate School of Managements MBA som model, men udelukkende på deltid. Det nye program tilbyder et standard MBA-pensum med kurser skræddersyet til det specifikke faglige udviklingsbehov hos Andersens medarbejdere i dagens komplekse og globale forretningsmiljø.

Det nye program giver adgang for medarbejdere i Andersens medlemsfirmaer og samarbejdsvirksomheder, startende med amerikanske ansatte og udrulning over hele verden i 2023. Fuldtids- og deltidsansatte hos Andersen fra senior associates til partnere er – uanset ansættelsesforhold – berettiget til programmet. Deltagende studerende skal tage tre til fire kurser om året, leveret online og asynkront, for at fuldføre programkravene på fem år. Den første årgang på næsten 50 studerende startede pilotprogrammet i juni 2022. USF bød 14 nye Andersen-studerende velkommen til programmet i november 2022, og sigtet er yderligere 25-50 i januar.

"Andersen stræber efter at være den bedst fagligt funderede servicevirksomhed i verden, og dette nye program er i overensstemmelse med vores dedikation til kontinuerlig faglig udvikling og stewardship,” siger Mark Vorsatz, CEO for Andersen. "For at være den bedste i vores branche, skal vi tiltrække og fastholde de bedste talenter — og derfor har vi forpligtet os så kraftigt på at investere i vores folk. I tæt samarbejde med de innovative undervisere på USF har vi opbygget et skræddersyet program, der afspejler og bygger oven på det arbejde, Andersens medarbejdere udfører på vores kunders vegne hver dag. Efterhånden som programmet vokser, forventer vi, at det bliver en samlende medarbejderoplevelse på tværs af vores praksisområder og globale kontorer"

Andersens tilbud er unikt set i forhold til, hvor meget virksomheden var involveret i kurset udvikling. Programmet er globalt, fuldt finansieret af virksomheden, der kræves ikke nogen form for tilbagebetaling, hvis medarbejdere, der har deltaget i programmet, måtte vælge at forlade virksomheden.

"Det er Andersen-kulturen, der binder os sammen, og den, der adskiller os fra andre," fortsætter Vorsatz. "Investeringen i vores folk på alle stadier er kun én komponent i, hvordan vi opbygger og vedligeholder denne kultur."

En specialtilpasset MBA der dækker Andersens faglige behov

Andersen og USF's Masagung Graduate School of Management er gået sammen om at skabe et specialtilpasset program, herunder indhold, levering, modalitet, struktur og timing og har endda i fællesskab oprettet et særligt valgfag om vigtigheden af virksomhedskultur. Desuden kan seniormedarbejdere fra Andersen i visse klasser fungere som adjungerede lærere og hjælpe med undervisningen. Der tilbydes hvert år kurser over tre trimestre: fra begyndelsen af januar til midt til sidst i februar, fra begyndelsen af maj til slutningen af august og fra begyndelsen af november til midten af december. Andersen arbejder jo med skat, og derfor er programmets kurser lagt uden for de travle skattesæsoner mellem 1. marts og 15. april og mellem 1. september og 15. oktober.

"Dette er et helt unikt og samarbejdsbaseret program, og det tætte partnerskab mellem USF og Andersen sætter en ny standard for virksomhedernes fremtidige uddannelser," siger Otgo Erhemjamts, dekan for School of Management på USF. "Det viser tydeligt, hvordan uddannelsesinstitutioner og virksomheder kan finde sammen om at dække huller i kompetencerne og forberede organisationer og deres personale på en forretningsverden i hurtig udvikling"

Andersen og USF indledte deres samarbejde i 2014, da de to organisationer første gang gik sammen om at give Andersen-medarbejderne mulighed for at tage en Master of Laws in Taxation (LLM) eller en Master of Legal Studies in Taxation (MLST) fra University of San Francisco School of Law. Til dato har mere end 120 medarbejdere fra 11 lande færdiggjort deres uddannelser baseret på disse programmer.

"University of San Francisco, grundlagt af jesuitterne i 1855, har længe arbejdet sammen med erhvervslivet i og uden for byen for at styrke deres talentmasse,” udtaler USF's formand pastor Paul J. Fitzgerald, S.J. "Vore arbejde med Andersen har været en fantastisk fortsættelse af dette arbejde. Vores kulturer er afstemet efter hinanden, hvilket gør denne fremragende undervisnings- og læringsoplevelse mulig. Vi er især taknemmelige for, at Mark Vorsatz havde denne forestilling om et dynamisk partnerskab."

Andersen Global er en international sammenslutning af juridisk adskilte og uafhængige medlemsvirksomheder, der består af skatteeksperter og -jurister over hele verden. Andersen Global, der blev etableret i 2013 af den amerikanske medlemsvirksomhed Andersen Tax LLC, har nu mere end 13.000 eksperter i hele verden og en tilstedeværelse på over 390 lokaliteter gennem sine medlems- og samarbejdsvirksomheder.

Om the USF School of Management

University of San Franciscos School of Management blev grundlagt i 1925 og er på forkant med uddannelsen af den næste generation af bevidste, opmærksomme virksomhedsledere. Hvert år slutter disse studerende sig til de over 40.000 tidligere elever fra School of Management rundt om i verden for at skabe etiske og innovative forandringer i private, offentlige og almennyttige ledelser. School of Management er akkrediteret af Western Association of Schools and Colleges Senior College and University Commission (WSCUC) og Association to Advance Collegiate Schools of Business (AACSB).

Se kildeudgaven på businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20221214005415/da/