Andersen Global udvider tilstedeværelsen i Tchad

Andersen Global fortsætter sin afrikanske ekspansion med den samarbejdende virksomhed Akouna og tilføjer dermed supplerende skattekompetencer til sin eksisterende platform i Tchad.

Akouna blev etableret i 2019 af medstiftere og samledende partnere Theodore Mossengar Milengar, som tidligere har arbejdet hos PwC i mere end 10 år, og Leopold Ngarlenan Docdejengar, tidligere finansminister og direktør for generelle skatter i Tchad. Virksomheden opererer fra N'Djamena og leverer en række integrerede skattetjenester til lokale og regionale kunder.

“Siden vores grundlæggelse har vi etableret en stærk tilstedeværelse i landet og arbejder for at imødekomme vores kunders forretningsbehov, som konstant udvikler sig”, siger Theodore. “Vores samarbejde med Andersen Global er en milepæl for vores virksomhed og viser vores engagement over for vores kunder, samtidig med at vi arbejder på at øge vores rækkevidde og levere de bedste løsninger i klassen”.

“Akouna er vokset temmelig hurtigt gennem årene og sætter standarden for kvalitetstjenester på markedet”, tilføjer Andersen Globals bestyrelsesformand og administrerende direktør Mark Vorsatz. “Theodore og Leopolds kombinerede ekspertise og kvalifikationer bringer umiddelbar værdi og indsigt til vores organisation, hvilket styrker vores kompetencer på tværs af Afrika og positionerer os til yderligere vækst”.

Andersen Global er en international sammenslutning af juridisk adskilte, uafhængige medlemsvirksomheder, bestående af skatte- og juraeksperter over hele verden. Efter at være blevet stiftet i 2013 af den amerikanske medlemsvirksomhed Andersen Tax LLC, har Andersen Global nu over 12.000 eksperter globalt og er repræsenteret på mere end 370 lokaliteter via sine medlems- og samarbejdsvirksomheder.