Andersen forener sin latinamerikanske platform

De latinamerikanske medlemsfirmaer i Andersen Global vil nu operere under navnet ”Andersen”, hvilket styrker organisationens position som en one-stop-shop for skattemæssige og juridiske tjenester globalt. Meddelelsen kommer mindre end to måneder efter, at de europæiske medlemsfirmaer i Andersen Global antog Andersen-navnet.

Andersen Globals medlemsfirmaer i Brasilien, Ecuador, Guatemala, Mexico og Uruguay, der tidligere opererede under navnene, ”Andersen Tax” og ”Andersen Tax & Legal,” har nu Andersen som deres navn sammen med de nye medlemsfirmaer, MODO Law og GSRC i Argentina, der blev medlemsfirmaer i organisationen tidligere på året.

Andersen Global fortsætter med at betragte udvidelse af både sit fodaftryk i Latinamerika og sin nyetablerede platform i Caribien som høje prioriteter. I Latinamerika har den globale organisation også en tilstedeværelse i Chile, Colombia, Costa Rica, El Salvador, Honduras, Nicaragua, Panama, Paraguay og Peru gennem sine samarbejdsfirmaer, og har tilføjet samarbejdsfirmaer i 11 lande i Caribien i løbet af de sidste seks måneder.

”Vores ekspansion er drevet af kundeservice, og vores målsætning er ikke at være det største firma, snarere handler vores fokus om vores engagement i at opbygge et firma, hvor kunder får uovertrufne skattemæssige og juridiske tjenester på en sømløs måde overalt i verden,” sagde bestyrelsesformand for Andersen Global og administrerende direktør for Andersen, Mark Vorsatz. ”Vores organisation er ikke kun dedikeret til vores kunder, men også til at investere i vores medarbejdere og den næste generation. Vi deler alle de samme værdier og den samme vision uanset grænser, og det er kun passende, at dette også afspejles i vores navn.”

Organisationens rejse begyndte i 2002, da 23 tidligere Arthur Andersen-partnere oprettede skattefirmaet WTAS. I 2014 antog det amerikanske medlemsfirma navnet “Andersen Tax” og overgik for nylig til Andersen-navnet i 2019. Den globale organisation er vokset eksponentielt siden etableringen af Andersen Global (tidligere WTAS Global) af det grundlæggende amerikanske medlem Andersen Tax LLC i 2013. Efter lanceringen af sin globale platform i Europa debuterede Andersen Global i Latinamerika i 2015. Regionen er siden vokset til mere end 34 lokaliteter, 1.000 skatte- og juraeksperter, og 90 partnere i dag.

Leonardo Mesquita, regional administrerende direktør for Latinamerika tilføjede, ”Vores organisations fundament er baseret på vores fælles vision om at forblive uafhængige og levere sømløse, synergistiske tjenester til vores kunder globalt. Vi glæder os til at have et navn, der afspejler det, vi allerede ved – vi er ét firma.”

I løbet af det næste år fortsætter medlemsfirmaer globalt med at antage Andersen-navnet, mens Andersen Global fortsætter sin ekspansionsindsats på vigtige markeder, herunder Caribien, Latinamerika, Afrika og Mellemøsten.

Andersen Global er en international sammenslutning af juridisk separate, uafhængige medlemsfirmaer, bestående af skatte- og juraeksperter fra hele verden. Siden oprettelsen i 2013 af det amerikanske medlemsfirma Andersen Tax LLC har Andersen Global nu over 6.000 eksperter globalt og er repræsenteret på over 191 lokaliteter via sine medlems- og samarbejdsfirmaer.