Andersen Global går ind i Chile med tilføjelsen af to samarbejdsfirmaer

Andersen Global går ind på det chilenske marked gennem samarbejdsaftaler med to firmaer i Santiago: advokatfirmaet Chirgwin Peñafiel og skattefirmaet SPASA Consulting. Firmaerne er i tæt samarbejde med hinanden og tilføjer dybde og bredde til organisationens latinamerikanske platform, idet den fortsætter sin stabile ekspansion.

Chirgwin Peñafiel, der er grundlagt i 2009, ledes af administrerende partner, Andrés Chirgwin, og er et full service-advokatfirma med speciale i handels- og selskabsret, fusioner og opkøb, energi, arbejdsret, samt bankvirksomhed og finans. Firmaet arbejder med en række erhvervskunder og har stærkt fokus på at yde juridisk støtte til multinationale selskaber med forretningsaktiviteter i Chile, samtidig med at det hjælper chilenske virksomheder med lokale og internationale juridiske behov. Chirgwin Peñafiel er blevet anerkendt af IFLR1000, Leaders League og Best Lawyers.

”Vores firma har forpligtet sig til at levere omfattende kvalitetsløsninger til vores lokale og internationale kunder,” sagde Andrés. ”Andersen Globals kapaciteter vil udruste os til at levere gnidningsløse, uovertrufne løsninger globalt. Vi ser frem til at samarbejde med ligesindede individer, der værdsætter uafhængighed og gennemsigtighed ved håndtering af kundeanliggender.”

I mere end 20 år har SPASA Consulting leveret et komplet udvalg af konsulenttjenester med fokus på skatterådgivning, regnskabstjenester og overholdelse af lønninger. Firmaets ekspertise omfatter også dybdegående viden og forståelse af IFRS og skatteregler samt et stærkt fokus på australske selskaber, der driver virksomhed i Chile.

”Vi mener, at kvalitetsarbejde kræver forvaltning og et pålideligt forhold til kunden samt specifik viden om deres forretning og branche,” sagde adminisrerende partner hos SPASA, Rodrigo Guerrero. ”Andersen Globals integrerede tilgang til levering af både skattemæssige og juridiske tjenester komplementerer på ekstraordinær vis vores eksisterende kundebase og det stærke samarbejdsforhold, der allerede eksisterer mellem Chirgwin Peñafiel og SPASA Consulting, hvilket giver os en konkurrencemæssig fordel på vores marked, idet vi fortsætter med at arbejde med både lokale og internationale kunder.”

Bestyrelsesformand for Andersen Global og administrerende direktør for Andersen, Mark Vorsatz, tilføjede, “Chirgwin Peñafiel og SPASA Consulting har udviklet et tæt samarbejde. Disse dynamiske og innovative firmaer medbringer et niveau af entusiasme og engagement, der gjorde dem til et fremragende match for vores organisation. Chile er en vigtig region for vores ekspansionsplaner i Sydamerika, og firmaernes synergistiske strategi sammen med deres faglige ekspertise og viden om markedet vil styrke vores organisations globale platform.”

Andersen Global er en international sammenslutning af juridisk separate, uafhængige medlemsfirmaer, bestående af skatte- og juraeksperter fra hele verden. Siden oprettelsen i 2013 af det amerikanske medlemsfirma Andersen Tax LLC har Andersen Global nu over 6.000 eksperter globalt og er repræsenteret på over 186 lokaliteter via sine medlems- og samarbejdsfirmaer.