Andersen befæster sin tilstedeværelse i Europa

Efter at have opereret under navnene Andersen Tax, Andersen Legal og Andersen Tax & Legal vil medlemmerne af Andersen Global i Europa nu operere under et enkelt brand: ”Andersen”, hvilket viser det globale skatte- og advokatfirmas harmoniserede og homogene tilgang. Der vil ske lignende brandændringer i andre regioner rundt om i verden året igennem.

Denne bekendtgørelse kommer i hælene på de amerikanske medlemsfirmaers overgang til brandet ”Andersen” fra ”Andersen Tax” sidste år. I alt vil medlemsfirmaer i 12 europæiske lande – Cypern, Tyskland, Grækenland, Ungarn, Irland, Italien, Luxembourg, Polen, Portugal, Spanien, Schweitz og Storbritannien – tage Andersen-brandet til sig. Overgangen af OrienTax og Szabo Keleman & Partners markerer introduktionen af Andersen-brandet i Ungarn. Derudover vil B.A Tax Accountants tage brandet til sig, når de bliver en del af teamet i Luxembourg.

Inden for Europa er Andersen Global også til stede i Østrig, Bosnien og Herzegovina, Bulgarien, Kroatien, Kazakhstan, Moldova, Nederlandene, Nordmakedonien, Republikken Kosovo, Rumænien, Serbien, Slovakiet, Slovenien og Ukraine gennem sine samarbejdende firmaer og har planer om i fremtiden at udvide sit regionale fodaftryk i Central- og Østeuropa samt Skandinavien.

Optagelsen af Andersen-brandet i Europa er den bedste repræsentant for den komplette pakke af tjenester, som organisationen tilbyder sine kunder internationalt, inkl. juridiske tjenester i 86 lande, hvoraf 23 er i Europa.

”Vores fælles brand, Andersen, afspejler vores »én samlet virksomhed«-kultur og omfatter alt, hvad vi foretager os som en global organisation. Det kendetegner vores evne til at levere den bedste service indenfor branchen og vores dybe engagement i investering i vores folk,” siger Mark Vorsatz, formand for Andersen Global og administrerende direktør i Andersen. ”Hvert eneste medlem og samarbejdende firma, der er del af vores organisation, fremmer forvaltning og bibeholder gennemsigtighed. Vores globale organisation fortsætter med at været drevet af kunders behov og erkendelsen af, at vi bedst servicerer vores kunder med uafhængige og sammenhængende tjenester.”

Overgangen til Andersen-brandet i Europa er en milepæl for den globale organisation, som tog sin begyndelse i 2002, da 23 forhenværende Arthur Andersen skattepartnere skabte skattefirmaet WTAS. I 2014 tog gruppen brandet Andersen Tax til sig, da det bedst repræsenterede firmaets værdier, kunden først- kultur, forvaltning og gennemsigtighed. Organisationen er vokset eksponentielt siden etableringen af Andersen Global (tidligere WTAS Global) af det amerikanske grundlæggermedlem Andersen Tax LLC i 2013. Den europæiske region begyndte med kun to steder i 2013 og er siden vokset til mere end 50 steder, med flere end 2.000 skatte- og juridiske rådgivere og flere end 300 partnere i dag.

”Mange lande og regioner, såsom Storbritannien, presser på for at revisionsfirmaer adskiller deres revisions- og skattepraksis for at sikre integritet og uafhængighed,” siger Paolo Mondia, Co-Regional Managing Director in Europa. ”Vi har et konkurrencemæssigt forspring på det europæiske marked, hvor kombinerede skatte- og juridiske tjenester på uafhængig vis hører til undtagelsen, og vores kunder har været ekstremt modtagelige overfor denne model.”

Andrea De Vecchi, Co-Regional Managing Director in Europe, tilføjer: ”Ved at yde både juridiske og skattemæssige tjenester har vi været i stand til at udvide vores regionale og globale fodaftryk, forbedre vores serviceudbud og få fordelene og ressourcerne fra et globalt firma til vores kunder på en gnidningsfri måde.”

Gennem hele 2020 medlemsfirmaer over hele verden vil optage Andersen-brandet, mens den globale organisation vil fortsætte med at give mere dybde på afgørende markeder, herunder Afrika og Mellemøsten. Det er visionen at udvikle en gnidningsfri, professionel tjenestemodel med den bedste service i branchen rundt om i verden.

Andersen Global er en international sammenslutning af juridisk separate, uafhængige medlemsfirmaer, bestående af skatte- og juraeksperter fra hele verden. Siden oprettelsen i 2013 af det amerikanske medlemsfirma Andersen Tax LLC har Andersen Global nu over 5.000 eksperter globalt og er repræsenteret på over 177 lokaliteter via sine medlems- og samarbejdsfirmaer.