Andersen Global styrker vestafrikansk tilstedeværelse; Annoncerer samarbejde i Republikken Guinea

Andersen Global annoncerede fortsættelsen af sin afrikanske ekspansion gennem en samarbejdsaftale med Nimba Conseil, et skatte- og advokatfirma beliggende i Conakry, hvilket markerer Andersen Globals debut i Republikken Guinea.

Nimba Conseil, der blev grundlagt i 2005, omfatter partnerne Guy Piam og Aminata Bah, med mere end 10 skatte- og juraeksperter. Firmaet leverer juridisk og skattemæssig bistand til multinationale og lokale virksomheder, herunder administrative og økonomiske outsourcing-anliggender, juridisk og skattemæssig due diligence, skattekontrol og skatteansættelse. Derudover leverer de tjenester til en lang række industrier, herunder minedrift, fast ejendom, teknologi og miljø.

”Vores firmas succes er en afspejling af vores evne til at give vores kunder uovertrufne løsninger ved at kombinere vores skattemæssige og juridiske ekspertise, samt dybdegående viden om det lokale og globale marked,” sagde Guy. ”At samarbejde med Andersen Global giver os mulighed for at fortsætte med at prioritere vores kunders behov og ambitioner ved at tilbyde dem et globalt firmas ressourcer, så de er i stand til at skalere uanset grænser.”

Mark Vorsatz, bestyrelsesformand for Andersen Global og administrerende direktør for Andersen tilføjede, ”Nimba Conseil er et fremragende advokatfirma i Guinea og tilføjer et vigtigt marked til vores vestafrikanske ekspansionsstrategi. Guy og hans team udviser deres lidenskab for forvaltning og er stolte over at bevare gennemsigtighed og uafhængighed ved håndtering af kundeanliggender.”

Andersen Global er en international sammenslutning af juridisk separate, uafhængige medlemsfirmaer, der består af skatte- og juraeksperter fra hele verden. Efter at være blevet etableret i 2013 af det amerikanske medlemsfirma Andersen Tax LLC har Andersen Global nu over 5.000 eksperter globalt og er repræsenteret mere end 167 steder via sine medlems- og samarbejdsfirmaer.