Byggeriets Kvalitetskontrol får ny formand

Ved generalforsamlingen i Byggeriets Kvalitetskontrol den 21. april 2021 blev Michael H. Nielsen valgt som ny bestyrelsesformand.

Den 21. april 2021 afholdt Byggeriets Kvalitetskontrol generalforsamling. Her blev Michael H. Nielsen valgt som ny bestyrelsesformand. Ved generalforsamlingen blev også international direktør & COO Thomas Bustrup fra Dansk Industri samt produktionsdirektør Thomas Nygaard fra Nordkysten A/S valgt til bestyrelsen.

Byggeriets Kvalitetskontrol er et datterselskab, der er ejet af Dansk Industri. Selskabet er godkendt af Sikkerhedsstyrelsen til at certificere autoriserede virksomheder inden for kloak, vvs og el samt VE-området. Her ud over er Byggeriets kvalitetskontrol akkrediteret af DANAK til ISO 9001, til certificering af energikonsulenter, der energimærker bygninger, samt til at produktcertificere vinduesvirksomheder i henhold til Vinduesindustriens tekniske bestemmelser for Dansk Vindues Verifikation (DVV) .

Byggeriets Kvalitetskontrol certificerer desuden en række brancheordninger inden for fx vådrum, styret boring og fugearbejde. Byggeriets Kvalitetskontrol betjener knapt 3.000 virksomheder.

DI ønsker mere fleksibilitet i lokale nedlukninger10.5.2021 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Dansk Industri anbefaler nu at regeringen og myndighederne ser på mulighederne for en mere fleksibel måde at håndtere lokale nedlukninger på. Det sker efter nedlukningen søndag af dele af erhvervslivet i Hørsholm Kommune. Ifølge DI rammer nedlukningen hårdt og unødigt skævt i butikker, som er udsat for konkurrence fra butikker i nabokommunerne. Derfor ønsker DI mere pragmatiske løsninger – f.eks. så butikker i stedet for at lukkes fuldt ned kan holde åbent med øgede afstandskrav.

DI: I 2030 skal 40 procent af erhvervslivets ledere være kvinder6.5.2021 21:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Der er for få kvinder i den private sektor og særligt i de øverste ledelseslag. Det er en reel hæmsko for vores samfunds og erhvervslivs udvikling. Derfor samler DI som de første dansk erhvervsliv i et mangfoldighedsløfte, The Gender Diversity Pledge, hvor vi sammen giver hånd-slag på at arbejde for at øge diversiteten i toppen af erhvervslivet, så vi når en 40/60-kønsfordeling i 2030.