Bygge-konference på Lolland-Falster

Konference 20. januar om kommunale byggeplaner og vækstmuligheder via offentlig-privat samarbejde

Virksomheder inden for byggeri og anlæg med fokus på Lolland-Falster inviteres til at starte det nye år med en spændende eftermiddags-konference hos Business Lolland-Falster. Konferencen finder sted den 20. januar og arrangeres i samarbejde med Dansk Byggeri samt Guldborgsund og Lolland kommuner.

"Med konferencen giver vi bl.a. virksomhederne mulighed for at høre om de konkrete anlægsprojekter og udbudsprocesser, kommunerne har planlagt for det kommende år", fortæller Steen Koch Rasmussen, der som formand for Dansk Byggeri på Lolland-Falster byder velkommen på konferencen.

Både borgmesteren fra Lolland, Holger Schou Rasmussen, og hans kollega fra Guldborgsund, John Brædder, møder personligt op for at præsentere kommunernes respektive planer, ligesom de begge vil fortælle om kommunale vækstinitiativer.

Samarbejde for vækst

Konferencen sætter også fokus på mulighederne for mere samarbejde mellem erhvervsliv og kommune.

"Vi mener, der er potentiale for at skabe mere vækst lokalt via øget offentligt-privat samarbejde. Og vi vil gerne benytte konferencen til gøre både virksomheder og kommuner opmærksom på en række helt konkrete tiltag, man kan sætte i værk", siger Dansk Byggeris erhvervspolitiske chef, Torben Liborius, der indleder en paneldebat på konferencen med oplægget "Kan vi sammen skabe mere vækst?" I debatten deltager Liborius selv og de to borgmestre.

"Jeg er meget glad for, at det er lykkes os at samle både borgmestre og Dansk Byggeri til et arrangement, som leverer både yderst relevante input til virksomhedernes aktuelle aktiviteter samt et vigtigt indspark til vores muligheder for i fællesskab at øge fremgangen for vores landsdel", siger Mikkel Wesselhoff, adm. dir. for Business Lolland-Falster.

Konferencen er åben for medlemmer af Dansk Byggeri, medlemmer af Business Lolland-Falster, lokale interessenter inden for byggeri- og anlæg samt Lolland og Guldborgsund kommuner.

Den finder sted hos Business Lolland-Falster, Maribovej 9, 4960 Holeby, onsdag den 20. januar kl. 16 til 18 (tjek ind og sandwich kl. 15.30). Tilmelding nødvendig - her

Business Lolland-Falster er kommunernes og erhvervslivets fælles erhvervsfremmeorganisation på Lolland-Falster. Vi er sparringspartner for alle lokale erhvervs- og turismevirksomheder, og vi er one point of contact for de der overvejer at etablere sig i området. Vores knap 400 medlemsvirksomheder udgør Lollands-Falsters største erhvervsnetværk, som vi betjener med en række konsulentydelser, kurser og aktiviteter.