DI - Dansk Byggeri

Bygge- og anlægsvirksomhederne i Nordjylland får ny formand

Henrik Holm stopper som formand for DI Dansk Byggeri Nordjylland efter tre år på posten. Fremover skal Michael Jørgensen fra virksomheden NCO Byg A/S i Aars stå i spidsen for de lokale bygge- og anlægsvirksomheder i Nordjylland.

Efter tre år giver Henrik Holm nu formandsposten for DI Dansk Byggeri Nordjylland videre til Michael Jørgensen, der til daglig driver virksomheden NCO Byg A/S i Aars.

- Henrik har gjort et stort stykke arbejde i forhold til at sikre en god dialog mellem de nordjyske kommuner og de lokale virksomheder. Det har dannet grundlag for et samarbejde, hvor både små og store udfordringer bliver taget op. Det har helt generelt betydet en mere erhvervsvenlig tilgang til alt fra sagsbehandling af byggetilladelser til fokus på at flere unge skal tage en erhvervsuddannelse. Derfor vil jeg på vegne af virksomhederne gerne sige tak for indsatsen. Jeg vil gøre mit bedste for at videreføre det gode arbejde, siger den nye formand for DI Dansk Byggeri Nordjylland Michael Jørgensen.

Michael Jørgensen har gennem flere år siddet i bestyrelsen for DI Dansk Byggeri Nordjylland, og nu skal han så stå i spidsen for 576 bygge- og anlægsvirksomheder i Nordjylland.

- Vi skal fortsætte med at arbejde for at vores nordjyske kommuner bliver endnu mere erhvervsvenlige, så vores virksomheder får de bedste muligheder for at skabe vækst og arbejdspladser i lokalområdet. Det er ikke blevet mindre aktuelt af coronakrisen, tværtimod er der brug for at sikre, at så mange virksomheder og arbejdspladser kommer bedst muligt gennem krisen. Samtidig skal vi have endnu flere unge til at vælge en erhvervsuddannelse og sikre praktikpladser til alle, der vælger en fremtid i byggebranchen. Den grønne dagsorden kommer også til at fylde en del. Både kommunerne og private boligejere skal i højere grad energirenovere og bygge grønt og bæredygtigt, siger Michael Jørgensen.

Den nu afgående formand Henrik Holm stopper ikke sit erhvervspolitiske arbejde, men han fortsætter i bestyrelsen for DI Dansk Byggeri Nordjylland. Ud over formandsskifte blev fire nye medlemmer valgt ind i bestyrelsen for DI Dansk Byggeri Nordjylland. Det drejer sig om Richardt Thomsen fra Erhvervsbyg A/S i Brønderslev, Michael Ræbild Lund fra Michael Lund A/S i Aalborg, Heinrich Henriksen fra Tingstrup Murerforretning i Thisted og Bjørn Christensen fra NCC Danmark A/S i Aalborg.

Ny formand for DI Dansk Byggeri Nordjylland Michael Jørgensen, telefon 2124 3455
Pressekonsulent i DI Anette Sørensen, telefon 3036 0265

Ny formand for DI Dansk Byggeri Nordjylland Michael Jørgensen.

Information om DI - Dansk Byggeri

DI - Dansk Byggeri