Bussen siger kombardo til Viborg

Molslinjens succesfulde buskoncept, Kombardo Expressen, fortsætter med at udvikle sig. Nu opfylder lynbussen et stort ønske hos passagererne og lægger en rute ind fra Viborg til København.
Kombinationen af bus og hurtigfærge i Kombardo Expressen blev øjeblikkeligt en succes. Nu kan københavnere og viborgensere komme hurtigt frem og tilbage med bus og færge.

Kombardo Expressen er Molslinjens buskoncept, som kører til København fra Aarhus, Aalborg, Randers og Rønne. Nu tilføjes Viborg til rækken af jyske byer med en direkte rute til København med i første omgang 14 ugentlige afgange hver vej.

”Med en ny rute fra Viborg tilbyder vi, at endnu flere personer kan nyde pausen og udsigten på turen over Kattegat. At pausen på turen kan foregå på færgen med 70 km/t i stedet for på en rasteplads, er der mange gæster, der har fået øjnene op for”, siger Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.

Kombardo Expressen opstod som et samarbejde mellem Herning Turist og Molslinjen om en lynbus-rute mellem Aarhus og København. Ruten blev en øjeblikkelig succes, og siden kom der nye ruter til København fra Aalborg, Randers og fra Rønne på Bornholm.

”Kombardo Expressen begyndte som en løsning for de kunder, som savnede at kunne kombinere bus og færge på deres tur mellem landsdelene. Siden er bussen blevet en vigtig del af vores forretning og danskernes infrastruktur, siger Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.

Kombardo Expressens første tur fra Viborg til København bliver den 29. juni 2020 klokken 07.15 og fra København klokken 07.20. Turen vil vare fire timer og 45 minutter med stop i Aarhus. Opsamlingen af passagerer sker på busholdepladsen ved Viborg Station.

Billetter til og fra Viborg er fra i dag tilgængelige på kombardoexpressen.dk. Om kort tid vil det også være muligt at booke den nye rute på Kombardo Expressens app.

Molslinjen er Danmarks største indenrigs færgeselskab. Med en flåde på 15 skibe driver selskabet i alt ni ruter fordelt på Alslinjen, Bornholmslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen, Molslinjen og Samsølinjen. Tilsammen har færgerne mere end otte millioner gæster årligt.

Ruterne Aarhus – Odden, Ebeltoft – Odden og Rønne – Ystad betjenes af nogle af verdens største katamaran-færger, og det gør Molslinjen til et af verdens største hurtigfærge-rederier.

I samarbejde med Herning Turist driver Molslinjen busruten Kombardo Expressen. Den kører direkte til København fra Aarhus, Randers, Aalborg og Rønne.