Brugsforeninger går sammen

Fusion af Virklund Brugsforening og TRYG vedtaget: Dermed er vejen for SuperBrugsen i Virklund banet

Medlemmerne af Virklund Brugsforening vedtog på en generalforsamling i aftes med meget stort flertal, at foreningen bliver fusioneret med Brugsforeningen TRYG.

Dermed er vejen banet for, at Virklund får en ny SuperBrugs ved det nuværende Virklundcentret, hvor man i samarbejde med Rema 1000 skal skabe et helt nyt indkøbsområde.

”Det var dejligt at opleve medlemmernes store opbakning. Vi er en supersund brugsforening, men ved at gå sammen med en af de største og stærkeste får vi mulighed for at løfte den ambitiøse opgave, der sikrer, at byen i fremtiden vil have både et stort moderne kvalitetssupermarked og en dygtig discountbutik,” siger formanden for Virklund Brugsforening Henrik Ørtenblad

”Brugsforeningen TRYG er glad for, at medlemmerne i Virklund Brugsforening stemte ja til fusionen. Nu kan vi realisere drømmen om en SuperBrugs i Virklund, der vil glæde alle. Det er en svær beslutning at opgive sin selvstændighed, men med beslutningen har medlemmerne i Virklund Brugsforening sagt ja til udvikling og fremgang”, siger Carsten Bank-Mikkelsen, formand for Brugsforeningen TRYG.

Brugsforeningen TRYG er en af Danmarks største selvstændige brugsforeninger og driver butikkerne Kvickly Ry, SuperBrugsen Ry, SuperBrugsen Kolt og online-forretningen Osuma. Foreningen er kendt for sit stærke lokale engagement, hvor man siden 2014 har uddelt over 12 millioner kr. til lokale formål.

Fusionen gælder med tilbagevirkende kraft pr. 1.1. 2020. Den får ingen indflydelse på driften af Dagli´Brugsen Virklund, der fortsætter uændret frem til åbningen af den nye SuperBrugs. Den forventes at stå klar 2022-2023.

Yderligere information:

Formand for Brugsforeningen TRYG, Carsten Bank-Mikkelsen, 4011 9000

Uddeler i Virklund Brugsforening, Morten Melin, 3066 7348

Coop skærper kamp mod madspild29.9.2020 08:59:24 CESTPressemeddelelse

Siden 2013 har Coop hvert år skærpet kampen for at reducere madspild. Og nu har Coop tilsluttet sig ”Danmark mod madspild” og forpligtiger dermed sig selv til at reducere madspildet med yderligere 50 pct. inden 2030. For at nå i mål, tager Coop flere midler i brug for, at det mad der ikke bliver solgt, kommer til glæde for flere. Samarbejdet med Too Good To Go bliver markant udvidet fra knap 500 til ca. 900 butikker, når fakta-kæden om en måned kommer med i Too Good To Go-ordningen, hvor allerede mange Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og Irma-butikker er med. Coop var den første dagligvarekoncern i 2016 der tilsluttede ordningen og til dags dato er der allerede reddet over 1 million måltider via To Good To Go. ”De seneste syv år har forandret forbrugernes syn på madspild. Før 2013 drejede de fleste forbrugerhenvendelser sig om for gamle varer. Nu handler det om, at vi kasserer for meget,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese. ”Red Maden”-afdelinger, som er i de fleste Coop-but

SuperBrugsen Hørning og Coop går sammen: Bygger fremtidens lavprissupermarked24.9.2020 09:00:00 CESTPressemeddelelse

SuperBrugsen Hørning og Coop har indgået en aftale om, at det bliver Danmarks nyeste kæde, Coop 365, der skal åbne på Torvet i Hørning. Her er SuperBrugsen/Hørning Brugsforening i samarbejde med Bach Invest allerede i fuld gang med et byggeri, der kommer til at omfatte 28 lejeboliger og en 1200 kvm. stor dagligvarebutik. Planen er, at det skal stå færdig om ca. et år. Coop overtager lejemålet 27. august 2021, og forventer at åbne den nye butik for kunderne i løbet af september næste år. ”Med byggeriet sikrer vi, at det velfungerende handelsliv omkring Torvet med de mange gode specialbutikker og SuperBrugsen styrkes og bliver endnu mere attraktiv for kunderne,” siger uddeler Jens F. Grøftehauge, SuperBrugsen Hørning. Coops nye adm. direktør, Kræn Østergård Nielsen, besøgte forleden Hørning. Han er glad for aftalen mellem Coop og SuperBrugsen Hørning – hvor han i øvrigt selv begyndte sin karriere som salgsassistent 25 år siden. ”Dette er et godt eksempel på, hvordan samarbejdet skal fung

Coop Denmark Establishes Global Software Company8.9.2020 14:03:35 CESTPressemeddelelse

On 1 September 2020, Coop established a new independent company: Lobyco A/S. It kicks off with 120 employees, working on the development and operation of digital solutions. The idea is to sell the solutions developed for customers in Coop’s Danish shops to other chains around the world. The ambition is to create a global software company. “We have witnessed huge interest in the solutions we have developed for the Coop App. We have already sold the first solutions and we are currently holding discussions with retailers from the likes of The United States, Europe, South America and even New Zealand,” says Jan Madsen, Group Managing Director of Coop and CEO of the new company. Lobyco has become an official Microsoft ISV Partner. This provides access to Microsoft’s global network of retail customers, and the solutions were one of Microsoft’s top attractions at the world’s largest trade fair for retail technology in New York earlier this year. “By making it an independent business area, not

Coop stifter globalt software-selskab8.9.2020 11:00:00 CESTPressemeddelelse

Coop har oprettet et nyt selvstændigt selskab, Lobyco A/S, pr. 1. september 2020. Det har fra starten cirka 120 medarbejdere, som beskæftiger sig med udvikling og drift af digitale løsninger. Hensigten er, at de digitale løsninger, der er udviklet til kunderne i Coops danske butikker, skal sælges til andre kæder over hele verden. Ambitionen er at skabe et globalt softwareselskab. ”Vi har oplevet en kolossal interesse for de løsninger, vi har udviklet til Coop Appen. Vi har allerede solgt de første løsninger, og lige nu er vi i dialog med retailere fra bl.a. USA, Europa, Sydamerika og selv i New Zealand” fortæller koncerndirektør i Coop, Jan Madsen, der er adm. direktør i det nye selskab. Lobyco er blevet officiel Microsoft ISV Partner, hvilket giver adgang til Microsofts globale netværk af retail kunder, og løsningerne var en af Microsofts hovedattraktioner på verdens største messe for retail-teknologi i New York tidligere i år. ”Ved at gøre det til et selvstændigt forretningsområde vi