Coop Danmark A/S

Brugsforeninger går sammen

Del
Fusion af Virklund Brugsforening og TRYG vedtaget: Dermed er vejen for SuperBrugsen i Virklund banet

Medlemmerne af Virklund Brugsforening vedtog på en generalforsamling i aftes med meget stort flertal, at foreningen bliver fusioneret med Brugsforeningen TRYG.

Dermed er vejen banet for, at Virklund får en ny SuperBrugs ved det nuværende Virklundcentret, hvor man i samarbejde med Rema 1000 skal skabe et helt nyt indkøbsområde.

”Det var dejligt at opleve medlemmernes store opbakning. Vi er en supersund brugsforening, men ved at gå sammen med en af de største og stærkeste får vi mulighed for at løfte den ambitiøse opgave, der sikrer, at byen i fremtiden vil have både et stort moderne kvalitetssupermarked og en dygtig discountbutik,” siger formanden for Virklund Brugsforening Henrik Ørtenblad

”Brugsforeningen TRYG er glad for, at medlemmerne i Virklund Brugsforening stemte ja til fusionen. Nu kan vi realisere drømmen om en SuperBrugs i Virklund, der vil glæde alle. Det er en svær beslutning at opgive sin selvstændighed, men med beslutningen har medlemmerne i Virklund Brugsforening sagt ja til udvikling og fremgang”, siger Carsten Bank-Mikkelsen, formand for Brugsforeningen TRYG.

Brugsforeningen TRYG er en af Danmarks største selvstændige brugsforeninger og driver butikkerne Kvickly Ry, SuperBrugsen Ry, SuperBrugsen Kolt og online-forretningen Osuma. Foreningen er kendt for sit stærke lokale engagement, hvor man siden 2014 har uddelt over 12 millioner kr. til lokale formål.

Fusionen gælder med tilbagevirkende kraft pr. 1.1. 2020. Den får ingen indflydelse på driften af Dagli´Brugsen Virklund, der fortsætter uændret frem til åbningen af den nye SuperBrugs. Den forventes at stå klar 2022-2023.

Yderligere information:

Formand for Brugsforeningen TRYG, Carsten Bank-Mikkelsen, 4011 9000

Uddeler i Virklund Brugsforening, Morten Melin, 3066 7348

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Flere penge tilbage til medlemmerne: Coop investerer millioner i medlemsbonus på frisk frugt og grønt6.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Coops 2 millioner medlemmer får, fra den 27. januar 2026, en af de hidtil største forhøjelser af deres bonus, når Coop udbetaler 5 % medlemsbonus, hver gang der købes frisk frugt og grønt i Coops kæder: SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen. Samtidig kommer Coop med en opfordring: Politikerne bør tage næste skridt og sænke momsen på frugt & grønt. Siden 2022, og i takt med den stigende inflation, har Coop været en aktiv stemme i debatten om at skære momsen på frugt og grønt. Med den nye bonusforhøjelse tager Coop nu selv et skridt for at gøre valget af frisk frugt og grønt mere attraktivt. ”Når vi spørger danskerne, er der ingen tvivl om, at momsen på frugt og grønt er den afgift, de helst vil have sænket. Og det er også noget, flere og flere partier på Christiansborg taler om. Derfor er jeg stolt af, at Coop nu sætter handling bag ordene og går foran med en markant medlemsbonus på frisk frugt og grønt,” siger Pernille Skipper, formand for foreningen Coop amba. I 2022, 2024 og

SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.

Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye