Coop Danmark A/S

Brugsforeningen TRYG og Coop konverterer Dagli’Brugsen i Sejs til en SuperBrugsen

Del
Til foråret åbner en ny SuperBrugsen i Sejs-Svejbæk syd for Silkeborg. Den nuværende Dagli’Brugsen lukker og personalet flytter med over i den nye butik.

Dagli’Brugsen i Sejs-Svejbæk, syd for Silkeborg, lukker for at give plads til en ny og næsten dobbelt så stor SuperBrugsen. Den nuværende Dagli’Brugsen rives ned, og der etableres her en parkeringsplads.

Den nye SuperBrugsen åbner i REMA 1000’s gamle lokaler, som først skal udbygges, så der bliver plads til både slagter og delikatesse, en stor grøntafdeling og en flot bagerafdeling.

Dagli’Brugsen holder åbent helt frem til åbningen af den nye SuperBrugsen, der forventes at slå dørene op i foråret 2023.

Personalet i Dagli’Brugsen blev tirsdag orienteret om byggeplanerne. Alle medarbejdere følger med over i den nye SuperBrugsen, mens uddeleren tilbydes et tilsvarende job et andet sted i Coop.

Ejerskabet går fra Coop til den selvstændige Brugsforeningen TRYG

Det er Brugsforeningen TRYG, der - sammen med Coop – konverterer Dagli’Brugsen til en SuperBrugsen. Brugsforeningen TRYG kommer således fremadrettet til at drive den nye SuperBrugsen, fortæller direktør for Brugsforeningen TRYG Thomas Dahl: ”Vi glæder os til at overtage butikken. Sejs-Svejbæk er et vækstområde i Silkeborg Kommune, som fortjener et supermarked, og i de nye og større rammer får vi langt bedre mulighed for at servicere kunderne.”

Formanden for Brugsforeningen TRYG Carsten Bank-Mikkelsen siger om planerne for den nye butik: ”Sejs-Svejbæk passer godt ind i vores vækststrategi. Vi er vant til at servicere kræsne kunder med gode varer og høj service. Vi trives bedst i lokalmiljøer med høje standarder, hvor vi involverer os i lokalsamfundet og støtter lokale initiativer med både penge og engagement.” 

Coops administrerende direktør Kræn Østergaard Nielsen siger: ”Brugsforeningen TRYG er gode til butiksdrift, de går den ekstra mil for kunderne og engagerer sig i lokalområdet. Derfor er det med ro i sindet, at vi nu overdrager butikken til TRYG. Vi står stærkt i Silkeborg, hvor vi også har en helt ny Kvickly på vej. Den nye SuperBrugsen i Sejs-Svejbæk sætter en tyk streg under vores tilstedeværelse i en af Danmarks hurtigst voksende kommuner. At butikken fremover drives af en selvstændig Brugsforening, understreger samarbejdet i brugsbevægelsen.”

Projektet kommer i nabohøring senere i denne uge.

Brugsforeningen TRYG er en østjysk brugsforening, der med udgangspunkt i Ry fremover driver: Én Kvickly, to SuperBrugser, tre Dagli’Brugser, hvoraf to er i proces med at blive omdannet til SuperBrugser, samt tre OK-benzin anlæg.

Kontakter

Formand for Brugsforeningen TRYG Carsten Bank-Mikkelsen på tlf. nr. 40 11 90 00

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.

Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he

Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,

Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye