Brugsforeningen TRYG og Coop konverterer Dagli’Brugsen i Sejs til en SuperBrugsen

Til foråret åbner en ny SuperBrugsen i Sejs-Svejbæk syd for Silkeborg. Den nuværende Dagli’Brugsen lukker og personalet flytter med over i den nye butik.

Dagli’Brugsen i Sejs-Svejbæk, syd for Silkeborg, lukker for at give plads til en ny og næsten dobbelt så stor SuperBrugsen. Den nuværende Dagli’Brugsen rives ned, og der etableres her en parkeringsplads.

Den nye SuperBrugsen åbner i REMA 1000’s gamle lokaler, som først skal udbygges, så der bliver plads til både slagter og delikatesse, en stor grøntafdeling og en flot bagerafdeling.

Dagli’Brugsen holder åbent helt frem til åbningen af den nye SuperBrugsen, der forventes at slå dørene op i foråret 2023.

Personalet i Dagli’Brugsen blev tirsdag orienteret om byggeplanerne. Alle medarbejdere følger med over i den nye SuperBrugsen, mens uddeleren tilbydes et tilsvarende job et andet sted i Coop.

Ejerskabet går fra Coop til den selvstændige Brugsforeningen TRYG

Det er Brugsforeningen TRYG, der - sammen med Coop – konverterer Dagli’Brugsen til en SuperBrugsen. Brugsforeningen TRYG kommer således fremadrettet til at drive den nye SuperBrugsen, fortæller direktør for Brugsforeningen TRYG Thomas Dahl: ”Vi glæder os til at overtage butikken. Sejs-Svejbæk er et vækstområde i Silkeborg Kommune, som fortjener et supermarked, og i de nye og større rammer får vi langt bedre mulighed for at servicere kunderne.”

Formanden for Brugsforeningen TRYG Carsten Bank-Mikkelsen siger om planerne for den nye butik: ”Sejs-Svejbæk passer godt ind i vores vækststrategi. Vi er vant til at servicere kræsne kunder med gode varer og høj service. Vi trives bedst i lokalmiljøer med høje standarder, hvor vi involverer os i lokalsamfundet og støtter lokale initiativer med både penge og engagement.”

Coops administrerende direktør Kræn Østergaard Nielsen siger: ”Brugsforeningen TRYG er gode til butiksdrift, de går den ekstra mil for kunderne og engagerer sig i lokalområdet. Derfor er det med ro i sindet, at vi nu overdrager butikken til TRYG. Vi står stærkt i Silkeborg, hvor vi også har en helt ny Kvickly på vej. Den nye SuperBrugsen i Sejs-Svejbæk sætter en tyk streg under vores tilstedeværelse i en af Danmarks hurtigst voksende kommuner. At butikken fremover drives af en selvstændig Brugsforening, understreger samarbejdet i brugsbevægelsen.”

Projektet kommer i nabohøring senere i denne uge.

Brugsforeningen TRYG er en østjysk brugsforening, der med udgangspunkt i Ry fremover driver: Én Kvickly, to SuperBrugser, tre Dagli’Brugser, hvoraf to er i proces med at blive omdannet til SuperBrugser, samt tre OK-benzin anlæg.

Formand for Brugsforeningen TRYG Carsten Bank-Mikkelsen på tlf. nr. 40 11 90 00

Dagli´Brugsen lukker 4 butikker30.9.2022 14:05:19 CEST | Pressemeddelelse

27. november vil være sidste åbningsdag for Dagli´Brugsen i Nørre Broby og Rørby. 4. december vil være sidste åbningsdag for Dagli´Brugsen i Trige og Ågård. Butikkerne giver underskud, og der er desværre ingen udsigt til, at udviklingen vender. Samtidig står de over for større investeringer i nyt køl- og frostanlæg. Oven i det er så kommet de stærkt stigende udgifter til el og energi, der har flere-doblet deres månedlige elregninger. ”Trods stor indsats fra uddelere og medarbejdere alle fire steder, så står butikkerne ikke til at redde. De stærkt stigende elpriser har så været dråben, der fik bægeret til at flyde over, og som var medvirkende til, at der ikke var andre muligheder her og nu,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen. De Samvirkende Købmænd (DSK) har tidligere på måneden meldt ud, at måske 150-200 mindre butikker, må konstatere, at de ikke kan få det til at hænge sammen. ”Det er en alvorlig situation for mange butikker og dermed for mange lokalsamfund. Men fra

Coop køber Fakta-ejendomme i Tyskland28.9.2022 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse