Brugsforening åbner første Coop365

Som den første selvstændige brugsforening åbner Middelfart Brugsforening nu en Coop365.

Coop365 er en test af fremtidens lavprissupermarked, som i løbet af de seneste otte måneder er blevet en voksende succes, og som nu omfatter ca. 40 butikker over hele Danmark.

Middelfart Brugsforening har besluttet at bygge den Fakta-butik, man driver i Gelsted, om til en Coop365. Den nye butik skal stå klar inden sommerferien i år.

”Det er et meget positivt signal, at en af landets største brugsforeninger tror så meget på Coop365, at de går ind og investerer i konceptet allerede på dette tidspunkt,” siger kædedirektør Thomas Nielsen, Coop365 og Fakta.

Med konverteringen til Coop365 får butikken ca. 1000 flere forskellige varer. Konceptet er Coops bud på fremtidens lavprissupermarked – et nyt format som placerer sig mellem discountbutikker og kvalitetssupermarkeder. Billigere i pris, bedre i udvalg og nemmere i hverdagen.

Butikken i Gelsted er en af de i alt ni Fakta-butikker, som drives på franchise af selvstændige brugsforeninger, hvor den lokale forening har en aftale med Coop om retten til at drive en butik under det navn og koncept.

”Hvis de positive erfaringer fortsætter, håber jeg, at andre af Coops brugsforeninger, der i dag ikke har en lavprisbutik, også får lyst til at drive det nye format,” siger Thomas Nielsen.

Farven for testbutikkerne er grøn, som et klart signal om at Coop 365 adskiller sig fra Coops øvrige kæder, der er røde (Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og Fakta) og blå (Irma).

Yderligere information:

Kædedirektør Thomas Nielsen, Coop365 og Fakta, 2095 2299

Bestil og Hent madbokse har premiere i Kvickly Næstved7.7.2021 16:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Coop begynder nu en test af de første Bestil & Hent skabe. De ligner umiddelbart almindelige pakkebokse, men de er indrettet med forskellige kølezoner, der gør, at fødevarer holdes ved korrekte temperaturer, ind til kunderne henter varerne. Testen foregår i Kvickly Næstved. ”For kunderne i Kvickly betyder det større fleksibilitet og frihed i en travl hverdag. De kan bestille varerne på Coop.dk MAD, så pakker vi dem og kunderne kan afhente varerne, når det passer dem,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Kvickly. Systemet er meget udbredt i Sverige, og det er samme koncept, Coop tester i Danmark. ”Online-handel med dagligvarer oplever et sandt boom i øjeblikket. Vi forventer, at det vil fortsætte med uformindsket styrke i takt med, at flere og flere oplever bekvemmeligheden. Med Bestil & Hent skabene tilføjer vi en ekstra mulighed for at spare tid og gøre indkøbsturen meget kortere,” siger digital direktør Morten Viktor, Coop. For at benytte Bestil & Hent skal kunderne bestille varer