BR’s nye chef vil begejstre med oplevelser
BR’s nye chef hedder Charlotte From. Hele sit arbejdsliv har hun været drevet af nysgerrighed på kunder, styrkede indkøbsoplevelser og optimering af butiksdrift. Charlotte From er udpeget internt i Salling Group, der i kølvandet på Top-Toy’s konkurs i december købte koncernens samlede danske varelager samt rettighederne til at anvende BR-navnet i Danmark.
Fremover skal en landsdækkende BR-kæde og en stærk webshop sikre, at der bliver et univers, hvor man kan købe legetøj i hele Danmark, og at børns leg og legetøj forbliver en del af danskernes hverdag. Det kræver sin kvinde. Med Charlotte From som BR’s nye chef er administrerende direktør i Salling Group, Per Bank, sikker på, at opgaven er i gode hænder.
– Charlotte brænder for at skabe den helt rette BR-oplevelse. Hun har præcis det, der skal til for at sammensætte det rigtige team, få åbnet 25 butikker i højt tempo og genetablere danskerens glæde ved legetøjsbutikker. Charlottes vilje, erfaring og personlige værdier gør hende til garant for, at vi kan levere lige præcis dén BR-oplevelse, kunderne har savnet og nu kan se frem til, siger Per Bank.
I alt forventer BR at åbne godt 25 butikker i løbet af foråret, og allerede i februar sætter legetøjskæden adresse på de første 15 lokationer. BR lancerer også i foråret et helt nyt online-univers, der kobler sig tæt til de fysiske butikker.
Leder med forståelse for oplevelsesøkonomi
37-årige Charlotte From har tilbragt hele sit arbejdsliv i butik og med at bygge bro mellem butikker, lagre og support-funktioner. Altid med fokus på at sikre kunderne de bedste oplevelser og kollegerne de smidigste arbejdsvilkår. Hun begyndte i virksomheden i 1999 og har siden været management trainee og bestredet poster inden for salg og drift i et af Salling Groups største varehuse, herunder en længere årrække med ansvaret for salg af netop legetøj samt elektronik mm.
I 2013 blev hun hentet til Salling Groups hovedkvarter med henblik på at forstærke dialogen mellem butiksleddet og bagvedliggende funktioner, og de sidste to år har hun været ansvarlig for optimering af driften i samtlige Bilka-varehuse.
Charlotte From ser frem til at sætte oplevelser og ægte legeglæde øverst i legetøjskæden, også til at begynde med i udvælgelsen af sine kommende kolleger.
– BR har en særlig plads hos rigtig mange danskere. Den plads skal vi udvikle med legetøjsbutikker, der bliver indkøbsturens højdepunkt for de yngste i familierne og deres forældre. Det er et stort ansvar at træde ind i BR-kæden, og derfor er det også med stor iver, glæde og ydmyghed, jeg går til jobbet, siger Charlotte From.
Privat bor Charlotte i Vejle, er gift og har to børn, som helt enstemmigt mener, at deres mor netop har fået verdens sejeste job.
Blå bog, Charlotte From
Karriere:
2019 – Head of BR
2017-2019 Head of Operation & Support, Bilka
2013-2017 Support Office Manager
2006-2013 Afdelingschef, Legetøj, Elektronik, Kontorartikler mm.
2005-2006 Driftsleder
2004-2005 Salgsleder
1999-2003 Forskellige roller i Bilka Vejle
Uddannelse:
Management Trainee (2004)
Vejle Handelsskole – HHX (2000)
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse
Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.
Hæder til Salling Group og ØGO i anerkendt bæredygtighedsundersøgelse8.3.2024 14:10:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group er bedst i sin kategori, mens Nettos varemærke ØGO stryger ind i en samlet top fire i årets Sustainable Brand Index Award™.
Salling Group sætter kurs mod grønnere varetransport4.3.2024 13:52:37 CET | Pressemeddelelse
Transport af varer til Netto, føtex og Bilka skal senest med udgangen af 2040 ske uden fossile brændstoffer. Det vil årligt reducere CO2e-udledningen med knap 50.000 ton, og allerede nu beder Salling Group vognmændene sætte mål for reduktioner.
Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse
Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.
Salling Group lancerer omfattende mental sundhedsprogram19.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hver tredje kvinde og hver femte mand i alderen 16-24 år har dårligt mentalt helbred og op mod halvdelen af de erhvervsaktive har søvnbesvær. Med 44.000 kollegaer i Danmark påvirker det også hverdagen i Salling Group, som derfor nu lancerer en indsats, der skal understøtte den mentale sundhed. Virksomheden indgår samtidig i et nyt historiske partnerskab.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum