Britta Bjerre nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Business Development Consultant og cand. mag. Britta Bjerre, Vejle, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse.

Britta Bjerre, der også er medlem af bestyrelsen for Kræftens Bekæmpelses lokalforening i Vejle, har været med til at starte frivillige ungegrupper både i Aalborg og Vejle, og hun vil som hovedbestyrelsesmedlem blandt andet arbejde for at fremme den unge frivillige kultur i Kræftens Bekæmpelse.

Repræsentantskabet er Kræftens Bekæmpelses øverste ledelse, og valg til hovedbestyrelsen fandt sted ved repræsentantskabsmødet i Kolding 21. maj 2017.

Marianne Vestergaard
Kommunikation

Brun for enhver pris: 6 ud af 10 unge solariebrugere ved godt, at deres solarieforbrug kan give kræft2.10.2018 06:00pressemeddelelse

Solariebrug er kræftfremkaldende, og jo yngre du er, jo farligere er det. Men hvis vi vil have unge til at lade være med at gå i solarium, er det ikke nok at fortælle dem, at det er sundhedsskadeligt. Det ved de fleste nemlig godt, viser en ny undersøgelse fra Kræftens Bekæmpelse og TrygFondens Solkampagne. Solkampagnen efterlyser fokus på, at modermærkekræft er en meget alvorlig sygdom