Bright Bird A/S

Bright Bird A/S åbner kontor i Mykolaiv, Ukraine, som den første danske virksomhed siden konflikten

Mykolaiv, Ukraine - 18. september 2023 - Lørdag den 9. september 2023 markerede en historisk begivenhed, da Bright Bird A/S officielt indviede sit kontor i Mykolaiv, Ukraine. Dette gør Bright Bird A/S til den første danske virksomhed, der etablerer sig i den danske 'venskabsby' siden udbruddet af konflikten.

Direktør Thomas Trust Have, der er læge i anæstesiologi og intensiv medicin og tidligere jægersoldat, står bag beslutningen om at lægge virksomhedens første internationale kontor i Ukraine.

Under en indledende dialog ved åbningen af kontoret deltog den danske ambassadør, Ole Egberg Mikkelsen, og guvernøren for Mykolaiv, Vitalii Kim. Thomas Have fremhævede årsagerne bag denne strategiske beslutning med følgende ord: "For os er vores tilstedeværelse i Ukraine ikke blot en forretningsmæssig beslutning, det er også en moralsk beslutning. Vi mener, at den kommercielle sektor i Danmark også har et ansvar for at støtte Ukraine i at genetablere sig - ikke kun den danske stat. Fremtidens fokus bør bevæge sig fra ord til handling. Da Mykolaiv udgør en stærk kombination af både den offentlige og private sektor med fokus på praktiske løsninger, er det oplagt for os at være her."

Valget af Ukraine som det første internationale kontor afspejler også Bright Birds overbevisning om, at Ukraine, og især Mykolaiv, i den kommende periode vil tiltrække både statslige og kommercielle aktører som en del af den bredere genopbygning af landet. Kernepunktet for begge disse aktører er muligheden for at arbejde frit og sikkert, hvilket Bright Bird har som mål at muliggøre.

Med etableringen i Mykolaiv udvider Bright Bird nu sin tilstedeværelse til at omfatte kontorer i Hørsholm, Skodsborg, Middelfart og senest Mykolaiv.

Bright Bird A/S ser frem til at styrke båndene mellem Danmark og Ukraine gennem sin tilstedeværelse i Mykolaiv og engagere sig i at bidrage til genopbygningen af Ukraine i årene fremover.

Om Bright Bird A/S

Bright Bird A/S er en dansk risikostyringsvirksomhed med kontorer og klinikker i Danmark og Ukraine. Bright Bird leverer ydelser indenfor sundhed og medical support, uddannelse, sikkerhed og efterretning, samt kombinationer af disse.

Følg pressemeddelelser fra Bright Bird A/S

Flere pressemeddelelser fra Bright Bird A/S