NordicBet Danmark

Brian Urlacher og John Lynch på vippen til NFL’s Hall of Fame

Mens superstjernerne Ray Lewis og Randy Moss ser ud til at stryge direkte i NFL’s Hall of Fame, kan den legendariske Chicago Bears-linebacker Brian Urlacher risikere at blive forbigået. Sådan lyder vurderingen fra NordicBet, der også spår hårde odds for John Lynch.

Få spillere har henover et helt årti skabt skræk og rædsel hos ethvert NFL-angreb som Chicago Bears’ hårdtslående linebacker Brian Urlacher. Og med otte Pro Bowl-deltagelser, fire All-Pro nomineringer og én gang årets forsvarsspiller, ligner linebackeren selvsagt en åbenlys indlemmelse i NFL’s fornemste selskab.

Alligevel er Urlacher, der stod i spidsen for Chicago Bears’ forsvar i Super Bowl 2007, ikke blandt favoritterne til optagelse i Hall of Fame i sit første år som finalist. Ifølge spilleselskabet NordicBet må Urlacher til odds 2,50 tage plads bag Ray Lewis, Randy Moss, Terrell Owens og Brian Dawkins. Også 49ers’ General Manager og tidligere safety John Lynch er på kanten i odds 3,50.

”Selvom der ikke er et loft for hvor mange spillere, der kan indlemmes på et år, har Brian Urlacher den ulempe, at han vil blive sammenlignet med linebacker-kollegaen Ray Lewis. Brian Urlacher er muligvis den mest alsidige linebacker i nyere tid, og flere mener, at han opfandt måden som positionen bør spilles i dagens NFL. Men sammenlignet med Ray Lewis har han ikke formået at vinde en Super Bowl, og det kan koste dyrt i dommernes votering”, siger NordicBets pressechef Thomas Holm.

For at blive indlemmet i NFL’s Hall of Fame skal finalisten modtage mindst 80 procent positive stemmer af dommerkomitéen. Årets nye Hall of Fame-medlemmer bliver annonceret på Super Bowl-aftenen den 3. februar 2018.

Hvem indlemmes i NFL’s Pro Football Hall of Fame i 2018?
Ray Lewis                               1,01
Randy Moss                           1,20
Terrell Owens                         1,50
Brian Dawkins                        2,30