Branche: Kosmetikken ser ikke ud til at aftage

Kosmetikindustrien vokser med en hidtil uset hastighed. I 2022 forventes det globale kosmetikmarked at nå op over 800 milliarder dollars. Industrien har været støt voksende i de sidste par år og viser ingen tegn på at bremse op, og det er der flere årsager til. De tre største grunde til at branchen vokser er uddybet nedenfor.

1. Den stadigt voksende efterspørgsel efter kosmetik

Som tidligere nævnt vokser efterspørgslen efter kosmetik med en hidtil uset hastighed. Dette gælder især blandt unge mennesker. En undersøgelse fra NPD Group viste, at 41 procent af millennials bruger makeup hver dag, sammenlignet med kun 28 procent af Gen Xers.

Millennials bruger ikke kun mere makeup, men de er også villige til at bruge mere på det. Sider som Wicky Hannah er blot et af mange, som bærer frugt af trenden. Faktisk er denne generation dem, der bruger flest penge på kosmetik, og generelt et ret stort beløb i forhold til tidligere generationer.

Denne tendens er drevet af de sociale mediers stigende popularitet. Platforme som Instagram og YouTube har gjort det lettere for folk at opdage nye produkter og lære at bruge dem. Som følge heraf er flere mennesker interesseret iprøver makeup og er villige til at bruge penge på det.

2. De sociale mediers indvirkning på branchen

De sociale medier har haft en dybtgående indvirkning på kosmetikindustrien. Tidligere var virksomhederne stærkt afhængige af traditionelle markedsføringsteknikker for at nå ud til forbrugerne. Men de sociale mediers fremkomst har skabt nye muligheder for virksomhederne til at komme i kontakt med potentielle kunder. Via platforme som Instagram og YouTube kan brands nå ud til et bredere publikum og dele deres budskab med verden. Desuden giver de sociale medier kunderne mulighed for at komme i kontakt med brands og give feedback. Som følge heraf har kosmetikindustrien været nødt til at tilpasse sig til det skiftende landskab af sociale medier. Uanset om det drejer sig om at indgå partnerskaber med influencers eller skabe engagerende indhold, arbejder virksomhederne hårdt for at sikre, at de forbliver relevante i de sociale mediers tidsalder.

3. Stigende disponibel indkomst driver væksten i kosmetik branchen

I takt med at folks disponible indkomst stiger, er de mere tilbøjelige til at bruge penge på luksusvarer som f.eks. kosmetik. Dette gælder især i udviklingslandene, hvor der er en voksende middelklasse med en større disponibel indkomst. Stigningen i den disponible indkomst er drivkraften bag væksten i kosmetikindustrien, da folk er villige til at bruge mere på produkter, der får dem til at føle sig godt tilpas.

Så der har du de tre hovedårsager til, at kosmetikindustrien er i fremgang i 2022. Den stadigt voksende efterspørgsel efter kosmetik, de sociale mediers indflydelse og den stigende disponible indkomst hos folk rundt om i verden er alle medvirkende.