Brændt Brugs åbner igen

Dagli´Brugsen i Sengeløse gen-åbnet

Lige før midnat den 1. april udbrød der brand i Dagli´Brugsen Sengeløse, og trods en ihærdig indsats fra brandvæsenets side, så nedbrændte butikken nærmest.

Dermed har Sengeløse været uden dagligvarebutik i tre en halv måned.

Men onsdag den 18. juli kl. 7.00 kan uddeler Per Vadstrup og hans team atter byde velkommen i butikken, der er blevet genopført og nu står frisk og moderne med nyt inventar.

”Vi er glade for, at være klar igen i Sengeløse. Det har kun kunnet lade sig gøre i kraft af et meget stærkt samarbejde mellem butikken og Coops afdelinger for ejendomme, konceptudvikling og IT,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen.

Åbningen er blevet fejret med gratis morgenkaffe og masser af gode åbningstilbud.

Samtidig benytter butikken lejligheden til at udvide åbningstiden, så der fremover er åben 7-21 alle ugens dage.

Yderligere information:

Uddeler Per Vadstrup, Dagli´Brugsen Sengeløse: 4399 5005

Kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen: 2053 5274

Friends-børnetøj åbner egen butik i Hvalsø9.10.2018 08:00pressemeddelelse

For første gang får Coops baby- og børnetøjsmærke, Friends, sin egen butik. Torsdag 11. oktober åbner den første Friends-butik. Det sker i det nye center Søtorvet i Hvalsø. Den er godt 150 kvm., og indeholder det fulde sortiment af Friends baby- og børnetøj, suppleret med legetøj og Änglamark til samme målgruppe, de 0-10 årige. Igennem ca. 40 år har Friends været Coops eget mærke inden for baby- og børnetøj, kendetegnet ved meget høj kvalitet, omfattende test og særlige, skærpede krav til indhold af kemi. Hidtil er varerne kun blevet solgt i Kvickly, SuperBrugsen og på Coop.dk Shopping. ”Friends er et af Danmarks tre kendteste mærker inden for børnetøj. Derfor synes vi, at det er spændende og prøve om mærket kan klare sig på egen hånd, altså i sin helt egen butik,” siger kategorichef Anne Marie Hartmann, Coop. Det er direktør Kim Kanstrup, Hvalsø Brugsforening, der både står bag det nye center, Søtorvet, og ideen om at åbne en selvstændig Friends butik i Hvalsø. ”Hvalsø er et smørhul f

Kvickly og APOTEKEREN A.m.b.a. indgår aftale om samarbejde8.10.2018 08:00pressemeddelelse

Der vil åbne apoteker-butikker i en række Kvickly-varehuse over hele Danmark i de kommende år. Det er resultatet af en rammeaftale mellem APOTEKEREN A.m.b.a. og Coop, som netop er indgået. Aftalen er den første af sin art mellem en apotekskæde og en dagligvarekæde. Det bliver særlige afdelinger i Kvicklys forområde, hvor apotekerne etablerer og selv driver dem, som selvstændige filialer, og med eget, faguddannet personale. De vil typisk få et areal på 80-100 kvm. De første afdelinger forventes at åbne inden for de kommende seks måneder, nogle formentlig allerede først i det nye år. Kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly: ”I Kvickly er vi glade for aftalen. Det gør hverdagen lidt lettere for vores kunder, når de kan klare deres apoteks-indkøb samtidig med, at de køber dagligvarer. Og på denne måde udnytter vi vores areal på en måde, der gør vores varehuse mere attraktive at handle i.” Bestyrelsesformand, apoteker Per Wijngaard APOTEKEREN A.m.b.a.: ”Vi føler med denne aftale, at ønske