Brændt Brugs åbner igen

Dagli´Brugsen i Sengeløse gen-åbnet

Lige før midnat den 1. april udbrød der brand i Dagli´Brugsen Sengeløse, og trods en ihærdig indsats fra brandvæsenets side, så nedbrændte butikken nærmest.

Dermed har Sengeløse været uden dagligvarebutik i tre en halv måned.

Men onsdag den 18. juli kl. 7.00 kan uddeler Per Vadstrup og hans team atter byde velkommen i butikken, der er blevet genopført og nu står frisk og moderne med nyt inventar.

”Vi er glade for, at være klar igen i Sengeløse. Det har kun kunnet lade sig gøre i kraft af et meget stærkt samarbejde mellem butikken og Coops afdelinger for ejendomme, konceptudvikling og IT,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen.

Åbningen er blevet fejret med gratis morgenkaffe og masser af gode åbningstilbud.

Samtidig benytter butikken lejligheden til at udvide åbningstiden, så der fremover er åben 7-21 alle ugens dage.

Yderligere information:

Uddeler Per Vadstrup, Dagli´Brugsen Sengeløse: 4399 5005

Kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen: 2053 5274

Mød Coop på Naturmødet 23.-25. maj 201920.5.2019 05:30:00 CESTPressemeddelelse

Coop deltager med stærkt program for både store og små på Naturmødet i Hirtshals. De medlemsvalgte bestyrelser fra Kvickly Hjørring, SuperBrugsen Hirtshals, Dagli’Brugsen Bindslev og Dagli’Brugsen Tornby står som tidligere år bag aktiviteterne på stand nr. 49. Coop har udviklet en af verdens måske mest ambitiøse emballagestrategier, og netop ”bæredygtig emballage” er hovedtemaet i dette års debatter og oplæg. Der vil også være aktiviteter for de helt unge deltagere, når elever fra Hirtshals Skole sammen med folkene bag Coops skolekontakt og lokale bestyrelsesmedlemmer bygger Skrotrobotter ud af emballageaffald. Det er lokale kræfter, der står for det praktiske arrangement, men Naturmødet har høj prioritet i hovedkvarteret i Albertslund. Derfor kommer en række fagpersoner fra Coop og bidrager til spændende oplæg og debatter om bæredygtighed i dagligvarehandlen – både på Coops egen stand og på de store scener. Bestyrelsen for andelsfællesskabet Coop amba kommer også til Hirtshals, og for

Kvickly åbner nyt varehus i Vejle15.5.2019 16:00:00 CESTPressemeddelelse

Kvickly har indgået aftale med NPV A/S om etablering af et helt Kvickly varehus på Gammelhavn i Vejle. Der bliver tale om en flytning af det varehus, Kvickly har haft i Bryggen siden etableringen i 2008. ”Med aftalen om etablering på Gammelhavn får vi en optimal placering i Vejle, trafikalt nemt at komme til med parkeringspladser lige ved indgangen og muligheden for at præsentere det bedst og mest moderne inden for dansk dagligvarehandel,” siger kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly. Medarbejderne i Kvickly Bryggen flytter med over i det nye varehus, og varehuset i Bryggen vil være åbent helt normalt frem til den dag den nye butik på Gammelhavn slår dørene op. I NPV A/S siger udlejningsdirektør Line Højvang Christiansen om aftalen med Kvickly: ”Vi er glade for, at få Kvickly ind på den meget markante og centrale placering i Vejle, hvor butikken får en fantastisk synlighed og tilgængelighed fra Fredericiavej med gode parkeringsforhold for kunderne. Kvickly vil med sin tilstedeværels

Coop flytter lager fra Vejen til Odense2.5.2019 15:00:00 CESTPressemeddelelse

Vejen Distributionscenter bliver en del af Odense Distributionscenter pr. 1. oktober. Lageret, som Coop etablerede i 1963, har stået for distribution af dagligvarer til fakta, Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen i Sønderjylland, Midtjylland og Fyn. Fremover skal de primært have varerne fra Odense. ”Vi har et supermoderne og højteknologisk center i Odense, hvor vi har mere kapacitet, end vi udnytter i dag. Derfor vil det være væsentligt mere økonomisk fornuftigt at distribuere varerne derfra fremover,” siger supply chain direktør Nicolaj Boysen, Coop. Der er 137 medarbejdere ansat i Vejen. Heraf er 94 fastansatte lagerarbejdere, som alle tilbydes job i Odense. Desuden tilbydes alle en særlig bonus, hvis de bliver i job frem til centrets lukning. ”Det er mange medarbejdere, der har arbejdet dygtigt og loyalt i rigtig mange år for os. Derfor vil vi gøre alt, hvad vi kan for at sikre, at de får mulighed for at fortsætte hos os. Og hvis ikke de ønsker det, at de kommer videre på en orden