BR og Vores Børn går sammen om at inspirere børn og forældre til endnu mere leg

Med et nyt kommercielt partnerskab under overskriften ”Slip legen fri” vil BR og Vores Børn styrke legelysten i de danske børnefamilier. Det betyder, at børn og forældre både hos BR og i Vores Børn vil blive mødt med masser af inspiration og ideer til aktiviteter, der kan bringe mere leg ind i hverdagen

I en travl hverdag er det afgørende, at der er tid og rum til at lege, for det er bl.a. gennem legen, at børn udvikler sig, lærer om livet og dem selv; og at forældrene giver sig hen til grin og nærvær. Derfor går to af Danmarks stærke familie-brands, legetøjskæden BR og magasinet Vores Børn, nu sammen om at sætte fokus på legen.

BR og Vores Børn vil med ”Slip legen fri” inspirere forældre til at prioritere legen med deres børn – ikke bare for børnenes skyld, men i høj grad også for deres egen og resten af familiens. Det handler om at få mere leg og sjov ind i hverdagen og om at slippe tøjlerne og den dårlige samvittighed over alt det, vi ikke når eller det, vi burde gøre.

Det unikke partnerskab er kickstartet med et 20 siders kommercielt juletema i november-nummeret af magasinet Vores Børn. Dertil kommer indhold, film og aktiviteter på Vores Børn og BR’s sociale medier, Alt.dk, nyhedsbreve og i BR’s 26 butikker. Alt sammen med det formål at give gode råd, indsigt og guides til, hvordan julestressen kan afløses af sjove, hyggelige og fantasifulde lege og aktiviteter.

– Vi ved, hvor vigtig legen er, når man vokser op, og i BR vil vi gerne støtte op om den vigtige leg. Vi vil gerne være med til at inspirere til leg, sjov og ballade – både i og uden for vores butikker. BR skal ikke kun være et sted, man køber legetøj. Det skal også være legehuse, hvor børnene elsker at komme og lege. Vi glæder os helt vildt til sammen med Vores Børn at smitte både børn og deres forældre med legesyge, siger Charlotte From, der er kædechef for BR.

Om partnerskabet siger chefredaktør for Vores Børn, Mette Hovmand-Stilling:

– Det er guld værd at skabe rum for nærvær, grin og leg – også i en hektisk hverdag – for det er ofte her, at vi for alvor samles som familie. På Vores Børn arbejder vi hver dag med at inspirere og guide forældre til et skønt og udviklende liv med børn. Vi ser derfor frem til igennem det kommercielle partnerskab at sætte endnu mere fokus på vigtigheden af leg sammen med en så traditionsrig legetøjskæde som BR, siger hun.

Partnerskabet fortsætter i 2020 med nye kampagner og temaer – alle med masser af inspiration til at bringe legen ind i hverdagen på en let og tilgængelig måde.

- - - - - -

Vores Børn udgives af Egmont Publishing og er et univers, der henvender sig til forældre, som har børn i alderen 0-12 år. Vores Børn udkommer som magasin seks gange om året og favner desuden Alt.dk/boern og profiler på Facebook, Instagram, nyhedsbreve og podcasts.

BR-kæden blev etableret i 1963 under navnet BR-legetøj efter stifteren Børge Rasmussen. Senere blev navnet ændret til Fætter BR. I dag er navnet BR, og kæden ejes af Salling Group. Der er i alt 26 BR-butikker landet over samt webshoppen BR.dk, hvor man også kan finde masser af leg. Derudover har BR en side på Facebook og YouTube.

BR's Marketingchef, Rikke Hammer Jakobsen
rikke.hammer.jakobsen@bilka.dk