BR og Vores Børn går sammen om at inspirere børn og forældre til endnu mere leg
I en travl hverdag er det afgørende, at der er tid og rum til at lege, for det er bl.a. gennem legen, at børn udvikler sig, lærer om livet og dem selv; og at forældrene giver sig hen til grin og nærvær. Derfor går to af Danmarks stærke familie-brands, legetøjskæden BR og magasinet Vores Børn, nu sammen om at sætte fokus på legen.
BR og Vores Børn vil med ”Slip legen fri” inspirere forældre til at prioritere legen med deres børn – ikke bare for børnenes skyld, men i høj grad også for deres egen og resten af familiens. Det handler om at få mere leg og sjov ind i hverdagen og om at slippe tøjlerne og den dårlige samvittighed over alt det, vi ikke når eller det, vi burde gøre.
Det unikke partnerskab er kickstartet med et 20 siders kommercielt juletema i november-nummeret af magasinet Vores Børn. Dertil kommer indhold, film og aktiviteter på Vores Børn og BR’s sociale medier, Alt.dk, nyhedsbreve og i BR’s 26 butikker. Alt sammen med det formål at give gode råd, indsigt og guides til, hvordan julestressen kan afløses af sjove, hyggelige og fantasifulde lege og aktiviteter.
– Vi ved, hvor vigtig legen er, når man vokser op, og i BR vil vi gerne støtte op om den vigtige leg. Vi vil gerne være med til at inspirere til leg, sjov og ballade – både i og uden for vores butikker. BR skal ikke kun være et sted, man køber legetøj. Det skal også være legehuse, hvor børnene elsker at komme og lege. Vi glæder os helt vildt til sammen med Vores Børn at smitte både børn og deres forældre med legesyge, siger Charlotte From, der er kædechef for BR.
Om partnerskabet siger chefredaktør for Vores Børn, Mette Hovmand-Stilling:
– Det er guld værd at skabe rum for nærvær, grin og leg – også i en hektisk hverdag – for det er ofte her, at vi for alvor samles som familie. På Vores Børn arbejder vi hver dag med at inspirere og guide forældre til et skønt og udviklende liv med børn. Vi ser derfor frem til igennem det kommercielle partnerskab at sætte endnu mere fokus på vigtigheden af leg sammen med en så traditionsrig legetøjskæde som BR, siger hun.
Partnerskabet fortsætter i 2020 med nye kampagner og temaer – alle med masser af inspiration til at bringe legen ind i hverdagen på en let og tilgængelig måde.
- - - - - -
Vores Børn udgives af Egmont Publishing og er et univers, der henvender sig til forældre, som har børn i alderen 0-12 år. Vores Børn udkommer som magasin seks gange om året og favner desuden Alt.dk/boern og profiler på Facebook, Instagram, nyhedsbreve og podcasts.
BR-kæden blev etableret i 1963 under navnet BR-legetøj efter stifteren Børge Rasmussen. Senere blev navnet ændret til Fætter BR. I dag er navnet BR, og kæden ejes af Salling Group. Der er i alt 26 BR-butikker landet over samt webshoppen BR.dk, hvor man også kan finde masser af leg. Derudover har BR en side på Facebook og YouTube.
Kontakter
BR's Marketingchef, Rikke Hammer Jakobsen
Tlf.: 26 27 97 13
rikke.hammer.jakobsen@bilka.dk
Billeder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Hæder til Salling Group og ØGO i anerkendt bæredygtighedsundersøgelse8.3.2024 14:10:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group er bedst i sin kategori, mens Nettos varemærke ØGO stryger ind i en samlet top fire i årets Sustainable Brand Index Award™.
Salling Group sætter kurs mod grønnere varetransport4.3.2024 13:52:37 CET | Pressemeddelelse
Transport af varer til Netto, føtex og Bilka skal senest med udgangen af 2040 ske uden fossile brændstoffer. Det vil årligt reducere CO2e-udledningen med knap 50.000 ton, og allerede nu beder Salling Group vognmændene sætte mål for reduktioner.
Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse
Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.
Salling Group lancerer omfattende mental sundhedsprogram19.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hver tredje kvinde og hver femte mand i alderen 16-24 år har dårligt mentalt helbred og op mod halvdelen af de erhvervsaktive har søvnbesvær. Med 44.000 kollegaer i Danmark påvirker det også hverdagen i Salling Group, som derfor nu lancerer en indsats, der skal understøtte den mentale sundhed. Virksomheden indgår samtidig i et nyt historiske partnerskab.
Salling Group tager stort skridt mod mere bæredygtig IT-drift med SAP og Microsoft18.1.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group, SAP og Microsoft indgår aftale om langt mere energieffektiv og CO2-besparende it-drift for landets største dagligvarekoncern.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum